نجمه شبیری درگفت‌وگو با برنا:

دانشگاه علمی کاربردی صاحب رشته اسپانیایی شد

۱۳۹۲/۰۵/۳۰ - ۰۴:۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۳۶۰۷۸
دانشگاه علمی کاربردی صاحب رشته اسپانیایی شد
دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر در واحد 38 در رشته زبان اسپانیایی دانشجو می‌پذیرد.

نجمه شبیری مدیر علمی رشته زبان اسپانیای در دانشگاه علوم و کاربردی درگفت وگو با خبرنگار ادبیات برنا دراین باره گفت:دانشگاه علمی کاربردی از مدت‌ها پیش به دنبال این بود تا در رشته اسپانیایی دانشجو جذب کند و اخیرا مقدمات این کار فراهم شده است.

وی اضافه کرد:بعد از آن که زمینه برای پذیرش دانشجو دراین رشته مهیا شد به تدوین و نگارش واحدهای درسی این رشته پرداختم.قراراست نخستین دوره آموزش این زبان در مقطع کاردانی به هم پیوسته صورت بگیرد.

شبیری درپاسخ به این سوال که ضررت گنجاندن رشته اسپانیایی در دانشگاه علمی کاربردی چه بوده است نیز تصریح کرد:همین که نسل جوان می‌توانند علاوه بر آموختن زبان انگلیسی و فرانسه زبان اسپانیایی نیز بیاموزند در نوع خود حسن بزرگی است.ضمن     این‌که طی سال‌های اخیر شاهد انتشار ترجمه‌های درخشان از وادی ادبیات امریکای لاتین به دست مترجمان متعدد بوده‌ایم.

این مترجم افزود:بدون شک گنجاندن چنین رشته‌ای به شکل آکادمیک در دانشگاه‌ها      می‌تواند به تربیت مترجمان جوان و با استعداد برای برگرداندن آثارشاخص ادبیات امریکای لاتین به فارسی منجر شود.

به گفته مدیرعلمی رشته زبان اسپانیایی در دانشگاه علمی کاربردی،پذیرش دانشجو دراین دانشگاه از مهرماه امسال در مقطع کاردانی بدون کنکور آغاز می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز