معاون فرماندار تاکید کرد:

قائمشهر قطب مرکبات و ورزش کشور است

۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۲۰:۱۹:۳۸
کد خبر: ۲۷۹۳۹۹
قائمشهر قطب مرکبات و ورزش کشور است
معاون فرماندار قائمشهر با اشاره به اینکه این شهر قطب مرکبات و ورزش در کشور است، گفت: مرکز شهر قائمشهر نماد مشخص ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران، ایمان پویامهر، معاون فرماندار قائمشهر، در جلسه جذب گردشگر شهرستان، با بیان اینکه تاکنون در حوزه گردشگری شهری بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم، اظهار داشت: قائمشهر قطب مرکبات و ورزش در کشور است، اما در حوزه شهری از نبود نماد مشخص در رنج به سر می‌برد.

پویامهر تصریح کرد: باید در مرکز شهر نماد مشخص ایجاد شود تا مسافران، شهر قائمشهر را با نمادهایش بشناسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌تواند در جذب گردشگر کمک کند، افزود: امسال به گردشگری در روستاها توجه ویژه‌ای شده و باید در این راستا شرایطی برای زیرساخت‌ها ایجاد شود.

وی یادآور شد: روستاهای قائمشهر دارای آب‌بندان‌های زیبایی است که با دعوت سرمایه‌گذار به این نقاط، می‌توانیم فرصت‌های خوب برای جذب گردشگر ایجاد کنیم.

معاون فرماندار با درخواست از جهاد کشاورزی قائمشهر برای جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در روستاها، بیان کرد: روستاهای قائمشهر از منظره‌های زیبایی برخوردار است و با توجه به جذب گردشگر باید از نابودی طبیعت نیز جلوگیری کنیم.

بخشدار مرکزی شهرستان قائمشهر نیز با بیان اینکه بسیاری از حمام‌های قدیمی که در روستاها واقع شده به دلیل بی‌توجهی میراث از بین رفته‌اند، خاطرنشان کرد: با ساخت مکان‌های جدید برای جذب گردشگر، بسیاری از آثار تاریخی که بیش از 300 سال قدمت دارد به فراموشی سپرده شد.

حجت‌الله مولایی با تاکید به اینکه پل‌های تاریخی که از دوران صفوی تاکنون در روستا وجود دارد باید توجه شود، بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی اگر اقدامات لازم برای مرمت این پل‌ها انجام ندهد این آثار تاریخی به نابودی کشانده می‌شوند.

وی اظهار داشت: برای جذب گردشگر در روستاها باید فرهنگ‌سازی شود که حضور یک توریست در منطقه هرگز به طبیعت و مذهب آنها ضربه‌ای وارد نخواهد کرد.

بخشدار مرکزی قائمشهر درباره تورهای یک‌روزه گردشگری دانش‌آموزان در روستاهای این شهر، گفت: با آموزش و پرورش هماهنگی‌های لازم شکل گرفت تا دانش‌آموزان با جاذبه‌های دیدنی روستاهای شهر خود در یک روز آشنا شوند.

مولایی در پایان با بیان اینکه دانش‌آموزان با یادگیری فرهنگ گردشگری می‌توانند در آینده در جذب گردشگر تاثیرگذار باشند، گفت: دانش‌آموزان نسل آینده را تشکیل می‌دهند و باید با آموزش، گردشگری را به یک فرهنگ تبدیل کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز