شهردار شهر پاکدشت:

۴۰ درصد شهر پاکدشت دارای بافت فرسوده است

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۰:۱۶:۴۱
کد خبر: ۸۸۹۶۰۰
۴۰ درصد شهر پاکدشت دارای بافت فرسوده است
شهردار شهر پاکدشت در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: حدود ۴۰ درصد شهر پاکدشت دارای بافت فرسوده است و ۵سکونتگاه غیر رسمی در پاکدشت نیاز به بازآفرینی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ داریوش پازوکی شهردار پاکدشت به مأموریت های سازمان عمران اشاره داشت واظهار داشت: حدود ۴۰ درصد شهر پاکدشت دارای بافت فرسوده است و ۵سکونتگاه غیر رسمی (شهرک انقلاب، زینبیه، حصارامیر، استاد شهریار، کوچه وسعت قوهه) می باشد که سازمان عمران و بازآفرینی مأموریت انتقال جمعیت برخی از این شهرک ها را دارد که در یک اقدام جمعیت محله زینبیه به دلیل اینکه سکونتگاهها در معرض تیرهای برق فشار قوی قرار دارد در سه فاز با ساخت ۶۴ واحد استاندارد به انتقال جمعیت این محله اقدام شد.

پازوکی در ادامه به بودجه سال ۹۷و ۹۸ اشاره داشت و گفت: بودجه سال ۹۷ به مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان بود که در سه حوزه اداری(۲۱ میلیارد تومان) و عمران(۱۷۰ میلیارد تومان) و خدمات شهری(۴۰ میلیارد تومان) هزینه شد و بودجه سال ۹۸ به مبلغ ۲۴۰میلیارد تومان می باشد که طبق ارزیابی های کارشناسی شده در حوزه اداری(۳۰ میلیارد تومان) و خدمات شهری(۵۹ میلیارد تومان) و در حوزه عمران(۱۵۰ میلیارد تومان) هزینه می شود.

شهرداربه خودکفایی سازمان عمران و بازآفرینی اشاره داشت و بیان کرد: محصولات بتنی اهم از جداول مختلف در این سازمان تولید و جهت بازسازی جوی کوچه هایی که در بافت های فرسوده است به کار گرفته می شود.

وی به حفظ آثار باستانی شهر از طریق سازمان عمران و بازآفرینی اشاره داشت و گفت: ۵میلیارد تومان بودجه اولیه برای کاروانسرای خاتون آباد و یخچال یبر جهت حفظ این آثار تاریخی در نظر گرفته شده است تا با همکاری و مشارکت میراث فرهنگی بتوان به حفظ و ماندگاری این آثار اقدام کرد.

 شهردار پاکدشت در ادامه با اشاره به ساخت سه سرای محله در بافت های فرسوده شهر جهت ارتقاء فرهنگ گفت: در قوهه، خاتون آباد و محله شهید رضا پازوکی سه سرای محله با متراژ مختلف با صرف هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و صد میلیون تومان احداث شد تا این محله ها به ارتقاء فرهنگی دست یابند.

وی در خاتمه به تأثیر ساخت سرای محله شهید رضا پازوکی اشاره داشت واظهار کرد: ساخت این سرای در راستای بازتوانی بانوان صورت گرفت که ۳۰۰هنرجو در رشته های مختلف در این سرای محله به یادگیری مشغول هستند و در آینده ای نزدیک نمایشگاهی جهت ارائه محصولات ساخته شده توسط هنرجوها طراحی و اجرا خوهد شد تا مورد بازدید عموم قرار گیرد.

نظر شما