۶ نوع ماده غذایی که باعث شکم درد و یبوست شما می شوند!

۱۳۹۵/۰۸/۲۷ - ۰۹:۳۱:۱۲
کد خبر: ۴۸۳۶۲۶
۶ نوع ماده غذایی که باعث شکم درد و یبوست شما می شوند!
یبوست می تواند باعث نفخ و شکم درد شود و علاوه بر دردناک ساختن اجابت مزاج، بستر ابتلا به انواع بیماری ها را فراهم می‌کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از فیتنس مگزین، یبوست می تواند باعث نفخ و شکم درد شود و لازم به ذکر نیست که اجابت مزاج را به معنای واقعی کلمه، دردناک می سازد. با توجه به مجله آمریکایی گوارش، یبوست حدود ۴۲ میلیون نفر را در ایالات متحده، تحت تاثیر قرار می دهد. جسیکا فیشمن، متخصص تغذیه رسمی از Nutritioulicious می گوید: «در حالیکه هیچ ماده غذایی واحدی، علت مستقیم یبوست نیست اما رژیم های کم فیبر و کم آب، معمولا با بروز یبوست مرتبط اند، اما یک رژیم غذایی پرفیبرتر و هیدراتاسیون کافی می تواند گوارش شما را منظم نگه دارد.»

هیچ چیز جالبی در مورد یبوست وجود ندارد
 
همانطور که گفته شد برخی از مواد غذایی می توانند در بروز یبوست نقش داشته باشند، در حالیکه بقیه بطور غیر منصفانه، بدنام شده اند. در زیر، ما مقصران اصلی یبوست را دسته بندی کرده ایم، بنابراین شما می توانید یبوست تان را برطرف کرده و جلوی بروز مجدد آن را بگیرید.
 
فست فود
خوردن فست فودها می تواند مانع فعالیت منظم روده های شما شود. آن همبرگرها و سیب زمینی های سرخ کرده درمنوی فست فودها، تقریبا همیشه کم فیبر و پر از چربی هستند. لسلی بونکی، RDN، متخصص رسمی تغذیه و متخصص رژیمهای ورزشی Active Eating Advice هشدار می دهد: «خالی شدن آنها از شکم شما می تواند مدت بیشتری طول بکشد. آنها همچنین اغلب سرشار از سدیم هستند که می تواند مانع نفوذ آب به داخل مواد زائد شود.»
 
لبنیات
پنیر، بستنی و شیر، پتانسیل زیادی برای مبتلا کردن شما به یبوست دارند اما همه لبنیات، مضر نیستند. ایمونوگلوبین G، یک نوع پروتئین شیر است که با یبوست مرتبط است بنابراین اگر دچار آن شده اید، صرفنظر کردن از پنیر می تواند کار مفیدی باشد. اما لبنیاتی مانند ماست و کفیر، حاوی پروبیوتیک ها (باکتریهای سالم روده که می توانند اجابت مزاج شما را منظم نگه دارند) هستند.
 
کوکی ها، کیکها و شیرینی ها
شاید آن ویترین شیرینی در کافه نزدیک محل زندگیتان، وسوسه انگیز بنظر برسد اما وقتی بحث یبوست به میان می آید، غذاهای بشدت فرآوری شده ای مانند کوکی ها و سایر محصولات قنادی، ۳ ویژگی منفی مهم دارند. لوینسون می گوید: «آنها پرچرب و کم فیبر بوده و محتوای آب پایینی دارند. گزینه های بهتر دسرهای پر فیبر مانند یک کاسه تمشک، گلابی پخته شده یا حتی یک پروتئین بار جو دوسر  و خرما.»
 
آبنبات
آبنباتها اغلب جزء دسته مواد غذایی یبوست زا در نظر گرفته می شوند اما آنها بخودی خود باعث آن نمی شوند. لوینسون هشدار می دهد: «قند بخودی خود باعث یبوست نمی شود اما از آنجا که بسیاری از غذاهای سرشار از قند افزوده، فیبر و مواد مغذی کمی دارند، خوردن تعداد زیادی از این مواد غذایی بجای مواد غذایی پرفیبر، می تواند منجر به آن شود.»
 
موز
موزهای رسیده، منبع خوبی از فیبر و پتاسیم هستند که می تواند جلوی ابتلای شما به یبوست را بگیرند اما موزهای نارس، برعکس هستند. نوع سبز آنها، نشاسته و تانن بالاتری دارد که به آنها طعم تلخی می دهد و می تواند منجر به ایجاد و حتی تشدید یبوست شود.
 
رژیم غذایی پالئو
بله، غذا خوردن به شیوه غارنشینان یعنی اجتناب از مواد غذایی بدرد نخور و روی آوردن به غذاهای کامل. اما یک رژیم غذایی سرشار از گوشت و بدون غلات یا حبوبات پر فیبر می تواند شما را به یبوست مبتلا کند. بونکی می افزاید: «بعلاوه، محدود کردن کربوهیدراتها در پالئو، ممکن است به معنای کاهش مصرف پریبیوتیک ها (کربوهیدراتهای تخمیر شده ای که غذای پروبیوتیک ها هستند) باشد.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز