بلینکن به اظهارات مقامات فرانسه واکنش نشان داد

۱۴۰۰/۰۶/۲۶ - ۰۸:۰۱:۲۳
کد خبر: ۱۲۳۴۴۶۴
بلینکن به اظهارات مقامات فرانسه واکنش نشان داد
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت که فرانسه شریک حیاتی آمریکا در منطقه اقیانوس آرام و هند است.

به گزارش برنا، بلینکن روز پنجشنبه به وقت محلی در نشستی خبری با حضور لوید آستین وزیر دفاع و همتایان استرالیایی خود، این مطلب را یک روز پس از اعلام توافق امنیتی- نظامی آمریکا با استرالیا و انگلیس و خشم فرانسه از این همکاری بیان کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرد: همکاری با انگلیس و استرالیا پیامی مبنی بر این است که آماده همکاری با متحدان خود از جمله در اروپا هستیم.

وی با استقبال از نقش مهم کشورهای اروپایی در منطقه هند و اقیانوس آرام افزود که ادامه همکاری نزدیک با ناتو و اتحادیه اروپا و دیگران را دنبال می‌کنیم. به‌خصوص در مورد فرانسه، این کشور یک شریک حیاتی در این زمینه و سایر زمینه‌ها محسوب می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد این همکاری‌ها موجب تقویت صلح و ثبات در منطقه هند و اقیانوس آرام خواهد شد.

بلینکن همچنین اظهار داشت ما به صورت آشکار و خصوصی نگرانی های جدی خود در مورد استفاده پکن از اتحاد اقتصادی علیه استرالیا را مطرح کرده ایم. ما آشکارا اعلام کرده ایم که اینگونه اقدامات در هدف قرار دادن متحدان ما، مانع بهبود روابط آمریکا با دولت چین می شود.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز این توافق را "بازدارندگی یکپارچه" در منطقه خواند و گفت که توانایی ارتش ما برای همکاری موثرتر با متحدان و شرکا در دفاع از منافع امنیتی مشترک‌ را افزایش می‌دهد.

رئیس پنتاگون اظهار داشت که درباره وضعیت امنیتی در منطقه، فعالیت های بی ثبات کننده چین و تلاش پکن برای ارعاب دیگر کشورها گفتگو کردیم.

وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد به رغم اینکه واشنگتن در پی رابط سازنده با چین است اما تلاش های پکن برای تضعیف نظم بین المللی مستقر را رصد می کنیم.

لوید آستین در عین حال در پاسخ به سوالی درباره چین گفت: در مورد مساله چین، بگذارید صراحتا بگویم. این توافقنامه علیه هیچ کشوری نیست. هدف آن بهبود همکاری های دوجانبه و توانایی های ما در سراسر جهان است و اولین قدم کمک به استرالیا برای دسترسی به توانایی زیردریایی اتمی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز