«دوازده مرد خشمگین» به تالار مولوی می روند

۱۳۹۴/۱۲/۰۷ - ۰۹:۰۵:۵۰
کد خبر: ۳۷۷۶۳۱
«دوازده مرد خشمگین» به تالار مولوی می روند
نمایش «دوازده مرد خشمگین» به کارگردانی رضا رشادت از امروز در تماشاخانه مولوی به صحنه می رود.

 به گزارش خبرگزاری برنا، زنگ افتتاح نمایش «دوازده مرد خشمگین» بعدازظهر امروز به دست مهدی سلطانی زده می‌شود. این نمایش یکی از نخستین اجراهای تالار مولوی پس از بازسازی و تجهیز آن است که به کارگردانی رضا رشادت وی صحنه می‌رود.

«دوازده مرد خشمگین» برگرفته از نمایشنامه مشهور «دوازده مرد خشمگین» نوشته رجینالد رز است. این نمایشنامه پیش از این دست‌مایه ساخت فیلمی سینمایی قرار گرفته است اما این اجرای تئاتری تفاوت‌های بسیاری با نسخه سینمایی آن دارد.

داستان نمایش درباره هیات منصفه دادگاهی متشکل از دوازده نفر است که می‌بایست درباره گناهکار بودن یا بی‌گناهی جوانی که به جرم قتل پدرش متهم است تصمیم‌گیری کنند. بازیگران در «۱۲ مرد خشمگین» نامی ندارند و از ابتدا تا به انتها یکدیگر را براساس شماره‌ای که دارند صدا می‌کنند.

بازیگرانی که در این اثر ایفای نقش می‌کنند عبارتند از: عماد درویشى، حجت زینالى، نادر خوش بخت، احسان عرفانى، سعید آقاخانى، اسماعیل کمالى دهقان، وحید منتظرى، امین اسفندیار، امیر شمس، حمیدرضا ذکیانی، مصطفى امیرى و پویا سعیدى.

مترجم این نمایشنامه نهال نوروزى است و دراماتورژی آن را الهه مجلسى بر عهده داشته است. از دیگر عوامل این اثر می توان به حسین صحرایى طراح صحنه، نسا قلى پور طراح لباس، الهه عسکری عکاس، شایان حبیبى، امیررضا مدنى، حجت حسینی دستیاران کارگردان، شیما مصحفی شبستری، صبا پویشمن، غزاله غفرانی منشی های صحنه، حمید وحیدی نسب، امید قدیمی دستیاران صحنه، رقیه جودی دستیار لباس و... اشاره کرد.

نمایش «دوازده مرد خشمگین» به تهیه‌کنندگی مریم دادخواه، همه‌روزه ساعت ۱۸ در سالن اصلی تالار مولوی واقع در خیابان ۱۶ آذر روی صحنه می‌رود. مراسم افتتاحیه این نمایش جمعه ۷ اسفندماه، ساعت ۱۷ با حضور هنرمندان و اساتید تئاتر برگزار می‌شود.

نظر شما