در گفت‌و‌گو با برنا مطرح شد

لطفی: استقلال در فصل نقل و انتقالات باید قوی‌تر عمل کند/ برای تکرار قهرمانی حفظ اسکلت تیمی نیاز است

۱۴۰۱/۰۴/۱۳ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۴۷۰۱۴
لطفی: استقلال در فصل نقل و انتقالات باید قوی‌تر عمل کند/ برای تکرار قهرمانی حفظ اسکلت تیمی نیاز است
بازیکن پیشین استقلال گفت: تیمی که قهرمان می‌شود باید اسکلتش هم حفظ شود.

سعید لطفی، بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص انتخاب ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی جدید استقلال اظهار داشت: اینکه به صرف خارجی بودن انتظار داشته باشیم مربی موفق شود درست نیست. نمی‌توانیم از حالا بگوییم کار او بد است یا خوب. باید کارش را ببینیم و نظر بدهیم. سابقه‌اش البته سابقه بدی نیست و در تیم‌های اروپایی حضور داشته اما باید دید تفکرات او در استقلال چگونه خواهد بود. امیدوارم در استقلال موفق باشد.

آیا می‌توان با توجه به ملیت ساپنیتو او را تحلیل کرد؟ لطفی می‌گوید: نمی‌شود بر این اساس قضاوت کرد. خودمان در ایران هم نمونه‌هایی داشتیم که هم موفق بودند یا خیر. موافق این قضیه نیستم که چون پرتغالی است می‌توان به او امید داشت یا خیر.

وی در خصوص عملکرد آبی‌پوشان در فصل نقل و انتقالات اظهار داشت: استقلال در نقل و انتقالات زیاد قوی عمل نکرده. وقتی مربی ابزار نداشته باشد موفق نمی‌شود و استقلال بدون عملکرد قوی در فصل نقل و انتقالات با ساپینتو که هیچ با بهترین مربی دنیا هم موفق نمی‌شود. امیدوارم مدیران حضوری فعال و جدی داشته باشند زیرا با این شرایط نه تنها از رقبای سنتی که حتی از تیم‌های معمولی هم عقب خواهند افتاد.

513

لطفی در ادامه افزود: تیمی که قهرمان می‌شود باید اسکلتش حفظ شود و پس از ترمیم نقاط ضعف به سراغ پست‌هایی رفت که مربی جدید به آن‌ نیاز دارد. من چنین مساله‌ای را تا این لحظه در استقلال ندیده‌ام. نیاز استقلال به تقویت در یک پست خاص؟ نمی‌توانم در این خصوص نظر بدهم زیرا از تفکرات سرمربی با خبر نیستم. بارها در گفت و گوهایم اعلام کرده‌ام باید بر اساس تفکر سرمربی بازیکن جذب کرد و در حال حاضر نمی‌توانم بگویم در فلان پست بهتر است فلان بازیکن جذب شود ممکن است یک بازیکن را بپسندم اما ساپینتو اصلا نیازی به او نداشته باشد.

وی با انتقاد از روند آبی‌ها گفت: به طور کلی استقلال ستاره‌ها را نخریده و نکته مهم برای من این است چه کسی برای استقلال بازیکن می‌خرد؟ بر اساس نظر چه کسی؟ گروه فنی نظر می‌دهد یا ساپینتو آن قدر احاطه بر فوتبال داخل دارد که همه را می‌شناسد؟ اگر بازیکنان را داخلی‌ها می‌گیرند پس چه نیازی به جذب مربی خارجی بود. همین افراد تیم را هدایت می‌کردند. اگر قرار است دوباره قهرمان شود باید اسکلت حفظ شود و سپس با نظر کادر جدید بازیکن جذب شود. آیا چنین اتفاقی افتاده؟ کادر فنی جدا شد و حتما دلیلی داشته اما از آن به بعد چه؟ آیا شهباززاده با نظر سرمربی جدید انتخاب شد؟ به این مسائل انتقاد دارم.

لطفی در پایان درباره صبوری هواداران استقلال در ابتدای فصل گفت: چه ساپنیتو چه هر شخص دیگری روی نیمکت این تیم می‌نشست نیاز به صبر از سوی طرفداران داشت. هر مربی باید حداقل 8 هفته زمان داشته باشد تا بتواند تفکراتش را پی‌ریزی کند. فرصت دادن به  هر مربی جدیدی، جزو الزامات است.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام//

نظر شما