اعلام رتبه های برتر کنکور سراسری / نتایج اولیه نوبت دوم آزمون سراسری روز جمعه اعلام می شود

۱۴۰۲/۰۵/۲۵ - ۱۱:۵۵:۱۳
کد خبر: ۱۵۱۱۶۶۰
اعلام رتبه های برتر کنکور سراسری / نتایج اولیه نوبت دوم آزمون سراسری روز جمعه اعلام می شود
رییس سازمان سنجش آموزش کشور ‌گفت: روز جمعه این نتایج اولیه اعلام می شود، در کنکور امسال سوابق تحصیلی تاثیرقطعی ۴۰ درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، نشست خبری اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ امروز چهارشنبه ۲۵ مردادماه عبدالرسول عباسپور رییس سازمان سنجش آموزش کشور،  علی صدر سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور، احسان  جمالی معاون فنی و آماری سازمان سنجش برگزار شد.

عبدالرسول عباسپور رییس سازمان سنجش آموزش کشور  در این نشست  اظهار کرد:  آزمون های ۱۴۰۲ یکی از آزمون های پیچیده و سنگین و با تغییرات اساسی همراه بود. طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی   تغییرات آزمون سراسری آخر شهریور ماه به داوطلبین اطلاع رسانی کردیم که کنکور در دو نوبت در دی ماه و تیرماه برگزار کنیم و در امسال برای اولین برگزار شد و اکنون به مرحله اعلام  نتایج اولیه نوبت دوم آزمون سراسری رسیدیم ؛ در روز جمعه این نتایج اولیه اعلام می شود، در کنکور امسال سوابق تحصیلی تاثیرقطعی ۴۰ درصدی دارد.

  وی ادامه داد: با توجه به تنوع بسیار زیادی که در سوابق تحصیلی آموزش و پرورش وجود دارد و از سال ۱۳۸۴ سوابق تحصیلی  متشکل از  نظام پیش دانشگاهی و ۶ سه سه بود، تنظیم شد. در این نوبت چند  بار کنترل در فرایند کنکور انجام گرفت و باتوجه به تغییرات کنکور  اعلام نتایج را به ۱۵ روز عقب افتاد.

وی درباره علت. عقب افتادن ۱۵ روزه. اعلام نتایج گفت: نمره خام  سوابق تحصیلی از آموزش و پرورش خواستیم که در اختیار  داوطلبان قرار دهند، همچنین حدود ۵ روز از اعلام نمرات تراز عبور و اعلام کردیم  و ستاد مشترک به نام ستاد پاسخگویی میان سازمان سنجش و آموزش و پرورش تشکیل شده است.

اعتبار هردو آزمون  معتبر بود و نتیجه   دو نوبت آزمون تیرماه و دیماه  از هم مستقل است ، کارنامه اول نمره تراز کنکور بود و افرادی که در دو نوبت شرکت کردند،  بیشترین نمره تراز را دریافت کردند.  داوطلبانی که در دو گروه متفاوت در دو نوبت شرکت کردند تا روز گذشته  فرصت داشتند که  تا گروه آزمون خود را انتخاب کنند تا نتایج براساس این گروه انتخاب اعلام شود که اگر خود داوطلب انتخاب نکنند ما نتیجه ها براساس گروه آزمون داوطلب در نوبت تیرماه اعلام می شود.

وی ادامه داد:  روز جمعه نتایج نهایی مرحله دوم و ظرفیت های رشته ها  اعلام می شود و در اختیار داوطلبین قرار می دهند، با تفاوتی که نسبت به سال گذشته و نیمه اول مهرماه نتایج  نهایی اعلام می شود.دانشگاه فرهنگیان در سال جاری  ظرفیت ۳۰ هزار نفر دارد و باید فرصتی هم برای ساماندهی به آنها داده شود، داوطلبان ن جدید الورود در دانشگاه از نیمه دوم مهرماه سال تحصیلی خود را آغاز می کند.

پور عباس  ده نفر اول در هر گروه آزمون را اعلام کرد: درگروه های آزمایشی از جمله  در گروه زبان‌های خارجینفر اول مهرداد اولیائی از خرم آباد، نفر دوم علیرضا کرمی از اصفهان،نفر سوم فریما صانعی از کرمان، نفر چهارم  مانی رضازاده نیا از تهران، نفر پنجم امید کتاب اللهی از سنندج، در گروه آزمایشی انسانی نفر اول مهدی نیکوکار از اسفراین، نفردوم علیرضا بابائی از تهران، نفر سوم ملیکا حاجی‌لو از تهران، نفر چهارم علی اکبر افتخاری از اهواز، نفر پنجم حنانه سادات صالحی بایگی از مشهد، نفر هفتم مرضیه حسنی از قزوین، نفر هشتم  امیرحسین حبیب زاده از تهران، نفر نهم سونیا مرادی از چاروایماق، نفر دهم  احمد رضائی استخروئیه از کرمان ، همچنین نفرات اول در گروه آزمایشی هنر هم نفر اولپویان جمیلی از تهران، نفر دوم فرزاد دهقان بنادکی از یزد، نفر سوم فاطمه جعفری ندوشن از یزد، نفر چهارم مبینا طلائی پور ازاصفهان و نفر پنجم هما دادگر از تهران،همچنین در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی نفر اول علی رضایی از تهراننفر دوم مسیحا باقری تنها از کرج،نفر سوم  علی منصوریان از کرمانشاه ، نفر چهارم معین یوسفی نیا از تهران، نفر پنجم امیرمحمد شربتی ناوان از طوالش، نفر ششم محمدعلی مسچی از تهران، نفر هفتم آرش قوامی از تهران، نفر هشتم پارسا نوروزی منش از تهران، نفر دهم محمد بنی احمدی از تهران و نفر دهم علی نوری از تبریز، همچنین در گروه آزمایشی علوم تجربی نفر اول پرهام مصطفوی از اصفهان، نفر دوم محمد قانع از یزد، نفر سوم آوا شهریاری از تهران، نفر چهارم  نیلگون سپاس از اسلام آباد غرب، نفر پنجم آرمین امامی از اصفهان، نفر ششم امیرحسین مردی زرندی از تبریز، نفر هفتم فاطمه هدایت از محلات، نفر هشتم دیاکو فاروقی از سنندج، نفر نهم  رضا یوسف‌وند از خرم‌آباد و نفر دهم  سید محمد موسوی از آباده  بودند. 

رییس سازمان سنجش آموزش کشور  در خصوص تقلبات ر این دوره آزمون عنوان کرد: در نوبت دی ماه آزمون سراسری  از ۶۹ نفر و در نوبت دوم تیرماه از ۳۰۵   تجهیزات تقلب گرفته شده است همچنین در ‌ دو. هیچ تقلب شبکه ای شناسایی نشد و در تیرماه در داخل آزمون   از کمتر از ۴۰ نفر  تقلب گرفته شد.

 انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز