در نخستین اجرای ارکستر مجلسی نیاوران

خورشید امشب در فرهنگسرای نیاوران طلوع می‌کند

۱۳۸۹/۱۲/۰۷ - ۱۵:۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۳۱۲۲
خورشید امشب در فرهنگسرای نیاوران طلوع می‌کند
ارکستر مجلسی نیاوران پس از سال‌ها، فعالیت‌ تازه خود را امشب در ششمین روز بیست‌وششمین جشنواره موسیقی فجر آغاز می‌کند.
به گزارش خبرنگار موسیقی برنا، ارکستر مجلسی نیاوران هفته گذشته با حضور حمید شاه‌آبادی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای نیاوران به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و امشب 7 اسفندماه نخستین کنسرت خود را برگزار می‌کند.

شاه‌آبادی در مراسم رونمایی این ارکستر عنوان کرده بود: اركستر مجلسی فرهنگسرای نیاوران اگرچه كوچك است، اما گام اول برای رسیدن به یك نقطه‌ی بلند است و باید بدانیم كه برای حركت‌های بنیادین نیازمند برنامه‌های ویژه و درازمدت هستیم و همه این اقدامات در گرو وجود اركسترهایی است كه می‌تواند در جای خود حركت كند.
وی تاکید کرده بود: برای اعتلای موسیقی ایران و دستیابی آن به قله‌های رفیع، ما از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم كرد و دستگاه‌هایی كه به تولید موسیقی فاخری كه انسان را به ملكوت معرفت و معنویت می‌رساند توجه ویژه‌ خواهیم داشت.

ارکستر مجلسی نیاوران امشب علاوه بر اجرای قطعه "خورشید" اثر ثمین باغچه‌بان، قطعات شوشتری اثر ابوالحسن صبا، بندباز اثر علینقی وزیری، سوئیت اثر سعید عمران و قطعه‌ای برای ارکستر زهی اثر محمدتقی مسعودیه را اجرا خواهد کرد.

در این ارکستر میثم مروستی (ویلن)، سهراب برهمندی (آلتو)، سامان صمیمی (ویولن)، پانیذ فریوسفی (ویولن)، نگار نورآد (ویولنسل)، آتنا مستعان‌اشتیاقی (ویولنسل)، کاوه تسعیری (آلتو)، پانته‌آ مشفق (ویولن)، نیلوفر محبی (ویولن)، پورنگ پورشیرازی (کنترباس) و بهزاد رواقی (تار) به نوازندگی می‌پردازند.

ارکستر مجلسی نیاوران امشب 7 اسفندماه ساعت 21 در فرهنگسرای نیاوران برنامه خود را اجرا می‌کند.
نظر شما