وزیر بهداشت ارتقای هتلینگ در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب را بررسی کرد

۱۳۹۴/۰۸/۰۵ - ۱۴:۰۱:۵۷
کد خبر: ۳۳۳۷۶۶
وزیر بهداشت ارتقای هتلینگ در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب را بررسی کرد
وزیر بهداشت در ادامه سفر به استان فارس، کار بررسی مسائل حوزه بهداشت و درمان داراب را آغاز کرده است و از بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) این شهرستان دیدن کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع)، از بخش های فوریت ها، رادیولوژی و اطفال این بیمارستان بازدید کرد.

وی همچنین از زایشگاه بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) که با اجرای طرح تحول نظام سلامت، کار توسعه بلوک های زایمانی آن آغاز شده است، با حضور وزیر بهداشت بازدید شد.

این مقام مسئول کشوری از بخش های جراحی مردان و زنان بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) نیز که کار ارتقای هتلینگ در آن صورت گرفته است، دیدن کرده و بر دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در این بیمارستان نظارت کرد.

وزیر بهداشت همچنین با بیماران و مراجعه کنندگان به بیمارستان گفتگو کرده و از نظرات آنان از نزدیک آشنا شد.

بیماران با ابراز رضایت از تغییرات ناشی از طرح تحول نظام سلامت در ارائه خدمات درمانی، مساول و نیازهای خود را با مسئول بهداشت و درمان کشور در میان گذاشتند.

گفتنی است شهرستان داراب با قرار گرفتن در مسیر ترانزیت به بندرعباس، همواره با حجم بالای مصدومان سوانح ترافیکی و سایر مراجعان به مراکز درمانی مواجه بوده و به عنوان یکی از قطب های پزشکی استان فارس، به شهرهای اطراف خدمات درمانی ارائه می کند.

این بیمارستان در سال ۱۳۸۱ با ۹۶ تخت مصوب راه اندازی شده و در حال حاضر دارای ۱۴۰ تخت مصوب و ۱۵۱ تخت فعال است و با راه اندازی طرح توسعه آن در آینده تعداد تخت های فعال این بیمارستان افزایش می یابد.

بخش های فعال این بیمارستان شامل فوریت ها، اتاق عمل، زایشگاه، CCU، ICU، NICU، همودیالیز، تالاسمی، اطفال، داخلی، جراحی زنان و مردان است.

درمانگاه تخصصی این بیمارستان نیز مشتمل بر واحدهایی چون کلینیک سلامت، دیابت و CKD، مشاوره تغذیه، واکسیناسیون، فیزیوتراپی، اکوکاردیوگرافی، تست ورزش، کلینیک وارفارین و مطب پزشکان متخصص است.

 همچنین بخش های پاراکلنیک این بیمارستان در داراب، شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه بخش های سرپایی و داروخانه بخش های بستری است.

راه اندازی زایمان فیزیولوژیک و بی درد، تهیه یک دستگاه دیالیز، راه اندازی سیستم HIS واحدهای سرپایی مانند پذیرش، داروخانه، رادیولوژی و آزمایشگاه، محوطه سازی بیمارستان، جذب هفت پزشک متخصص در رشته های داخلی، جراحی عمومی، زنان و زایمان، پوست و مو، ارتوپدی، رادیولوژی و چشم، از جمله اقدامات انجام شده در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) در طول یک سال اخیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای بازدیدهای دوره ای خود از شهرستان های استان فارس و نظارت بر اجرای درست طرح تحول نظام سلامت در مراکز درمانی و بهداشتی استان، چندی پیش به شهرستان داراب سفر کرده و از بیمارستان و مرکز سلامت جامعه این شهرستان بازدید کرده‌اند.

دیدار با مسئولان شهرستان داراب

وزیر بهداتش طی نشستی در فرمانداری شهرستان داراب در جمع مسئولان این شهرستان با اشاره به بازدیدهای روز گذشته تاکنون در زرین دشت و داراب و بازدید از بیمارستان امام حسن مجتبی(ع)، هدف از این سفر را آشنایی نزدیک با مسائل مردم و تلاش برای رفع آنها برشمرد.

دکتر قاضی زاده اظهار داشت: باید به ترتیب اولویت برای اصلاح مشکلات اقدام شود تا همه شاهد به ثمر نشستن اقداماتی باشیم که آغاز شده است.

این مسئول تصریح کرد: مسائل مطرح شده در خصوص نیازهای بهداشتی و درمانی موجود، حاکی از نگاه دقیق، ارتباط با مردم و آگاهی از نظرات آنان است که همگی بررسی شده و مورد پیگیری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه مردم خواستار سرعت در رفع مشکلات هستند، تلاش های وزارت بهداشت برای رفع محرومیت های چندین دهه اخیر را گامی در این راستا برشمرد که با همکاری همه جانبه همه مسئولان تحقق می یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور همچنین از اقدام نیکوکارانه احمدعلی شاکر در شهرستان داراب برای کمک به ساخت مرکز بهداشتی درمانی ۱۰ تخت خوابه جنت شهر و نیز دیگر نیکوکاران عرصه سلامت تقدیر کرده و نیت خیر آنان را دارای پاداش نیک در سرای باقی خواند.

نبی اله احمدی نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست پروژه های در حال آغاز شهرستان های داراب و زرین دشت را بسیار خوب عنوان کرد و با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که بیماران باید تنها درد بیمای را حس کنند، این اقدامات را در همین راستا دانست.

امام جمعه داراب نیز در این نشست، با اشاره به آموزه های پیامبران از آغاز خلقت بشر، افزود: در تعالیم پیامبران تاکید شده که پس از انجام واجبات بهترین عبادت، خدمت به مردم است که دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان به کار بسته اند و بالاترین خدمت ها را انجام می دهند.

حجت الاسلام رضا صادقی استقبال مردم از وزیر بهداشت در شهرستان داراب را به برکت طرح تحول نظام سلامت و خدمات شایسته و ارزشمندی دانست که در بیمارستان ها در حال انجام است.

در این نشست مسائل حوزه بهداشت و درمان داراب و زرین دشت از سوی مسئولان این شهرستان مطرح شد و با حضور وزیر بهداشت مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در سفر خود به استان فارس از  امکانات پزشکی شهرستان های فسا و استهبان نیز بازدید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز