خرید بالابر ساختمانی

۱۴۰۱/۰۶/۰۵ - ۱۳:۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۳۶۹۲۳۵
خرید بالابر ساختمانی
این روزها در ساخت‌و‌ساز ساختمان برای بالا بردن وسایل لازم، استفاده از یک بالابر ضروری است.

این روزها در ساخت‌و‌ساز ساختمان برای بالا بردن وسایل لازم، استفاده از یک بالابر ضروری است. توجه داشته باشید که تنوع بسیار زیادی در تولید این وسیله وجود دارد که هر فرد با توجه به نیاز خود می‌تواند مورد مناسبی را انتخاب کند. در خرید بالابر ساختمانی باید به نوع موتور، گیربکس و موارد دیگر توجه داشته باشید. در این مطلب به بررسی این موارد می‌پردازیم تا شما اطلاعات کافی برای خرید این وسیله کاربردی داشته باشید.

1

5 نکته مهم در خرید بالابر ساختمانی

در خرید هر وسیله‌ای باید اطلاعات جامعی کسب کنید تا بهترین نوع آن را برای خود تهیه کنید. خرید عجولانه و سریع ممکن است پشیمانی در بر داشته باشد. در ادامه نکات خرید بالابر ذکر می‌شود تا بتوانید با اطلاعات کامل اقدام کنید.

چند کیلویی باشد

اولین گام در خرید این وسیله، این است که تعیین کنید شما این دستگاه را برای بارهای چند کیلویی لازم دارید. به طور کلی بالابر ساختمانی در این زمینه به 4 دسته 350، 500، 750 و 1000 کیلویی تقسیم می‌شود. به این ترتیب باید شما حجم و میزان کار خود را تعیین کنید و سپس وارد بازار شوید. برای پروژه‌های ساختمانی معمولی می‌توان از 350 یا 500 کیلو استفاده کرد و در پروژه‌های بزرگ از دو گزینه بعدی که در بالا ذکر شد.

شاسی بالابر

توصیه می‌کنیم که هنگام خرید بهترین شاسی یا فریم بالابر را تهیه کنید. این مورد با امنیت کارگران رابطه مستقیم دارد و لازم است حساسیت خاصی در این باره به خرج دهید. هنگام خرید بالابر ساختمانی باید به ضخامت و کیفیت لوله‌ها و همچنین جوش‌های اتصالی آنها توجه داشته باشید.

انتخاب گیربکس

تبدیل انرژی موتور به انرژی مکانیکی توسط قطعه‌ای به نام گیربکس انجام می‌شود. در خرید گیربکس بالابر ساختمانی باید به نسبت تبدیل آن توجه کنید. به عنوان مثال برای بالابرهای 350 کیلویی معمولا گیربکسی با نسبت تبدیل 1 به 48 بسته می‌شود. یعنی با هر 48 بار چرخش، گیربکس یک بار می‌چرخد. هر چه فاصله این اعداد بیشتر باشد، نشان از قدرت گیربکس خواهد بود.

تک فاز یا سه فاز بودن

یکی دیگر از مسائلی که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید، تک فاز یا سه فاز بودن آن است. برای بالابرهای 500، 750 و یک تنی باید برق سه فاز در محیط کار داشته باشید. این دستگاه‌ها تنها به این شرط کار می‌کنند و اگر در محیط خود برق آن را ندارید نباید این دستگاه‌ها را تهیه کنید. تنها بالابرهای 350 کیلویی با برق تک فاز کار می‌کنند.

موتور بالابر

مهم‌ترین قطعه ابزار الکترونیکی موتورشان است و رابطه مستقیمی با قدرت آنها دارد. در خرید موتور بالابر ساختمانی لازم است به سه نکته مهم توجه داشته باشید که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم.

سیم پیچی دینام

در سیم‌پیچی دینام باید به جنس سیم دقت کنید. بهترین جنس برای این کار فلز مس است تا توان و کارایی موتور بالا باشد. متاسفانه برخی از برندها از جنس آلومینیوم در این کار استفاده می‌کنند که سبب کاهش قدرت موتور می‌شود.

توان موتور

توان موتور با اسب بخار بیان می‌شود که برای بالابرها باید حداقل توان 3 اسب بخار باشد. برخی از فروشندگان با نصب پلاک 3 اسب قصد سوء استفاده دارند که بهتر است از یک فرد ماهر برای تشخیص آن یاری بگیرید. حجم بزرگ‌تر موتورهای 3 اسب بخار روش دیگری است که می‌توان با دقت به آن وسیله مناسبی انتخاب کنید.

برند

اکثر محصولات موجود در بازار تولید کشور چین و ایران هستند. در بازار امروز موتورهای یوگسلاوی نیز وجود دارد که البته محصولات فیک نیز با این برند در بازار موجود است. به دلیل قیمت بالای این برند و احتمال فیک بودن بهتر است از برندهای ایرانی استفاده کنید.

جمع بندی

در کارهای ساختمانی امروز لازم است از بالابر استفاده شود که به دلیل تنوع این محصول در بازار باید هنگام خرید بسیار محتاط بود. نکات خرید بالابر ساختمانی در این مطلب بیان شد تا اطلاعات شما در این باره کامل باشد. توجه به برند، توان موتور، نوع گیربکس، تک فاز یا سه فاز بودن، شاسی و چند کیلویی بودن بسیار حائز اهمیت است.

برای خرید این وسیله انتخاب یک مرجع معتبر می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد. محصولات فیک به بازار تزریق شده است و تنها با خرید از یک مرجع مطمئن می‌توان از این تله به دور ماند. شاهین ابزار از مراجع معتبر در کشور است که شما با مراجعه به سایت و مشاوره گرفتن از مسئولین آن می‌توانید محصول مناسبی برای خود تهیه کنید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
پرونده ویژه