اسدالله بادامچیان:

به احتمال زیاد کاندیدای مستقل داریم/احمدی نژاد در سال آخر دولت خود دنبال مذاکره بود/در سال۹۲ اکثریت مردم موافق مذاکره بودند/رییس جمهور آینده با پشتوانه حداکثری، بهتر می تواند کشور را اداره کند

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۰:۳۴:۲۰
کد خبر: ۱۱۰۳۳۸۶
به احتمال زیاد کاندیدای مستقل داریم/احمدی نژاد در سال آخر دولت خود دنبال مذاکره بود/در سال۹۲ اکثریت مردم موافق مذاکره بودند/رییس جمهور آینده با پشتوانه حداکثری، بهتر می تواند کشور را اداره کند
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: هر اندازه رأی یک رییس جمهور از پشتوانه کثرت رأی دهندگان موافق و حتی مخالف بالاتر باشد آن رییس جمهور بهتر می تواند کشور را اداره کند بنابراین مشارکت حداکثری خواست نظام، عقلایی و شرعی نظام است.

به گزارش برنا، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در نشست خبری ضمن خیر مقدم به خبرنگاران گفت: یاد می کنیم از شهدای موتلفه و جبهه های حق علیه باطل و شهید خرسند و فخری زاده. امیدواریم خداوند درجات این شهدا را عالی گرداند. در برهه حساس جهانی هستیم و جهان در تحولات اساسی قرار دارد. آمریکا و اروپا در بحران چندجانبه قرار داشته و منطقه نیز در شرایط بیداری اسلامی و مسئله کرونا قرار دارد.

او افزود: اکنون پس از 43 سال ایران به یک قدرت جهانی تبدیل شده است. ما فکر می کنیم آمادگی ها، امکانات و استعدادهای فراوانی داریم طبعا باید یک مسیر جدید را تجربه کنیم. قبل از اینها اصلاح طلب، اصولگراها، تندروها و افراطی و تفریحی و غیره مطرح بود طبیعی است که در یک جامعه آزاد، چنین بحث های مطرح است اما در حال حاضر که در حال ورود به گام دوم هستیم با حفظ همه آزادی ها و نظرات، باید به یک تعامل همه جانبه برسیم.

بادامچیان بیان کرد: بالاخره این جریانات می خواهند که ایران اسلامی مقتدر و قوی و با یک زندگی شاد و پر از نشاط باشد یا خیر؟.  هرکسی این را می خواهد  باید دست به دست هم بدهیم و با هم شروع کنیم  و تحت رهبری ولی فقیه مان و اختیار دادن به ملت ، از درگیری های جناحی پرهیز کنیم تا کشور به سمت  اهداف بیانیه گام دوم پیش برود.

این چهره سیاسی اصولگرا ادامه داد: همچنین فرهنگ اصیل ایران و اقتدار و بیداری جامعه نمونه اسلامی و احیای عظمت و شکوه تمدن اسلامی را در این زمینه انجام داد و به نظر می رسد همه باید دوره ای از همکاری ها  و همراهی های خوب را شروع کنیم. حزب موتلفه اسلامی هم در گام اول پیش از پیروزی انقلاب در شانزدهمین سال تلاش جدی و نقش موثری داشته که مورد قبول همه است حال پس از پیروزی انقلاب هم چه در حزب جمهوری اسلامی و چه پس از تعطیلی حزب، با نظر مبارک، فعالیت های خود را آغاز کرده و در حال حاضر کاملا آمادگی دارد سیاست ما کاملا مشخص است هیچ گاه برخورد منفی نداشته این غیر از کسانی که توطئه گری کردند. با همه گروه ها تعامل داشتیم و اکنون هم حزب آمادگی دارد در راستای گام دوم هم از این نظر که دولت حزبی اسلامی قوی داشته باشیم با هر کسی که ملت انتخاب می کنند در انتخابات ۱۴۰۰، همراهی و همکاری داشته باشد

بادامچیان تصریح کرد: همچنین احتمال اینکه حزب موتلفه نامزدی مستقل برای ۱۴۰۰ داشته باشد بسیار زیاد است به هر حال حزب موتلفه پس از ۶۰ سال دارای چهره ها و شخصیت هایی است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ابراز امیدواری کرد، همه رسانه ها و خبرنگاران بتوانند در گام دوم انقلاب،  بهترین جلوه از کار رسانه ای و خبری داشته باشند.

بادامچیان تصریح کرد: اکنون دوره خاصی است که باید به سمت تکامل انقلاب، تکمیل نظام جمهوری اسلامی و تقویت و اقتدار نظام و رفع مشکلات و ضعف ها و آن چیزی برویم که در گام دوم انقلاب تاکید شده است.

این چهره سیاسی اصولگرا عنوان کرد: در این انتخابات معتقد به وحدت هستیم و مشی ما کار کردن با جمع است و بعد از پیروزی انقلاب با حزب جمهوری شهید بهشتی در انتخابات کار کردیم و در آخرین مجلس، یعنی یازدهم به صورت ائتلاف همکاری کردیم‌. 

بادامچیان تاکید کرد: در انتخابات ۱۴۰۰ مهمترین مساله حفظ وحدت میان بخش روحانیت و جامعه مدرسین و احزاب و تشکل‌ها است. حزب موتلفه با توجه به مصوبه شورای مرکزی به دبیرکل ماموریت داد که با جامعه روحانیت همکاری داشته باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: اقدامات ویژه ای انجام شده است و جامعه روحانیت مبارز در سراسر کشور با ساماندهی و اساسنامه جدید قرار گرفته و با ۲۷ استان ارتباط دائم دارد.

او افزود: جامعه روحانیت مبارز ۴۳ حزب اصولگرا را در نشستی دعوت کرد و سازوکار این بود از هر هشت حزب یک نماینده به شورای وحدت بیاید و ۶ نماینده از آنجا انتخاب شود که نماینده جامعه روحانیت در آن است و نماینده جامعه مدرسین به زودی معرفی می‌شود.

این فعال اصولگرا گفت: همه تشکیلات حزب در استان‌ها در دو بخش انتخابات شوراها و ریاست جمهوری فعال هستند. در زمینه انتخابات شوراها نظر این است وحدت استانی را دنبال کنیم نه اینکه در مرکز بنشینند و بگویند در استانها چه کسانی نامزد شوند. این سیاست را از قبل به استانها ابلاغ کردیم و امیدواریم در ۳۱ استان کشور کار شایسته ای انجام شود البته مرکز درصورت خواست کمک و همفکری،  کمک می‌کند.

او ادامه داد: درباره انتخابات ریاست جمهوری چون ملی و سراسری است، اقدامات در حال انجام است. به شورای نگهبان نامه نوشتم تا تفسیر کامل رجل سیاسی و مذهبی را انجام دهد. واقعیت این است، کسی که در سیاست است، رجل سیاسی است، رجل یعنی شخصیت برجسته‌؛ مدرس رجل سیاسی است اما میرزای شیرازی مصداق رجل سیاسی نیست. پس باید فردی باشد که در سیاست و مذهب، برجسته باشد تا تکلیف وزارت کشور و ستاد انتخابات مشخص باشد. تا اگر کسی رجل مذهبی نیست نیاید و بعد شورای نگهبان بخواهد رد صلاحیت کند.

بادامچیان در پاسخ به سوال خبرگزاری برنا مبنی بر اینکه برخی از جمله حمیدرضا ترقی نیز گفته اند که در مشارکت حداقلی، چون نیروهای انقلابی در انتخابات شرکت خواهند کرد اصولگرایان پیروز می شوند حال آیا رییس جمهوری که  قرار است در ۱۴۰۰ روی کار بیاید ضروری است از  پشتوانه حداکثری برخورد باشد؟ با توجه به اینکه حساسیت های داخلی و خارجی نیز در این باره وجود دارد، تصریح کرد: اختیار رأی دادن متعلق به مردم بوده و اجباری به رأی دادن نیست بنابراین نمی توان مردم را اجبار کرد حتما پای صندوق بیایند دوم اینکه مردم چگونه پای صندوق می آیند که نکته مهمی است خواست نظام و ولی امر ما این است که حضور مردم در پای صندوق رأی گسترده باشد همانطور که گفتید هر اندازه رأی یک رییس جمهور از پشتوانه کثرت رأی دهندگان موافق و حتی مخالف بالاتر باشد آن رییس جمهور بهتر می تواند کشور را اداره کند بنابراین مشارکت حداکثری خواست نظام، عقلایی و شرعی نظام است.

او اضافه کرد: حال اینکه آیا در انتخابات آینده، مشارکت و شرکت مردم در انتخابات آینده کم می شود برعکس بنده معتقدم که مشارکت بسیار قوی خواهیم داشت چون مردم  هم اصول‌گرایان شعاریِ داغ و هم اصلاح‌طلب داغ و اعتدالی را آزموده‌اند اکنون هم می دانند که کشور متعلق به خودشان است و مشکلات باید کم شود محوریت ولایت ولی فقیه را به خوبی قبول دارند و معتقدند که ولی فقیه می خواهد به کشور کمک کند کشور ما بسیار غنی است و می تواند از استعدادها و نیروهای ماهر انسانی همه ملت استفاده کند بنابراین در انتخابات پیش رو به سراغ کسی می‌روند که ببینند چه‌ کسی برنامه، تیم و حزب دارد و می‌تواند مشکلات را حل کند.

دبیرکل حزب موتلفه عنوان کرد: مردم می‌دانند امکانات و منابع خوبی در کشور برای پیشرفت وجود دارد و برای همین به کسی رای می‌دهند که بتواند از آن به‌خوبی برای بهبود وضعیت کشور استفاده کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، حضور نیافتن در انتخابات را خودکشی سیاسی توصیف کرد و گفت: اینکه گفته می شود مشارکت کم به نفع اصولگرایان است، یکی از القائاتی است که انجام می‌شود.

بادامچیان در پاسخ به سوالی درباره کاهش مشارکت مصطفی میرسلیم در مجلس یازدهم، اظهار کرد: مهندس میرسلیم یکی از گزینه‌های ریاست مجلس بود و رای نیاورد و اکنون احترام ریاست مجلس را دارد. او در مجلس منزوی نیست و برای شورای نظارت بر انتخابات شوراها رای بالایی آورد و نایب رییس شده است. 

او افزود: میرسلیم مثل من روحیه مصاحبه و تعامل زیاد با خبرنگاران را ندارد اما در کمیسیون اصل ۹۰ و دیگر برنامه‌های مجلس فعالیت‌های بسیار خوبی دارد و با شیوه خودش فعالیت می‌کند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا در پاسخ به این پرسش که آیا همه جریان‌های اصولگرا به وحدت می‌رسند، خاطرنشان کرد: ما وحدت مطلق نداشته و نداریم اما اکثریت به وحدت می‌پیوندند. اختلاف همیشه بین احزاب و گروه‌ها وجود دارد، مهم این است که با هم دعوا و تنازع نکنند. 

بادامچیان با بیان موضع خود نسبت به آغاز مذاکرات هسته‌ای و تمایل اصول‌گرایان برای مذاکره از سوی این جریان، گفت: همیشه همین است اگر تیمی مذاکره کند و موفقیت‌آمیز هم باشد تیم یا گروه دیگری می‌گوید اگر ما مذاکره می‌کردیم موفقیت‌آمیزتر بود. حتی احمدی نژاد در سال آخر دولت خود دنبال مذاکره بود چون آمریکا دنبال مذاکره بود. در سال۹۲ اکثریت مردم موافق مذاکره با شرط حفظ منافع ملی بودند و مردم به روحانی رای دادند. او سیاست برد_ برد را دنبال کرد و من همان زمان گفتم این سیاست صحیح نیست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به وجود نظرات متفاوت در برجام، ‌اضافه کرد: اصلا بحث اصول‌گرا و اصلاح‌طلب نیست. ما دنبال استقلال خود هستیم و آمریکا دنبال اهداف خود است.

بادامچیان با انتقاد از لایحه بودجه سال۱۴۰۰، گفت: ما تحلیل خود در حزب درباره بودجه را به نمایندگان مجلس یازدهم ارائه داده‌ایم تا نمایندگان از دولت بخواهند بودجه را اصلاح کنند. نظر مجلس هم بازگرداندن لایحه بودجه است نه رد بودجه. این بودجه هم برای دولت مشکل درست می کند هم برای کشور.

او اشاره کرد: اگر بودجه را برگردانیم می‌گویند مانع کار دولت می‌شوید برای همین از مجلس خواستیم اصلاحیه را به دولت بفرستد تا لایحه را واقعی‌تر ببینند و اصلاح کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز