یک کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با برنا

پیام حاج قاسم توسط مردم منطقه به خوبی شنیده شد/ سردار سلیمانی ثابت کرد نیازی به حضور آمریکا در منطقه نیست

۱۴۰۰/۱۰/۱۲ - ۰۹:۳۶:۴۶
کد خبر: ۱۲۸۱۱۲۴
پیام حاج قاسم توسط مردم منطقه به خوبی شنیده شد/ سردار سلیمانی ثابت کرد نیازی به حضور آمریکا در منطقه نیست
یک کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه پیام سردار سلیمانی عدم نیاز به حضور آمریکا در منطقه بود گفت: پیام حاج قاسم به خوبی توسط کشورهای همسایه شنیده شده بود که کشورهای منطقه غرب آسیا برای حفاظت و تامین منافع خودشان نیازی به آمریکایی ها و حمایت آمریکایی ها ندارند.

"ثمانه اکوان"، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره اینکه چرا ایالات متحده و رئیس جمهور این کشور در آن فاصله زمانی به این نتیجه رسید که باید سردار سلیمانی را ترور کند گفت: سابقه مبارزه با داعش که توسط نیروهای سپاه قدس با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی صورت گرفته بود؛  یک پیام را در منطقه منتقل می کرد و این پیام به خوبی توسط کشورهای همسایه شنیده شد که کشورهای منطقه غرب آسیا برای حفاظت و تامین منافع خودشان و حتی مبارزه با تروریسمی که به وحشیانه‌ترین شکل ممکن مردم را می‌کشد نیازی به آمریکایی‌ها و حمایت آنها ندارند، این مسئله در افغانستان، سوریه و عراق به خوبی نشان داده شده بود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: ترامپ تصمیم گرفت با ضربه زدن به قهرمان ملی ما در بحبوحه درگیری و مجادله آمریکا و ایران ضربه روحی بزرگی به مردم ایران بزند که از این لحاظ به هدف خودشان تا حدی رسیدند و تا حدی هم نرسیدند. رسیدن به این دلیل بود که مردم در ایران خیلی ناراحت شدند و ممکن بود که یک حس ناامیدی القا شود ولی مردم می‌دانند که این ساختار به گونه‌ای است که بتواند سلیمانی‌های دیگری برای حفاظت از منافع ملی کشور پرورش بدهد.

وی عنوان کرد: تصویرسازی سردار سلیمانی خروج کامل آمریکا از منطقه بود و نشان دادن این موضوع که منطقه اصلا نیازی به حضور آمریکا ندارد حتی اگر تحت شدیدترین حملات تروریستی قرار گرفته باشد، برای نمونه عراق با تاسیس حشد الشعبی نشان داد به خوبی قابلیت دفاع از خود را دارد. برای همین زمانی که شهادت سردار اتفاق افتاد تصویری که حاج قاسم ترسیم کرده بود همچنان ادامه پیدا کرد و حتی این شهادت باعث شد که این تصویر جدی‌تر شود و مجلس عراق تصویب کرد که نیروهای آمریکایی از این کشور خارج شوند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکا در طول تاریخ هر زمانی که به ترور روی آورده ناشی از ترس و ضعف بوده است و این ترور نشان داد که آمریکا در منطقه به شدت احساس ضعف و ناتوانی می‌کند که به مسائلی روی آورده که از نظر حقوق بین الملل کاملا رد شده و غیرقانونی است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز