عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

نباید کم‌کاری خود را به گردن دولت بیندازیم/ استانی شدن انتخابات، مجلس را به دست افراد پولدار می‌اندازد/ مردم به من رای دادند که قانون تصویب کنم نه اینکه در ورزشگاه سوت بزنم/ با کوپنی شدن مواد غذایی موافقم

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۰۷:۳۰:۴۸
کد خبر: ۸۲۷۰۱۳
نباید کم‌کاری خود را به گردن دولت بیندازیم/ استانی شدن انتخابات، مجلس را به دست افراد پولدار می‌اندازد/ مردم به من رای دادند که قانون تصویب کنم نه اینکه در ورزشگاه سوت بزنم/ با کوپنی شدن مواد غذایی موافقم
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مردم به من رای دادند که قانون تصویب کنم نه اینکه در ورزشگاه سوت بزنم.

گفتگوی تفصیلی «نادر قاضی‌پور»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با خبرگزاری برنا به شرح زیر است:

چرا نمایندگان با نطق‌های تندی که دارند می‌خواهند در زمان مشکلات توپ را به زمین دولت بیندازند. چرا برخی از نطق‌ها به جای اینکه امید بخش باشد مردم را بیشتر دچار اضطراب و استرس می‌کند؟

 همه سه قوه مسئول هستند هیچ‌کس نباید از مسئولیت شانه خالی کند و توپ را به دروازه دیگران بندازد. مجلس به وزرا رای اعتماد داد و اگر با لیاقت هستند باید مجلس قدر آنها را بداند و اگر بی لیاقت هستند، مجلس مسئول است.  نظام برای همه ماست نمی‌توانیم فقط توپ را به زمین دولت بیندازیم و کم کاری خود را به گردن دولت بیندازیم. مجلس اختیارات نظارتی دارد. مجلس دو سازمان قوی دارد یکی مرکز پژوهش ها و دیگری دیوان محاسبات، جدا از اینها سازمان بازرسی کل کشور نیز همیشه در خدمت مجلس بوده است. همه باید نظارت می‌کردیم که نکردیم. رای نمایندگان باید شفاف شود که فردا در تصویب قانون زیر حرفشان نزنند چنانچه رای نمایندگان شفاف شود، مشکلات حل خواهد شد.

در زمان تصویب بودجه، مجلس را با موضوعات منطقه ای معطل کردند. آیا در این روزهای حساس که در جنگ اقتصادی هستیم، مطرح کردن طرح استانی شدن انتخابات مهم بود یا حل مشکلات عمومی. حدود ۱۴ میلیارد دلار برای ارزاق عمومی هزینه می‌کنیم چرا به اکثر اقشار جامعه نمی‌رسد؟ به نظر من وقت آن رسیده ارزاق عمومی مثل روغن ، برنج، نان، قند و شکر، گوشت و لبنیات کوپنی شود تا مردم با ارزان ترین قیمت خریداری داشته باشند.

مزایا و معایب استانی شدن انتخابات چیست؟

طرح استانی شدن انتخابات مجلس مزایایی ندارد. در صورت استانی شدن انتخابات یک کاندیدا باید در چندین شهر ستاد انتخاباتی بزند، هزینه‌های آن را چگونه تهیه خواهد کرد؟ بنابراین صاحبان قدرت و پول، نمایندگان را جذب خواهند کرد که در این صورت نماینده مردم نه بلکه نماینده صاحبان قدرت خواهند شد. در نهایت نماینده قدرتمندان پول به مجلس راه می یابد نه نمایندگان مردم محروم.

چنانچه استانی شدن انتخابات رای بیاورد این نماینده چگونه می تواند به چندین شهرستان رسیدگی کند؟

کسانی که موافق استانی شدن انتخابات هستند نظرشان بر این است که این طرح کلان‌نگر است. مسئولین قوی جدا از حوزه منطقه‌ای به مسائل ملی هم می پردازند. در ۱۰ مجلس گذشته خیلی از نمایندگان کلان‌نگر بودند و در مجلس حضور داشتند.

از نظر شما مهمترین اتفاق سیاسی سال 97 چه بود؟

راهپیمایی با عظمت ۲۲ بهمن مشت محکمی بر دهان استکبار زد و به دنیا ثابت کرد این ملت بزرگ ایران اسلامی از شمال تا جنوب از غرب تا شرق از قومیت های مختلف اعم از ترک، کرد، لر، بلوچ و ترکمن  یکی بوده و ایران را دوست داریم. حفظ کشوراز واجبات است و به دنیا ثابت کردیم که گوش به فرمان رهبری هستیم. در اکثر استان ها تعداد شرکت کنندگان در راهپیمایی نسبت به سال های گذشته ۲ برابر شده بود.

مهم ترین مصوبات مجلس در سال ۹۷ کدام ها بودند؟

در سال ۹۷ مصوبات خوبی داشتیم. به دلیل عشق و علاقه‌ای که به جوانان داریم قانون منع بکارگیری بازنشستگان را تصویب کردیم، مقابله با حقوق‌های نجومی و برکناری ۲ وزیر پولدار از اتفاقات مهم سال گذشته بود.

طرفدار کدام تیم فوتبالی هستید؟

من زیاد فوتبالی نیستم. ارومیه یک تیم فوتبالی به اسم «نود» تشکیل داده و یک تیم والیبال خوب دارد. این دو تیم را دوست دارم ولی طرفدار تراکتورسازی هستم چون این تیم پرطرفدار است.

بر چه اساسی ادعا می‌کنید تیم تراکتورسازی پر طرفدار است؟

مسئولین به ما اجازه دهند در یک بازی در تهران، فقط طرفداران تراکتورسازی بیایند و طرفداران تیم مقابل به ورزشگاه نیاید. آن وقت خواهند دید کل ورزشگاه را طرفداران تراکتورسازی پر خواهند کرد و بالای ۱۰۰ هزار نفر می آیند. به جز تیم تراکتورسازی طرفداران هیچ تیمی نمی‌توانند استادیوم را پر کنند.

آیا علاقمند به حضور در ورزشگاه هستید؟

 نه، من ورزشگاه نمی روم. مردم به من رای داده اند که بیایم مجلس و قانون تصویب کنم، رای ندادند که بروم ورزشگاه سوت بزنم.

با توجه به اینکه شما عضو کمیسیون صنایع هستید آیا قیمت واقعی پراید ۴۰ میلیون تومان است؟

قیمت واقعی پراید ۱۲تا ۱۳ میلیون تومان است و به هیچ عنوان قیمت ۴۰ تا ۴۵ میلیونی را قبول ندارم. ما اعتراض خود را در خصوص افزایش قیمت خودروها اعلام کردیم و جلساتی با دو خودروساز داشتیم. مدیران این شرکت ها اعلام کردند که تنها 10 درصد افزایش قیمت خواهند داشت.

پیام نوروزی

در سال ۹۸ باید همه هزینه ها را به صفر برسانیم و اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم. به ملت شریف ایران تبریک عرض می کنم و صحبتم با برخی مسئولین است که دنبال بلیت برای مسافرت های خارجی نباشد. مسئولین اگر یک سال به خارج از کشور مسافرت نکنند اتفاقی نمی‌افتد. سال ۱۳۹۷ دو سفر پارلمانی داشتیم که بنده نرفتم. ما باید هزینه ها را به صفر برسانیم و از مردم بخواهیم جهادی و شبانه روز کار کنند. از کشاورزان عزیز می خواهم ۲۴ ساعته بر سر مزارع خود باشند. از کارگران عزیز می خواهم در محل کار خود ۲۴ ساعته کار کنند تا در سال ۹۸ با حداقل ترین امکانات تولیدات حداکثری داشته باشیم.

از مسئولین محترم وزارت اقتصاد و دارایی و گمرک می خواهم برای صادرات تولیدات داخلی سریعاً اقدام کنند و برای واردات مواد اولیه کارخانجات اقدامات لازم را انجام دهند. از کارآفرینان عزیز می‌خواهم نترسند و به میدان آمده و کار شروع کنند. از سرمایه داران داخلی می خواهم که سرمایه شان را در داخل کشور سرمایه‌گذاری کنند.  شکر خدا در داخل کشور کارخانه‌های زیادی  افتتاح کردیم. از وزیر دفاع و وزیر تعاون می‌خواهم جلوی گران‌فروشی محصولات پتروشیمی را بگیرند و خودشان را به خواب نزنند. کسی که به خواب رفته را می توان بیدار کرد ولی کسی که خودش را به خواب زده را نمی توان پیدا کرد. مسئولین از خواب بیدار شوند عامل گرانفروشی در سال ۹۷ این دو وزارتخانه بودند و گران فروشی‌ها را این دو وزارتخانه ها انجام دادند.

عدم نظارت بر بازار باعث شد پراید به قیمت ۴۰ میلیون تومان برسد. پراید برای طبقات مستضعف و متوسط جامعه بود و از خودروسازان می خواهم از خدا بترسند.

امیدوارم در سال ۹۸ همه جوانان کشورمان که به سن ازدواج رسیده اند تشکیل خانواده دهند. کسانی که دنبال مسکن هستند صاحب خانه شوند، زیرا همه اینها شدنی است. طبق فرمایشات بنیانگذار انقلاب، نشدنی فقط یک کلمه در کاغذ است و همه چیز شدنی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز