فاز چهارم طرح « یک نفس همدلی» در خراسان جنوبی در راستای اجرای برنامه های هفته سلامت افتتاح شد

۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۰:۰۷:۰۶
کد خبر: ۱۳۲۷۷۲۵
فاز چهارم طرح « یک نفس همدلی» در خراسان جنوبی در راستای اجرای برنامه های هفته سلامت افتتاح شد
به مناسبت هفته سلامت و در راستای مقابله با کرونا و ترویج فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت دستورالعملهای بهداشتی ، مراسم افتتاحیه فازچهارم طرح "یک نفس همدلی" روز گذشته در محل مجمع خیرین سلامت استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در آیین افتتاحیه فاز چهارم طرح یک نفس همدلی خاطر نشان: کرونا به عنوان یک تهدید محسوب می شود و در این بحران هرکسی به میزان توفیقی که خداوند عنایت کرد ازسهم خودش بهره برداری کرده است و باید از همین تجربیات ارزشمند الگوبرداری کنیم .  

نخعی افزود :سمنها به عنوان یک سرمایه اجتماعی محسوب میشوند و همیشه می بایست برای دفع خطر احتمالی به اندازه سهم خودشان مطالبه گری کنند . دراستان باید ظرفیت سازی مناسب شکل گرفته و از این فرصتها استفاده کرده و الگوههای موفق را انتقال داد و در ادامه از تعامل و همکاری مطلوب بین سمنها ،خیرین سلامت و دانشگاه قدردانی نمود.

سید مصطفی حسینی نماینده سازمانهای مردم نهادو رییس خانه مشارکت استان ضمن ارایه گزارش اقدامات سمنها در بحران کرونا و طرح یک نفس همدلی بیان نمود :در ادامه طرح یک نفس همدلی در استان وبا حمایت سازمانهای دولتی بالاخص دفتر امور اجتماعی استانداری و اداره ورزش و جوانان استان مطابق بانک اطلاعات مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی و نظارت و حمایتهای بی دریغ دانشگاه توانستیم این طرح را کاملا درمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اجرا کنیم

 وی افزود همگام با اجرای طرح یک نفس همدلی و توزیع اقلام بهداشتی برنامه های دیگری از قبیل تهیه ، توزیع و انتشار محتواهای آموزشی استاندارد در زمینه نحوه مقابله با بیماری کرونا بصورت مجازی وغیر مجازی ،برگزاری کارگاههای آموزشی ویژه مراقبین سلامت مدارس و سفیران سلامت دانش آموزی ، اجرای برنامه های انگیزشی و با نشاط محلی در استان و شهرستان ها ،آموزش گروههای سنی و جنسی مختلف استان شامل : کودکان ، نوجوانان، میانسالان و سالمندان در نظر گرفته شده و در حال اجراست و به دنبال افزایش آگاهی و نشاط اجتماعی در راستای کمک به اقشار آسیب پذیر مناطق محروم استان هستیم .

در پایان مراسم از سازمانهای مردم نهاد فعال استان دراجرای طرح یک نفس همدلی و برنامه های امور مشارکتهای اجتماعی با اهدای لوح تقدیر قدردانی گردید .

*گفتنی است طرح ملی "یک نفس همدلی "با هدف توزیع ماسک و توانمند سازی مردم در موضوعات سلامتی در بحران کرونا در فروردین ماه سال گذشته فقط یک نوبت به صورت ملی آغازو سپس با همکاری سازمانهای مردم نهاد استان و امور مشارکتهای اجتماعی دانشگاه به صورت استانی در سه فاز دیگر(اردیبهشت و شهریور ماه۱۴۰۰ و اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ) با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر در حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار استان برگزار گردید.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز