افزایش ظرفیت مخازن آب تبریز به ۴۵۰ هزار مترمکعب

۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۱۴:۳۹:۵۷
کد خبر: ۱۴۴۹۳۱۸
افزایش ظرفیت مخازن آب تبریز به ۴۵۰ هزار مترمکعب
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از افزایش ظرفیت مخازن آب تبریز به ۴۵۰ هزار مترمکعب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، یوسف غفارزاده  در نشست خبری، اظهار کرد: نقش آب به عنوان یکی از اولویت های دولت سیزدهم مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی گفت:بخش آب در سفر ریاست جمهوری به استان در سالجاری پررنگ دیده شد و اعتبار ۳۶۵۰ میلیارد تومانی برای پروژه‌های این بخش مصوب شده که باید ظرف سه سال تخصیص یابد. مبلغ ۱۶۵۰ میلیارد تومان از آن باید در سال ۱۴۰۱ تخصیص می‌یافت که تا به امروز حدود ۱۲۵۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیز به حساب واریز شده است.

وی با بیان این‌که مصوبات سفر ریاست جمهوری شامل ۱۱ طرح و ۴۰ پروژه نیمه تمام می‌شود، افزود: با واریز بخشی از اعتبار پروژه‌ها، عملیات ۱۸ پروژه آبی به اتمام رسیده که در زمینه شبکه‌های پایاب و تامین آب شرب بوده است. مهمترین پروژه‌های افتتاح شده نیز مربوط شبکه‌های پایاب پروژه پمپاژ کلاله و دارنا و ابراهیم سمیع می‌شود که در مجموع ۱۰۰۰ هکتار از اراضی دیم در نقطه صفر مرزی استان به اراضی آبی تبدیل شده‌اند.

وی ادامه داد: امسال مخزن ده هزار مترمکعبی جهت ذخیره آب تبریز به اتمام رسید و یک مخزن صدهزار متر مکعب با هزینه به روز شده هزارمیلیاردتومان در طی دو ماه آینده نیز به اتمام خواهد رسید که در حالت نرمال شهر تبریز باید ششصدو پنجاه هزار متر مکعب مخزن ذخیره داشته باشد که امروز این عدد چهارصد و پنجاه هزار مترمکعب است و با اتمام این پروژه به پانصد و پنجاه هزار متر مکعب خواهیم رسید.

مدیرعامل آب منطقه ای استان اظهار کرد:یکی دیگر از مهم ترین پروژه های استان انتقال پساب شهرعجبشیر به بندر رحمانلو است که با انتقال پساب عجب شیر به بندر رحمانلو و ایجاد یک بندر آبگیری با احیا این بندر آرتمیرا دوباره وارد چرخه طبیعت دریاچه خواهد شد .

وی با اشاره به آخرین وضعیت انتقال آب ارس گفت: این پروژه از جمله بزرگترین پروژه های آبی استان است که 3.5میلیون نفر از آب این پروژه بهره مند خواهند شد که 145کیلومتر لوله 2000میباشد که 35 کیلومتر اجرا شده و 110 کیلومتر باقیمانده است که این پروژه با برنده شدن قرارگاه خاتم الانبیا در اختیار پیمانکار قرار گرفت و از دو ماه قبل استارت خورده است و امیدواریم در طبق برنامه زمانبندی 4 ساله به اتمام رسیده و مردم عزیزمان از این موضوع بهره مند شوند.

خبرنگار: اکبر بردباری

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز