آزادی ۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در آذربایجان شرقی

۱۴۰۱/۱۲/۲۵ - ۱۴:۴۲:۳۶
کد خبر: ۱۴۴۹۷۲۶
آزادی ۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در آذربایجان شرقی
مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی از آزادی 50 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد سطح استان در آستانه عید نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، رسول تقی پور در جمع خبرنگاران افزود: برای آزادی این زندانیان بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان کمک ویژه‌ی بلا عوض و ۶۵۰ میلیارد تومان با وام چهار درصد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به آزادی زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان در طول سال جاری گفت: کل مبلغ بدهی این افراد ۵۳۰ میلیارد تومان بود .

وی ستاد دیه استان آذربایجان شرقی را تنهامرجع رسمی آزادی زندانیان غیر عمد عنوان کرد و گفت: فعالیت موسسات خیریه با این عنوان خلاف بوده و تنها مرجع رسمی آزادی زندانیان غیر عمد در سطح کشور ستاد دیه است.

تقی پور ضمن تقدیر از حمایت های مردمی و بخصوص بازاریان و فعالان اقتصادی استان گفت: در بسیاری از مواد با ورود به موقع خیریت اجازه نمی دهیم تا فرد وارد زندان شود و قبل از ورود به زندان نیزبه موضوع ورود می کنیم.

وی  تعداد زندانیان جرائم غیر عمد در زندان‌های استان  را 250 زندانی با بدهی بالغ بر 220 میلیارد عنوان کرد و افزود: با تامین حداقل 35 میلیارد در طول هشت ماه زمینه‌ی آزادی این افراد فراهم می‌شود.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت در  جشن گلریزان گفت:  جشن ۱۶ فرودین ماه سال ۱۴۰۲، روز چهارشنبه مصادف با ولادت امام حسن(ع) بعد از افطار در محل تالار معلم، برگزار می شود.

وی اظهار کرد: اکنون تعداد ۲۵۰ زندانی جرائم غیر عمد با مبلغ بدهکاری ۲۲۰میلیارد در زندان های استان وجود دارد که اگر ۳۵میلیارد تومان از این مبلغ تامین شود .

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

نظر شما