تولید ۲۷ درصد عسل کشور در آذربایجان غربی

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۰۷:۵۷:۵۰
کد خبر: ۱۰۷۶۰۷۳
تولید ۲۷ درصد عسل کشور در آذربایجان غربی
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی : سالانه ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن عسل مرغوب در آذربایجان غربی تولید می‌شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان دارای بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزارکندوی مدرن و بومی است، ادامه داد: این موضوع موجب اشتغال دایم و فصلی بیش از ۱۱ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان شده‌است.

وی بیان کرد: میانگین تولید از هر کندوی مدرن ۱۷ کیلوگرم و از کندوهای بومی ۵.۵ کیلوگرم بوده و در مجموع در سطح استان، یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۱۷۱کندو وجود دارد که از این میزان ۱۱۰ هزار و ۴۷۱ کندو بومی و بقیه مدرن هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: شهرستان خوی با داشتن بیش از ۳۹۰ هزار کندو و تولید بیش از۱۰ هزار تن عسل، مقام اول استان را در تولید عسل به خود اختصاص داده‌است.

وی گفت: در حال حاضر تعداد بهره برداران این صنعت که به طور مستقیم فعالیت دارند، ۶ هزار و ۱۶۵ نفر بوده و تعداد بیش از پنج هزار نفر به صورت فصلی در زنبورستان‌ها مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه این استان امسال مقام اول کشوری را از لحاظ تعداد کندو و تولید عسل به خود اختصاص داد، گفت: آذربایجان غربی با ۱۶ تعاونی زنبور داری تحت پوشش در تهیه و توزیع نهاده های زنبورداری فعالیت چشم گیری را دارد.

جلیلی ادامه داد: زنبورداران استان با وجود چهار کارخانه بسته بندی عسل به صورت مدرن و اتوماتیک در شهرستان های ارومیه، خوی و مهاباد و نیز با داشتن ۶ کارگاه بسته بندی عسل در شهرستان های مختلف در فراوری و صنایع تبدیلی این محصول نیز فعالیت دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز