ایجاد امنیت اجتماعی با استفاده از ظرفیتهای مردمی

۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۱۱:۳۹:۵۰
کد خبر: ۱۴۵۳۵۸۲
ایجاد امنیت اجتماعی با استفاده از ظرفیتهای مردمی
عتباتی: امنیت اجتماعی ، اخلاقی و روانی شهروندان در سایه هماهنگی کلیه نهادهای مربوطه و استفاده از ظرفیت های مردمی ارتقاء می یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در جلسه ارتقاء امنیت اجتماعی سطح استان با تبریک سال نو وحلول ماه ضیافت الهی گفت: جلسه حاضر بسیار حائز اهمیت است و ارتقاء امنیت روانی و اجتماعی مردم را در دستور کار دارد. 

وی افزود، نگرانی هایی که برخی خانواده ها و شهروندان محترم دارند کاملاً بجا هست خصوصاً خانواده های معظم شهدا و ایثارگران برخی نگرانی ها یی دارند که در واقع عزیزانشان جان خود را در جهت بقاء آنها و حفظ شئون اسلامی به طبق اخلاص گذاشته اند. 

وی افزود، قوانین و مقررات در حوزه های اجتماعی و امنیتی شهروندان تکالیفی هستند که همه مکلف به اطاعت از آن هستند و مسئولین مرتبط هم تکلیف نظارت بر حسن اجرای این قوانین را دارند. 

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد، در مملکت اسلامی مبانی اخلاقی و دینی مورد باور همه اقشار است و مردم این را بر نمی تابند که عده ای قلیل تحت تاثیر القائات بیرونی این ارزشهای دینی و اسلامی و فرهنگ غنی کشور اسلامی را زیرپا بگذارند. 

وی افزود مسئولین هم نسبت به برخی هنجارشکنان بی تفاوت نخواهند بود و خصوصاً در ایام ماه مبارک رمضان اقدام به رفتارهای هنجار شکن مثل تظاهر به روزه خواری و یا مسائل مرتبط با عفاف و حجاب را اجازه قبح زدایی به عده ای قلیل داده نخواهد شد چرا که این امر مورد مطالبه قشر کثیر مردم و شهروندان می باشد. 

عتباتی با تاکید بر این که باید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در استان تقویت شود گفت: بهترین ظرفیت هم برای ارتقاء و تقویت این فریضه الهی  ظرفیت مردمی هست. 

وی افزود، امر به معروف و نهی از منکر هم نباید اشتباه شود و فقط آن را محدود در حجاب و عفاف دانست، این فریضه باید در همه شئون از جمله انجام وظیفه مدیران و مسئولین نهادها و ارگانهای دولتی جاری و ساری شود. 

مقام ارشد قضایی استان بر استفاده از طرحهای ارزشی در خصوص ارتقاء امنیت اجتماعی استان بهره بگیریم و این طرحها نباید فقط بر روی کاغذ و فقط در حد مصوبه باشد بلکه باید کاملاً کاربردی و عملی باشد و همه متولیان خود را مکلف به اجرا و انجام این مصوبات بدانند. 

عتباتی از تشکیل گشت های تلفیقی با محوریت اتاق اصناف هم خبر داد و گفت: می بایست این گشتها بر رفتارها و اعمال اصناف تحت پوشش خود نظارت مستمر داشته باشند و با رفتارهای هنجارشکن آنها برخورد نمایند. 

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم  در این جلسه گفت: ارتقاء امنیت اجتماعی جزء حقوق عامه بوده و مورد مطالبه دستگاه قضایی است و با کسانی که امنیت روانی و اجتماعی مردم را مخدوش نمایند برخورد قاطع به عمل می آید. 

مجیدی به رصد فضای مجازی بصورت مستمر هم تاکید و گفت : برخی از فضای مجازی برای مقاصد نامشروع و غیر اخلاقی استفاده می کنند و تلاش می کنند بی بندباری و ناهنجاریهای اخلاقی را در جامعه گسترش دهند که از پلیس فتا و ضابطین می خواهیم به جد این افراد را شناسایی و برخورد قاطع قانونی با آنها معمول گردد. 

مجیدی با اشاره به جایگاه مبانی دینی و اسلامی گفت: باید ارزشهای اسلامی ارج نهاده شود و اجازه هنجارشکنی را به کسانی که قصد شکستن هنجارهای جامعه اسلامی را دارند ندهیم. 

انتهای پیام

 

خبرنگار : علی غیور

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز