فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد

نگرانی محیط زیست از فروش حیوانات مختلف در کنار عرضه سبزه و ماهی قرمز

۱۴۰۰/۱۲/۱۵ - ۰۲:۰۲:۵۷
کد خبر: ۱۳۰۵۶۰۵
نگرانی محیط زیست از فروش حیوانات مختلف در کنار عرضه سبزه و ماهی قرمز
فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور گفت: از مردم تقاضا داریم درصورتیکه شاهد فروش گونه های غیرمجاز در کنار سبزه و ماهی قرمز بودند به ما گزارش دهند.

سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور در گفت و گو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری برنا درباره خرید و فروش حیوانات نامتعارف در بازار شب عید اظهار کرد: ما از 2 هفته پیش احتمال خرید و فروش حیوانات غیر مجاز حیات وحش نظیر مار آبی، لاک پشت آبی و سمندر لرستانی را می دادیم.

وی افزود: با توجه به اینکه فروش حیوانات حیات وحش جرم محسوب می شود، به همین دلیل پیگیری این امر را به یگان های حفاظت از استان ها ابلاغ کردیم و روزانه از آنان در این خصوص گزارش عملکرد دریافت می کنیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور ضمن در خواست از مردم برای ارائه گزارش تخلفات در این خصوص بیان کرد: از مردم تقاضا داریم درصورتیکه شاهد فروش گونه های غیرمجاز در کنار سبزه و ماهی قرمز بودند به ما گزارش دهند و محیط بانان شهرستان خود را از طریق سامانه 1540 در جریان این تخلف قرار دهند و بلافاصله ما با فروشندگان آن برخورد قضایی خواهد شد.

محبت خانی تصریح کرد: روزانه از فعالیت تعداد زیادی از این افراد جلوگیری می شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه اقدامی برای اینکه از ابتدا از پرورش و ورود این حیوانات انجام شده است گفت: در این خصوص معاونت طبیعی باید ورود پیدا کند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز