امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت میراث‌فرهنگی و کمیته امداد امام خمینی(ره)/ صنایع‌دستی سفیر فرهنگی ماست

۱۴۰۱/۰۳/۲۲ - ۱۲:۲۸:۵۵
کد خبر: ۱۳۳۸۵۹۸
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت میراث‌فرهنگی و کمیته امداد امام خمینی(ره)/ صنایع‌دستی سفیر فرهنگی ماست
معاون صنایع‌دستی کشور، در آیین‌ امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) از صنایع‌دستی به‌عنوان قلب تپنده اقتصاد یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مریم جلالی معاون صنایع‌دستی کشور در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) که امروز یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ برگزار شد، گفت: اکنون که در هفته صنایع‌دستی قرار داریم و این هفته مقارن شده است با میلاد باسعادت امام رضا (ع)، باید عنوان کرد که نامگذاری روزها یک قرار است برای اینکه بتوانیم تجدید تجربه کنیم. این روزها فرصتی است برای یادآوری ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها و اینکه عهد ببندیم برای تعهدهایی که در دور جدید وزارت میراث‌فرهنگی است.

جلالی ادامه داد: صنایع‌دستی قلب تپنده اقتصاد است و ما اگر از مولد بودن و تولید می‌گوییم، اگر از تولید مدیریت‌بنیان که شعار این هفته است صحبت می‌کنیم. منظورمان همین تولیدات صنایع‌دستی است. صنایع‌دستی ریشه در هویت ما دارد و سفیر فرهنگی ماست. هر جا کالایی صادر می‌شود معنای خاص خود را هم با خودش می‌برد.

وی تصریح کرد: خوشحالم از اینکه این مسئولیت به من محول شده است. خدمت در اینجا برای من از چند جهت مایه توفیق است. خوشحالم که سرباز کسانی هستم که خط را روشن می‌کنند و مسیر پیش رو را روشن می‌کنند. از طرف دیگر، برایم افتخار است که موضوع صنایع‌دستی با صف تولیدکنندگان و فعالان اقتصاد مقاومتی، به من سپرده شده است. توجه به فرهنگ و هویت بومی در صنایع‌دستی بسیار مهم است و این افتخار من است، برای قدرشناسی این سعادت و توفیق باید خیلی تلاش کنم و تمام دانش و تجربه‌ام را برای باز کردن این مسیر بگذارم. به گفته وزیر میراث فرهنگی تغییر و تحول دانش‌بنیان باید اتفاق بیفتد.

معاون صنایع‌دستی کشور افزود: کمیته امداد طی این سال‌ها، با امدادگری خود کمک زیادی به حوزه صنایع‌دستی کرده است. این کمک‌ها چه با حمایت کردن و ارائه تسهیلات و چه با توسعه دادن لذتِ بخشیدن، به هنرمندان و صنعتگران این حوزه رسیده است.

جلالی در انتها گفت: این تفاهم‌نامه برکت دارد و ما باید برای کسانی که در چرخه تولید قرار می‌گیرند و در زنجیره ارزش، از خلق اثر گرفته تا تولید و مصرف و سودآوری آن نقشی دارند، امدادگری کنیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز