صدور مجوزهای الکترونیکی در ۸ سامانه شهرداری

۱۴۰۱/۰۸/۲۴ - ۰۹:۲۵:۰۴
کد خبر: ۱۳۹۹۱۰۳
صدور مجوزهای الکترونیکی در ۸ سامانه شهرداری
رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران از صدور مجوزهای الکترونیکی در 8 سامانه شهرداری خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا؛ احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور یکصد و ششمین جلسه شورای شهر با اشاره به هوشمند سازی اظهارکرد: تاکید داریم هوشمند سازی در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: 31 سامانه از قبل ایجاد شده است اما فقط 10 مورد آنها به روز رسانی شده است و هنوز مشخص نیست چرا سایر سامانه‌ها به روز رسانی نشده است.

صادقی گفت: باید به مردم گزارش دهیم که چرا سایت شفافیت به روز رسانی نشده است.

 رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهرانبا بیان اینکه شعار ما مشارکت شهروندان باید در اداره شهر بود، گفت: اجرای شهرداری غیر هوشمند منجر به افزایش مشارکت شهروندان در اداره شهر می‌شود و افزایش و رضایت‌مندی شهروندان را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: ارتقای اعتماد همگانی، کاهش ایجاد آلایندگی و جلوگیری از ترددهای غیر مجاز از جمله دیگر اقدامات این سامانه است.

صادقی تاکید کرد: در سال 1310 حدود 93 درصد جمعیت ایران در فقر مطلق قرار داشته‌اند اما اکنون نظام اداری دیگر به این شکل نیست و ضرورت دارد تا نظام اداری ایران متحول شود زیرا اکنون 97 درصد ایرانیان با سواد هستند.

 رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حوزه شناسایی شهرداری تهران 33 مجوز صادر می‌کند، گفت: همچنین83 خدمت ارائه می‌دهد اما هیچ گزارش استعلام و صدور گواهی را اعلام نکرده است.

وی با بیان33 مجوز شهرداری که احتمال افزایش آن وجود دارد، هشت مجوز الکترونیکی شده است، یادآور شد: 6 سامانه نیز در حال اتمام الکترونیکی شدن فرآیندهاست. 22 مجوز نیز لحظه به لحظه از سازمان های مختلف پیگیری خواهد شد تا هرچه زودتر فرم الکترونیکی آن تهیه شود.

صادقی  ادامه داد: شهرداری تهران گزارش داده است که آماده رونمایی از سامانه‌ای صدور مجوز است و وزارت اقتصاد قول داده است مشکلات موجود را حل کند.

 رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با ایجاد مرکز مانیتورینگ در شورای شهر ایجاد کنیم می‌توانیم از بسیاری از موضوعات آگاه شویم و کارها را پیش ببریم و برای صدور فرایندهای هوشمند کمیته شفافیت جلساتی را با شهرداری تهران برگزار خواهد کرد تا بتوانیم شهرداری غیر حضوری را محقق کنیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز