دریافت ۳ حکم تخلیه برای سکونت غیر قانونی در املاک شهرداری تهران

۱۴۰۱/۰۸/۲۴ - ۱۱:۱۹:۰۵
کد خبر: ۱۳۹۹۱۸۰
دریافت ۳ حکم تخلیه برای سکونت غیر قانونی در املاک شهرداری تهران
رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی به تعیین تکلیف پروژه های منطقه 5 تهران تاکید کرد و در یکصد و ششمین جلسه شورای شهر بندهای تکلیفی گزارش حسابرسی منطقه 5 از سالهای 96 تا 99 با 20 رأی موافق تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران  در جریان بررسی گزارش حسابرسی شهرداری منطقه 5 تهران از سال های 96 تا 99 با بیان اینکه مونوریل صادقیه از سال 82 به معضلی در سیما و منظر شهری تبدیل شده است، اظهار کرد: وقتی تبدیل به پروژه تجاری صادقیه شد انتظار می رفت شهرداری تهران در سال های گذشته آن را تعیین تکلیف کنند. 66 درصد متعلق به شهرداری است و قرار بوده با همکاری بانک شهر تعیین تکلیف شود اما رها شده است.

وی با اشاره به این نکته که پروژه مشارکتی اقامتی آبنوس نیز از سال 87 تعیین تکلیف نشده است، خاطرنشان کرد: پروژه مشارکتی اکباتان نیز در سال 84 در زمینی که سهم شهرداری 183 هزار متر مربع بوده است، اجرایی نشده و تنها رستوران آن به بهره برداری رسیده است که اسناد مالکیتی آن نیاز به تعیین تکلیف دارد.

مظفر با اعلام اینکه متجمع تجاری و پارکینگ طبقاتی پونک نیز دارای مشکل است، خاطرنشان کرد: پروژه بازار میوه و تره بار کمالی نیز پیشرفت فیزیکی 76 درصدی دارد که باید تکلیف آن مشخص شود. پروژه مشارکتی مخابرات و مجتمع سینمایی سمرقند نیز از دیگر طرح های نیازمند به تعیین تکلیف است.

رئیس کمیته بودجه شورا با بیان اینکه 20 ساختمان در منطقه 5 بدون مصوبه شورا به مجموعه های خارج از شهر واگذار شده است، گفت: در سه مورد از این املاک، افرادی سکونت می کنند که باید حکم تخلیه آن صادر شود.

احسان شریفی شهردار منطقه 5 تهران در خصوص این گزارش گفت: عمده موضوعات مربوط به سالهای 96 تا 99 است و بسیاری از مغایرت های نامساعد در دستورالعمل های سال قبل اصلاح شده و یا در حال اصلاح است. گزارش پیگیری دعاوی که به سود شهرداری تهران ختم شده، وجود دارد.

وی افزود: تلاش ما این است که حسابی جابه جا نشود اما برخی برداشت ها با حکم قانونی صورت می گیرد. ما سه حکم تخلیه برای املاک واگذار شده دریافت کرده ایم.

شریفی با بیان اینکه ما همکاری خوبی با حسابرس داریم، اظهار کرد: برای حسابرسی سالهای پیش رو نیز در خدمت حسابرس خواهیم بود وشفافیت در حسابرسی را مورد توجه قرار داده ایم.

شهردار منطقه 5 تهران با بیان اینکه پروژه های مشارکتی مونوریل صادقیه، آبنوس و تیراژه و دیگر پروژه ها از مسائل جدی مورد توجه ماست، خاطرنشان کرد: ما موضوعات را پروژه به پروژه بررسی می کنیم و امیدواریم به نتیجه برسیم. همانطور که اعلام کردیم شفاف سازی و رعایت استانداردهای مالی را در دستور کار قرار داده ایم.

بر اساس این گزارش، بندهای تکلیفی گزارش حسابرسی منطقه 5 از سالهای 96 تا 99 با 20 رأی موافق تصویب شد.

انتهای پیام/

نظر شما