دستگاه‌ها برای تحول در حوزه صنایع‌دستی سهیم باشند

۱۴۰۱/۱۰/۱۷ - ۱۱:۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۴۱۹۷۴۴
دستگاه‌ها برای تحول در حوزه صنایع‌دستی سهیم باشند
معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: باید خانه‌های مولدی داشته باشیم که موجب انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در نشست تعاملی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که صبح امروز شنبه ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۱ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد، بیان کرد: حقیقتا جای شور و نشاط همچنین عزم و تعهد جدی برای اینکه بانوان بتوانند فعالیت کنند، هنرشان را نشان دهند و تحول‌آفرین باشند خالی بود و از خانم جلالی تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به کارهای مثبت انجام شده در وزارتخانه ابراز امیدواری کرد که تمامی دستگاه‌های مرتبط برای تحول و جهش فوق‌العاده در حوزه صنایع‌دستی سهیم باشند و‌ نقشی مهم ایفا کنند. 

خزعلی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در نقش مهم زن در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در کنار وظایف خانه‌داری، ادامه داد: ما باید خانه‌های مولدی داشته باشیم که موجب انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر شوند.

90

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با بیان اینکه صنایع‌دستی بانوان را تبدیل به هنرمندانی خلاق می‌‌کند، ادامه داد: صنایع‌دستی موجب نشاط‌آوری همچنین ابداع، خلاقیت و سلامت جسمی می‌شود. تحرک جسمی موجب تامین سلامت زنان می‌شود همچنین به تولید و رشد اقتصادی کشور و احیای میراث‌فرهنگی و انتقال فرهنگ به نسل دیگر نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: اگر این حلقه‌ها به یکدیگر پیوسته شوند، جایگاه این میراث ارزشمند در سطح جهان گسترش پیدا می کند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری نوآوری در تمامی بخش‌های صنایع‌دستی را برای جهانی شدن الزامی دانست.

خزعلی در پایان ابراز امیدواری کرد که خانه‌ها به خانه‌های مولد تبدیل شوند و وزارتخانه ها پای این عهد بمانند و شاهد جهشی در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز