حاجی فیروز و عمو نوروز برای عید به تهران می آیند

۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - ۱۴:۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۴۵۰۴۱۱
حاجی فیروز و عمو نوروز برای عید به تهران می آیند
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از نصب 50 المان سفره هفت سین خبر داد و گفت: ۲۰ المان عمو نوروز و ۱۰ المان حاجی فیروز در سطح شهر نصب شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مجید قادری آذر معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در خصوص ایجاد نشاط در محیط شهری، همزمان با فرارسیدن عید نوروز گفت: برگزاری هشتمین سالانه بهارستان در نوروز ۱۴۰۲ هم‌راستا با ایجاد روحیه و جلب توجه شهروندان به آئین‌ها است. بر همین اساس در این دوره از سالانه بهارستان توجه ویژه‌ای به موضوع آئین‌ها و باورهای فرهنگی جامعه داشتیم تا با المان‌های شهری در جهت اشاعه فرهنگ ایرانی تلاش کنیم.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران عنوان کرد: در همین راستا ۵۰ المان سفره هفت‌سین در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نصب شده است. این آثار جنبه تعاملی دارند و شهروندان می‌توانند با این آثار که در میادین اصلی شهر، پارک‌ها و بوستان‌ها جانمایی شده‌اند تعامل داشته باشند و در کنار آن‌ها عکاسی کنند.

وی افزود: در چینش این آثار به حوزه تمدن ایرانی – اسلامی توجه شده و تلاش کردیم آثاری را برای حضور در شهر انتخاب کنیم که فرهنگ باستانی کشور و عید نوروز را نمایان کند، ضمن آنکه این آثار راوی بخشی از فرهنگ گذشتگان‌مان نیز باشند.

قادری آذر ادامه داد: در رویدادهای شهری توجه خاصی نیز به موضوع کودکان و نوجوانان داریم و تلاش کردیم تا توجه آن‌ها را نیز به محیط شهر و فرهنگ جلب کنیم. در همین زمینه نیز ۲۰ المان عمو نوروز و ۱۰ المان حاجی فیروز در سطح شهر نصب شده است که این آثار هم جنبه تعاملی دارند.

هشتمین سالانه هنرهای شهری «بهارستان» به همت سازمان زیباسازی شهر تهران در بهار سال ۱۴۰۲ در سطح شهر تهران در بخش‌های مختلفی نظیر طراحی و اجرای دیوارنگاری، جشن تخم مرغ‌های نوروزی، اجرای اثر هنری بر روی درختان خشکیده، هنرهای محیطی و آذین‌بندی خلاق و تبلیغات فرهنگی محیطی در حال برگزاری است

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز