میدان آزادی با کاشت ۱۰هزار لاله رنگارنگ شد

۱۴۰۲/۰۱/۱۷ - ۱۹:۳۶:۵۵
کد خبر: ۱۴۵۶۷۲۹
میدان آزادی با کاشت ۱۰هزار لاله رنگارنگ شد
شهردار منطقه ۹ تهران گفت:کاشت ۱۰ هزار لاله رنگارنگ و فرش گل مستطیلی در فضای سبز میدان آزادی به همراه ۵۰۰سبد بنفشه و مینا چمنی به متراژ ۱۲۰۰ مترمربع از دیگر گل کاری هایی می باشد که در غرب پایتخت انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹تهران اظهار کرد:طرح‌های اجرایی استقبال از بهار در حوزه فضای سبز با کاشت گل‌های بهاره از جمله؛ لاله های رنگارنگ و بنفشه در میادین و بوستان‌های منطقه۹، طراوت خاصی به فضای شهری و معابر غربی پایتخت داده است.

وی افزود: گل‌کاری همواره در راستای زیباسازی فضای بصری شهر و افزایش نشاط و سرزندگی شهروندان در کنار کاشت گل‌های دائمی، همه‌ساله در سه مرحله بهار، تابستان و پاییز در فضای سبز منطقه۹ صورت گرفته و در سراسر غرب پایتخت از جمله؛ بوستان ‌ها، میادین، باغچه‌ها، بلوارها و رفیوژها انجام می شود .

شهردار منطقه۹ عنوان کرد: آماده‌سازی و نونوار کردن شهر برای استقبال از مسافران نوروزی و شهروندان در دستور کار قرار داشته و همزمان با آن، اقدامات پاکیزه سازی، هرس،گل‌کاری و کاشت فرش گل و لاله کاری در دستور کار بوده است.

مرتضوی با اشاره به کاشت ۱۳فرش گل در منطقه۹ اظهار کرد: کاشت گل و فرش گل ها در مساحتی به متراژ ۴۰۰۰ مترمربع در ناحیه یک و دو ، بوستان المهدی و میدان آزادی انجام شده است.

وی با اشاره به کاشت فرش گل های و گل کاری در ناحیه یک توضیح داد: لچکی تندیس در بزرگراه آیت الله سعیدی به شکل دایره،  فرش گل تقاطع استاد معین و دامپزشکی به شکل مستطیل، بوستان المهدی با سه فرش گل به شکل دایره و مستطیل، تپه یک میدان آزادی با یک فرش گل به شکل مستطیل و گلهای کاشته شده از گونه های بنفشه ، مینا چمنی  به متراژ ۱۲۵۰ مترمربع می باشد.

شهردار منطقه9 به گل کاری و فرش گل های کاشته شده در ناحیه دو نیز اشاره کرد و گفت: فرش گل های موجود در بوستان کوکب با شکل بیضی ، شمشیری به شکل بته جقه، بوستان فتح دایره ای شکل، پست یا علی به شکل مکعب، میدان بوتان با اشکال دایره و مکعب، بوستان لاله و لادن بیضی شکل بوده که گونه گلهای کاشته شده در آنها شامل بنفشه ، قرنفل و همیشه بهار به متراژ ۱۲۵۰ مترمربع می باشد. 

این مقام ارشد شهری منطقه۹ در خاتمه یادآور شد: کاشت ۱۰ هزار لاله رنگارنگ و فرش گل مستطیلی در فضای سبز میدان آزادی به همراه ۵۰۰سبد بنفشه و مینا چمنی  به متراژ ۱۲۰۰ مترمربع از دیگر گل کاری هایی می باشد که در غرب پایتخت انجام شده است.

انتهای پیام/ 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز