پیامک های سراسری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم موثر در کاهش جرم در جامعه

۱۴۰۲/۰۲/۱۸ - ۱۰:۵۴:۴۷
کد خبر: ۱۴۷۰۶۷۱
پیامک های سراسری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم موثر در کاهش جرم در جامعه
وزیر کشور پیامک های سراسری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با هدف ارتقای آگاهی‌های حقوقی آحاد جامعه از سوی اپراتورهای تلفن همراه به مشترکان سراسر کشور ارسال می‌شود را در کاهش جرم و آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد وحیدی وزیر کشور در بازدید از غرفه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در نمایشگاه دستاوردهای پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک نزدیک در جریان اقدامات این معاونت در خصوص پیشگیری از جرائم مرتبط با جعل قرار گرفت و گفت: جایگاه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه جایگاه بسیاری مهمی است؛ بر همین اساس همکاری‌های خوبی هم بین این معاونت و همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای کاهش دامنه جرم و آسیب‌ها وجود دارد.

وزیر کشور ادامه داد: یکی از وظایف مهم قوه قضائیه در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم پیش‌بینی شده است؛ یعنی در قانون اساسی یک وظیفه پیشگیری از جرم برای قوه قضائیه پیش‌بینی شده که این معاونت در واقع آن بند از وظیفه قوه را تحقق می‌بخشد.

وی افزود: همیشه گفته می‌شود پیشگیری مقدم بر درمان است، لذا اگر در امر پیشگیری از جرم قوی‌تر عمل کنیم پرونده‌های قضائی کمتر و مردم جامعه آرامش بیشتری خواهند داشت.

وحیدی با تاکید بر نقش ارتقای آگاهی‌های حقوقی جامعه در کاهش جرم و آسیب‌ها بیان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم جایگاه ویژه‌ای دارد؛ به خصوص با راه‌اندازی سامانه‌هایی مانند سجام که کار دیده‌بانی مردمی را انجام می‌دهد. بر اساس آمارها به بسیاری از گزارش‌های مردمی رسیدگی شده که نشان می‌دهد این سامانه در جهت اهداف خود به‌خوبی حرکت کرده است.

وحیدی همچنین پیامک‌های سراسری معاونت که با هدف ارتقای آگاهی‌های حقوقی آحاد جامعه از سوی اپراتورهای تلفن همراه به مشترکان سراسر کشور ارسال می‌شود را در کاهش جرم و آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر دانست و از آن استقبال کرد.

 انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز