خودکفایی ۵ هزار مددجوی کمیته امداد گیلان/ برنامه ریزی کمیته امداد برای ایجاد ۵۰۰ شغل در سال‌جاری

۱۴۰۲/۰۲/۲۷ - ۲۲:۵۳:۵۹
کد خبر: ۱۴۷۴۵۱۸
خودکفایی ۵ هزار مددجوی کمیته امداد گیلان/ برنامه ریزی کمیته امداد برای ایجاد ۵۰۰ شغل در سال‌جاری
جشن خودکفایی پنج هزار مددجوی کمیته امداد استان گیلان، با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، جشن خودکفایی پنج هزار مددجوی کمیته امداد استان گیلان، امروز چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه با سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد برگزار شد.

رئیس کمیته امداد در این مراسم با بیان اینکه توانمندسازی با رعایت تکریم مددجویان در صدر برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد، گفت: راه‌اندازی ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شده بود که با همراهی شبکه بانکی ۴۲۰ هزار شغل ایجاد شد.

بختیاری با تاکید بر اینکه توانمندسازی در سه بعد اشتغال، مسکن و فرهنگ‌سازی تعریف شده است، ادامه داد: امسال نیز ۵۰۰ هزار شغل مد نظر است که علاوه بر مددجویان، دهک اول تا پنجم را نیز در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به خودکفایی پنج‌ هزار مددجوی استان گیلان، اظهار کرد: حمایت از مددجویان پس از راه‌اندازی طرح‌های اشتغال ادامه دارد.

رئیس کمیته امداد افزود: خدمت به مددجویان از کارافتاده و سالمند تا پایان عمر ادامه دارد اما بقیه افراد در مسیر توانمندسازی پیش خواهند رفت.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ نیز سال متفاوتی است و توانمندسازی در صدر برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۳۰ هزار متر مربع فرش دستباف تولیدی مددجویان به فروش رفت و فرش دستباف مددجویان با عنوان تجاری احسان، ثبت جهانی شده است.

بختیاری با اشاره به شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» گفت: یک سوم تولید پیله ابریشم کشور بر عهده مددجویان کمیته امداد است و ۷۰۰ تن پیله نیز توسط جامعه هدف ما تولید شده است.

رئیس کمیته امداد ضمن قدردانی از شورای اشتغال در استان‌ها و بانک‌های عامل و اصحاب رسانه که برای ترویج فرهنگ جهاد و تلاش سهم بزرگی دارند، افزود: یکی از اصلی‌ترین راهبردهای ما اشتغال خانگی است چرا که ۵۲ درصد مددجویان ما بانوان سرپرست خانوار هستند و نیاز است شغلی که انتخاب می‌شود، وظیفه مادری را تحت‌الشعاع خود قرار ندهد.

انتهای پیام/:

نظر شما