افزایش استفاده روزانه ۲ میلیون نفر از مترو با احداث خطوط چهارگانه جدید

۱۴۰۲/۰۳/۰۸ - ۱۴:۳۸:۲۱
کد خبر: ۱۴۷۹۴۰۲
افزایش استفاده روزانه ۲ میلیون نفر از مترو با احداث خطوط چهارگانه جدید
روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) اعلام کرد: با ساخت خطوط جدید شبکه متروی تهران، تعداد مسافران این مورد حمل و نقل عمومی، روزانه حداقل ۲ میلیون و دویست هزار نفر افزایش یافته و در کمترین میزان مورد تصور، مجموع مسافران خطوط هفتگانه فعلی و خطوط چهارگانه جدید به ۵ میلیون نفر در روز می‌رسد.

 به گزارش خبرگزاری برنا، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) اعلام کرد: برآوردهای حاصل از شبیه‌سازی‌های ترافیکی حکایت از آن دارد که با ساخت خطوط جدید شبکه متروی تهران، تعداد مسافران این مورد حمل و نقل عمومی، روزانه حداقل ۲ میلیون و دویست هزار نفر افزایش یافته و در کمترین میزان مورد تصور، مجموع مسافران خطوط هفتگانه فعلی و خطوط چهارگانه جدید به ۵ میلیون نفر در روز می‌رسد.

از سوی دیگر احداث خطوط ۸ تا ۱۱ که اقصی نقاط پایتخت را پوشش داده و شکل متعادل‌تری به پراکندگی ایستگاههای مترو در مناطق مختلف شهر می بخشد، هر سال بیش از ۸۰۰ میلیون لیتر (حداقل برآوردها) صرفه‌جویی در مصرف بنزین و گازوئیل فقط برای تهران در بر خواهد داشت؛ این امر معادل صرفه‌جویی ۲۴۰۰ میلیارد تومانی از محل کاهش مصرف حامل های انرژی صرفاً در پایتخت و به قیمت امروز گازوئیل و بنزین است.

گفتنی است؛ ۴ خط جدید شبکه متروی تهران، حدود ۱۶۰ کیلومتر طول و ۱۳۰ ایستگاه را شامل شده و هزینه‌های آن از محل مشارکت با بخش خصوصی، تهاتر ملک و اراضی و همچنین سایر روشهای جدید تامین منابع مالی از قبیل بحث TOD پوشش داده می شود.

 همچنین در طرح اولیه ۳ برنامه ۷ ساله برای تکمیل خطوط جدید مترو تدوین شده بود اما مدیریت شهری فعلی، برنامه‌ای کوتاهتر و سریعتر برای به ثمر نشستن این پروژه عظیم که حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه در بر دارد، در نظر گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز