فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در بقعه متبرکه قیدار نبی (ع) / از توزیع بسته‌های معیشتی تا برگزاری کلاس‌های سبک زندگی اسلامی

۱۴۰۲/۰۳/۱۵ - ۰۰:۰۳:۰۳
کد خبر: ۱۴۸۱۵۲۹
فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در بقعه متبرکه قیدار نبی (ع) / از توزیع بسته‌های معیشتی تا برگزاری کلاس‌های سبک زندگی اسلامی
مدیر مرکز افق حضرت قیدار نبی (ع) در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی این بقعه متبرکه گفت: بقعه حضرت قیدار نبی استقبال بی نظیری از سراسر ایران و کشورهای اطراف دارد و زائران زیادی به این بقعه تشریف می‌آورند.

محمدتقی عابدی مسئول فرهنگی و مدیر مرکز افق بقعه حضرت قیدار نبی (ع) زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره فعالیت‌های اجتماعی صورت گرفته در این آستان مقدس اظهار کرد: توزیع بسته‌های معیشتی با همکاری اداره اوقاف هر ساله چندین مرتبه تا سقف ۵۰ میلیون تومان انجام می‌شود و هر بار گوساله‌ای تهیه و ذبح می‌شود و گوشت آن به خانواده‌های کم بضاعت داده می‌شود؛ بر همین اساس در نزدیکی عید توزیع ۷۰۰ بسته یک ‌میلیون تومانی و در اول ماه مبارک رمضان توزیع ۱۱۰ بسته معیشتی داشتیم.

وی با اشاره به کمک‌های مردمی و خیرین در این آستان مقدس، تصریح کرد: علاوه بر کمک اداره اوقاف، ما خودمان نیز با کمک مردم و خیرین توزیع مواد غذایی و گوشت را بین مردم کم بضاعت در طول سال داریم و این امر از گذشته تا به حال به‌صورت خودجوش در این بقعه متبرکه انجام شده است.

مدیر مرکز افق بقعه متبرکه حضرت قیدار نبی (ع) درباره فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی انجام شده در این آستان مقدس گفت: هر هفته جلسات انس با قرآن با همکاری دو هیئت قرآنی ولایت و بقیه‌الله اعظم برگزار می‌شود که قاریان مطرح کشوری برای آموزش تشریف می‌آورند و همچنین جلسات حفظ با خانواده‌های قرآنی را برگزار می‌کنیم که پس از هر جلسه با جوایزی از شرکت‌کنندگان تقدیر می شود.

عابدی ادامه داد: کلاس‌های سبک زندگی و خانواده اسلامی و ازدواج آسان در این امامزاده برگزار می‌شود و همچنین بحث عقد توسط امام جمعه به‌صورت رایگان و نامگذاری در این آستان مقدس انجام می‌شود و ما هم یک هدیه از طرف اوقاف و امامزاده با اسم و رسم حرم به آنها هدیه می‌کنیم.

وی با مهم دانستن فعالیت مراکز افق در بقاع متبرکه و امامزادگان، تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز افق یکی از طرح‌هایی بود که بسیار عالی عمل کرد و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی امامزادگان را نظم و ترتیب داد و ما توانستیم با یاوران مهدی در بخش اجتماعی و قرار دوازدهم اداره اوقاف به نیازمندان کمک‌های بیشتری برسانیم.

مدیر مرکز افق حضرت قیدار نبی (ع) رابطه مردم با امامزادگان را علیرغم تبلیغات سوء و هجمه های دشمنان بسیار مناسب توصیف کرد و افزود: در نزدیکی این بقعه متبرکه هم مسجد جامع و هم حسینیه قرار داد اما با این وجود برای نماز جماعت، جلسات قرآنی و دعا استقبال مردم و حضور آنها بی نظیر است.

عابدی ادامه داد: بقعه حضرت قیدار نبی استقبال بی نظیری از سراسر ایران و کشورهای اطراف دارد و زائران زیادی به این بقعه تشریف می‌آورند؛ به همین منظور در حال حاضر با همکاری اداره اوقاف در حال ساخت محلی برای اسکان این زائران هستیم که به این منظور با جا به جایی حوزه علمیه، آن قسمت در حال بازسازی و نوسازی برای تبدیل شدن به زائرسراست.

وی رسیدن به قطب فرهنگی را یک راه طولانی توصیف کرد و یادآور شد: برای رسیدن به قطب فرهنگی راه زیادی در پیش است و تلاش هر چه بیشتر مسئولان را نیاز دارد؛ ما باید با کار بیشتر اهمیت بقاع شاخص متبرکه را به مردم بشناسانیم و طرح های فرهنگی و اجتماعی خود را منسجم‌تر کنیم.

گفتنی است؛ قیدار نبی یا قیدار بن اسماعیل بن ابراهیم از اجداد پیامبر اسلام (ص) است و آرامگاه او در شهر قیدار استان زنجان واقع شده است.

لازم به ذکر است، پنجم ذی‌القعده به‌عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در تقویم رسمی کشور نامگذاری شد؛ بر این اساس مردم هر ساله در چنین روزی، این ذخایر معنوی جامعه در سرتاسر ایران اسلامی را تکریم می‌کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز