رییس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

لزوم ممنوعیت برگزاری مراسم افطار با بودجه شهرداری تهران

۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۰۸:۵۲:۰۲
کد خبر: ۸۴۲۰۵۵
لزوم ممنوعیت برگزاری مراسم افطار با بودجه شهرداری تهران
رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای صد و سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان تاکید کرد: به صورت جدی از همه دستگاههای مرتبط با مدیریت شهری و بخصوص شهردار تهران می خواهم که از برگزاری برنامه های افطاری که با بودجه شهرداری انجام می شود جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛  محسن هاشمی رییس شورای اسلام شهر تهران در ابتدای یکصدو سی و نهمین جلسه شورا با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ماهی که در آن حدود یک و نیم میلیارد نفر مسلمان در سراسر جهان، لب از آب و غذا فرومی بندند تا ضمن بجا آوردن فریضه ای عبادی، حرکت اجتماعی نمادینی را در جهت همبستگی اجتماعی مسلمانان که فراتر از مذهب، طبقه اقتصادی و قومیت و نژاد است را به نمایش بگذارند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: روزه داری تنها عبادتی است که در آن ریا جای ندارد و دین می خواهد این پیوستگی اجتماعی و یکرنگی را میان فقیر وثروتمند، قدرتمند و ضعیف و فرودست وفرادست را بروز و ظهور دهد.

محسن هاشمی با بیان اینکه در شرایط سخت امروز جامعه، شاید بیش از هر زمان دیگری ما به فلسفه وحقیقت روزه نیازمندیم افزود: دوره ای که فشار اقتصادی موجب مختل شدن معیشت بسیاری از هموطنانمان شده و با توجه به وقایعی نظیر سیل، بخش بزرگی از جامعه ما ماه رمضان امسال را متفاوت با سال های گذشته تجربه می کنند.

وی ادامه داد: باید بدانیم روزه ای که در آن بر سفره رنگین خود بنشینیم واز حال دیگران بی خبر و نسبت به آنان بی تفاوت باشیم، پذیرفته نخواهد بود، از این رو من بصورت جدی از همه دستگاههای مرتبط با مدیریت شهری و بخصوص شهردار تهران می خواهم که از برگزاری برنامه های افطاری که با بودجه شهرداری انجام می شود جلوگیری کند.

محسن هاشمی همچنین متذکر شد: اگر جلسات و مراسمی نیز با ساعت افطار تلاقی می کند افطاری مختصری با هزینه شخصی مسئولین جلسه به حاضران داده شود تا شهروندان احساس نکنند در این شرایط دشوار زندگی، مسئولان نسبت به مشکلات آنها بی تفاوت هستند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین خطاب به معاونت فرهنگی اجتماعی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری خواستار رسیدگی و توجه بیشتر به وضعیت مناطق محروم شهر و برگزاری برنامه های فرهنگی در این نقاط شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز