سرپرست دفتر سلامت وزارت بهداشت:

بیماری های غیر واگیر عامل ۷۰ درصد مرگ و میرها در کشور

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۵:۴۳:۲۳
کد خبر: ۹۱۲۲۵۳
بیماری های غیر واگیر عامل ۷۰ درصد مرگ و میرها در کشور
رفیعی فرد با اشاره به اینکه بر اساس آمار های موجود 70 درصد مرگ ها و بیماری های کشور را بیماری های غیر واگیر چون سکته های قلبی، دیابت، بیماری های تنفسی و سرطان تشکیل می دهد، ادامه داد: باید توجه داشت در این خصوص دوران جوانی از این جهت ارزشمند است که سلامت دوران سالمندی و میان سالی در گرو آن است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شهرام رفیعی فرد سرپرست دفتر سلامت وزارت بهداشت در نشستی که در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت ورزش و جوانان و دفتر سلامت وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: ما به دوران جوانی به عنوان یک دوران بسیار با اهمیت نگاه کرده و تلاش می کنیم اطلاعاتی را در حوزه سلامت در اختیار جوانان قرار دهیم و از طرفی از بروز مرگ های دوران جوانی پیشگیری کنیم.

او با اشاره به اینکه بر اساس آمار های موجود 70 درصد مرگ ها و بیماری های کشور را بیماری های غیر واگیر چون سکته های قلبی، دیابت، بیماری های تنفسی و سرطان تشکیل می دهد، ادامه داد: باید توجه داشت در این خصوص دوران جوانی از این جهت ارزشمند است که سلامت دوران سالمندی و میان سالی در گرو آن است. 

سرپرست دفتر سلامت وزارت بهداشت عنوان کرد: سازمان جهانی بهداشت چندی پیش اعلام کرد که با انجام تحرکات فیزیکی، دوری از دخانیت و تغذیه سالم می توانید از بروز بیماری ها جلوگیری کرده و آمار مرگ و میرها را کاهش دهید و همینطور بتوانید کیفیت زندگی مردم را افزایش دهید.

رفیعی فرد تصریح کرد: در کنار این موضوعات بحث ازدواج به هنگام، فرزند آوری به موقع نیز جز وظایف دو دستگاه است که در این راستا امیدواریم با انجام آموزش های قبل و حین ازدواج بتوانیم گام مفیدی برداشته و شاخص های جمعیتی کشور را بهبود ببخشیم .

او ادامه داد:در حوزه سلامت جوانان از پتانسیل هایی چون صدا و سیما، دانشگاه ها و مدارس کمک گرفته ایم و در نظر داریم با انعقاد تفاهم نامه ای که با وزارت ورزش امضا کردیم بتوانیم کارهای مشترکی را در این حوزه انجام دهیم.

نظر شما