معاون اسبق خدمات شهری شهرداری تهران:

شهرداری در ماجرای بارش برف اخیر مقصر نبود/ بارش شدید برف در ساعات اولیه صبح، شهرداری را زمین گیر می کند

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۱۳:۵۲:۵۷
کد خبر: ۹۲۵۶۵۰
شهرداری در ماجرای بارش برف اخیر مقصر نبود/ بارش شدید برف در ساعات اولیه صبح، شهرداری را زمین گیر می کند
محمد حقانی با اشاره به بارش شدید برف در برخی از نواحی پایتخت ضمن تاکید بر سابقه مدیریتی خود، شهرداری را مقصر ندانست و گفت: : بارش برف در ساعات اولیه صبح، خاص ترین زمان بارش بوده و همین امر مانع خدمات دهی بهینه مدیریت شهری می شود در این مواقع شهرداری زمین گیر خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد حقانی، عضو شورای شهر چهارم شهر تهران با اشاره به بارش های اخیر برف در برخی نقاط پایتخت گفت: بارش برف در ساعات اولیه صبح، معادلات مدیریت شهری را مختل می کند. برفی که چندی پیش بارید از نظر مدیریت اجرایی ، بی موقع و یکدفعه و به شدت شروع شد.

معاون اسبق خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: بارش برف در ساعات اولیه صبح، خاص ترین زمان بارش بوده و همین امر مانع از خدمات دهی بهینه مدیریت شهری می شود. در این مواقع شهرداری زمین گیر خواهد شد همچنین ماشین آلات و سایر تجهیزات زمین گیر می شوند.

او اضافه کرد:  در واقع به دلیل حضور فراوان ماشین در خیابان و در ساعات اولیه روز، امکان تحرک مامورین شهرداری وجود ندارد.

او با اشاره به تجربه مدیریتی اش در دوران گذشته اظهار کرد: هنگامی که معاون شهردار بودم، طی بارش های شب هنگام، اعلام آمادگی می کردیم؛ در آن زمان امکان تردد ماشین آلات وجود داشت و به راحتی می توانستیم برف ها را کنار بزنیم چرا که در خیابان ترافیکی وجود نداشت.

حقانی تاکید کرد: وقتی شن پاشی می کنند باید این مواد روی زمین بنشیند تا آب شود. ریختن آن ها روی برف، آن را آب نمی کند.

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به بارش برف طی روزهای گذشته گفت: شهرداری واقعا در این ماجرا مقصر نبود. در آن ساعات مردم بیشتر در خیابان ها حضورداشتند و همه این ها دست به دست هم داد که شهرداری زمین گیر شود.

معاون اسبق خدمات شهری شهرداری با اشاره به پیشینه چهار دهه ای خویش در حوزه خدمات شهری و محیط زیست و تجربه کار و فعالیت در بارش های باران و برف اظهار داشت: بروز معضلاتی همچون برودت هوا، یخ زدگی رویه آسفالت معابر، ترافیک ناشی از حجم سنگین وسائط نقلیه در زمان بارش برف و باران به ویژه در ساعات اولیه صبح، معادلات را بر هم زده و مانع بزرگی برای حضور به موقع خواهد بود.

حقانی با بیان اینکه تجهیز، امکانات و وسائط نقلیه سبک و سنگین برای خدمات دهی در مواقع اضطراری از جمله تدابیری است که همه ساله مدیریت شهری پایتخت همزمان با زمان برودت هوا اتخاذ می کند، افزود: خدا را شکر تجربه کار و فعالیت مستمر در این حوزه باعث شده که در کمترین زمان ممکن، خادمین این نهاد مردمی بتوانند معضلات ناشی از بارش نزولات آسمانی را مرتفع و رضایت نسبی شهروندان را جلب کند.

نظر شما