شهردار تهران:

۳۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه ۹۹ شهرداری تهران/ تنها ۴۷ درصد بودجه عمرانی شهرداری تهران برای سال ۹۹/ ۱۵ هزار میلیارد سهم درآمد پایدار/فیلم

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۰:۳۷:۰۲
کد خبر: ۹۵۸۶۱۷
۳۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه ۹۹ شهرداری تهران/ تنها ۴۷ درصد بودجه عمرانی شهرداری تهران برای سال ۹۹/ ۱۵ هزار میلیارد سهم درآمد پایدار/فیلم
لایحه بودجه ۹۸ شهرداری تهران با ۳۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تقدیم شورای اسلامی شهر تهران شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پیروز حناچی با اشاره به ارائه بودجه ۹۹ شهرداری تهران گفت: بعد از متمم بودجه، بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران تقدیم شورای شهر شد و سعی می‌کنیم رعایت سقف بودجه پیش بینی شده را انجام بدهیم.

حناچی با اشاره به اینکه مهمترین نکته در بودجه شهرداری این است که ۲۴ و ۹ دهم درصد افزایش داشته است و سقف بودجه ۳۰ میلیارد و دویست میلیون ریال خواهد بود، گفت: در تلاش هستیم که رونق اقتصادی در تهران ایجاد کنیم و سعی می‌کنم شرایط بد اقتصادی را از تهدید به فرصت تبدیل کنیم.

شهردار تهران افزود: حجم بالای نقدینگی اگر برای کل کشور تهدید است برای ما فرصت است.  در کل بودجه‌های عمرانی ۴۷ درصد افزایش و هزینه ها ۲۴ درصد افزایش داشته است.

او افزود: سهم درآمدهای پایدار از ۳۴ درصد هم به انضمام متمم ۳۸ درصد افزایش پیدا کرده است و جمع درآمدها ۱۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

شهردار تهران با اشاره به هزینه‌های بودجه گفت: پروژه‌های عمرانی و توسعه ۴۳ درصد رشد نسبت به بودجه سال گذشته داشته است و به ۱۴ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

حناچی تصریح کرد: برای بازپرداخت این بدهی ها اعم از بانک‌ها و پیمانکاران حدود ۴ هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم محورهای اصلی مصارف و هزینه ها پیاده سازی برنامه های شورا است.  با توافق شورای شهر و توضیحات ارائه شده در حال تغییر روند هستیم و بخش عمده‌ای از بودجه را در بخش محلی تعریف کرده‌ایم.

او  با اشاره به حوزه حمل و نقل و ترافیک اضافه کرد: ۳۴۲۰ میلیارد تومان برای خطوط ۶ و ۷ و حوزه مترو در نظر گرفته شده است بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و مناسب‌سازی پیاده‌روها در نظر گرفته شده است مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای خیابان کامل در نظر گرفته‌ایم. تولید ۵۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر بزرگراهی و بزرگراهی در نظر گرفته شده است.

حناچی افزود: در حوزه شهرسازی و معماری مبلغ ۲ هزار میلیارد برای پروژه‌های شهرسازی در نظر گرفته شده است که تعداد ۱۵ پروژه از جمله پروژه‌های بازآفرینی برای محلات ناکارآمد شهری و احداث مجموعه فرهنگی و احداث ۵ میدانگاه شهری مانند امیر کبیر و یافت آباد ،برج طغرل دولاب و توسعه مجموعه باغ هنر اجرای طرح مسیر سبز زندگی در ساماندهی خط راه آهن تهران تبریز مبلغی در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است همچنین برای احداث دو گرمخانه و توسعه راسته های فرهنگی و تجمیع طرح باقیمانده فنی و مهندسی برج میلاد و مجموعه آیینی باغ صبا نیز در نظر گرفته شده است.

شهردار تهران گفت: بودجه به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث بوستان جدید مانند پادگان سرو بوستان چهار راه فاز ۲ بوستان ولایت بوستان ایرانیان و تکمیل و بهره برداری از بوستان های نیمه تمام مانند بوستان میدان هرندی کمربند سبز در نظر گرفته شده است.

او گفت: مبلغ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای محلات فاقد بوستان در نظر گرفته شده است و توجه ویژه به مدیریت پسماند با مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان ادامه پیدا خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز