جواد صفایی موسیقیدان جوانی که موسیقی سنتی و جدید را تلفیق می کند

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۱۱:۲۲:۵۴
کد خبر: ۱۲۶۱۱۲۹
موسیقی سنتی ایرانی، که با نام ، موسیقی کلاسیک ایرانی و موسیقی دستگاهی نیز شناخته می‌شود، شامل دستگاه‌ها، نغمه‌ها، و آوازها، از سال‌ها پیش از میلاد مسیح تا به امروز سینه به سینه در متن مردم ایران جریان داشته، و آنچه دلنشین‌تر، ساده‌تر و قابل‌فهم تر بوده‌است امروز در دسترس است.

به گزارش خبرگزاری برنا، بخش بزرگی از آسیای میانه، افغانستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، و یونان متأثر از این موسیقی است و هرکدام به سهم خود تأثیراتی در شکل‌گیری این موسیقی داشته‌اند، از موسیقی‌دان‌ها یا به عبارتی نوازندگان موسیقی در ایران باستان می‌توان به «باربد» و «نکیسا» و «رامتین» اشاره کرد.

سبک های موسیقی زیادی وجود دارد که برخی از شاخه های اصلی آن عبارتند از:

کلاسیک، راک، باروک ، پاپ، (ریتم بلوز)، امپرسیونیسم( پایه ی زیبایی و کمال و…)، رمانتیک که در کشور ما موسیقی پاپ شهرت بسیار زیادی دارد و هنرمندان زیادی در ان مشغول هستند.

حال امروز یکی از جوان ترین موسیقیدان های کشور به نام جواد صفایی توانسته است سبک جدیدی از موسیقی را تولید کند با نام Traditional and industrial که مخلوطی از سبک سنتی موسیقی و سبک امروزی موسیقی است، این سبک با این که تازه است ولی طرفداران مخصوص خود را دارد، جواد صفایی همچنین آلبومی را در این سبک خلق کرده است با نام (مخلوط شده)، همان طور که از نام این البوم موسیقی بی کلام پیدا است، این آلبوم مخلوط شده از سبک های سنتی و جدید امروزی مجاز است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز