امکانات دریاگردی برای مسافران نوروزی در مازندران فراهم شد

۱۴۰۰/۱۲/۲۸ - ۱۳:۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۳۱۱۳۹۳
امکانات دریاگردی برای مسافران نوروزی در مازندران فراهم شد
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت که ۲ هزار و ۱۴۶ فروند انواع شناورهای دریایی بویژه قایق و جت اسکی هویت‌دار آماده ارائه خدمات به مسافران و علاقه‌مندان به گشت‌های دریایی در محدوده دریایی استان هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، ابوطالب گرایلو با اعلام این که یکهزار و ۵۷ فروند از این تعداد شناورهای آماده خدمت را جت اسکی تشکیل می دهد ، افزود که بقیه هم انواع قایق هستند.

 وی توضیح داد : ظرفیت هشت فروند از شناورهای آماده ارائه خدمات گشت دریایی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ صندلی است که در ساحل شهرستان بابلسر فعالیت دارند و بقیه شناورهای تفریحی و ساحلی نیز در قالب ۸۵ ایستگاه گردشگری از محدوده رامسر تا خزر آباد ساری تحت نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران منطقه نوشهر آماده ارائه خدمات هستند.

محدوده ساحلی رامسر تا خزر آباد به طول حدود ۱۵۰ کیلومتر به لحاظ فعالیت های دریایی گردشگری تحت نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر است و بقیه آب های ساحلی استان را هم اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد بر عهده دارد.

 گرایلو گفت : طی چهارشنبه هفته گذشته نشستی با حضور مسوولان استانی ، محلی و کارشناسان ذیربط با هدف هماهنگی نظارت بر عملکرد شناورها و قایق های گردشگری تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران برگزار و تصمیمات خوبی در باره تداوم ساماندهی و نظارت مشترک بر ایستگاه های گردشگری ، بهسازی ناوگان دریایی گردشگری ،انجام عملیات های جست و جو و نجات و جلوگیری از تردد قایق ها و شناورهای ناایمن گرفته شد.     

وی افزود که در این مدت بیش از ۴۰ نفر تحت عنوان همیار ناجی که آموزش های لازم امداد و نجات دریای را فرا گرفته اند ، برای ارائه خدمات به مسافران و علاقه مندان به گشت و  تفریحات دریایی فعالیت خواهند کرد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران همچنین از فعال بودن دو اکیپ نظارتی و بازرسی از ایستگاه های گردشگری دریایی در سطح آب های ساحلی استان خبر داد و گفت که این تیم های نظارتی  یکی در شرق و دیگری در غرب مازندران بر نحوه فعالیت ۸۵ ایستگاه گردشگری دریایی نظارت دارند و پس از تهیه گزارش های روزانه در صورت عدم رعایت نکات ایمنی، فعالان این ایستگاه ها برابر قانون با آنان برخورد می کنند.

گرایلو توضیح داد : حک شدن پلاک و و یا برچسب بر بدنه قایق و جت اسکی ، همراه داشتن گواهینامه ایمنی معتبر و نیز جلیقه های نجات به اندازه مورد نیاز در ایستگاه های گردشگری دریایی ، نصب پارچه نوشته با مضمون رعایت نکات زیست محیطی و جلوگیری از دور ریختن زباله در دریا ، نصب سطل های زباله ، پرهیز از گشت های دریایی در تاریکی ، خودداری از گشت های دریایی در زمان مواج بودن دریا حتی به اصرار مسافر از مواردی است که باید در این ایستگاه های گردشگری دریایی رعایت شود و درصورت عدم رعایت موارد مذکور از ادامه فعالیت آنان جلوگیری می شود.

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران منطقه نوشهر به مسافران و علاقه مندان به گشت ها و تفریحات دریایی در مازندران توصیه کرد از سوار شدن در قایق ها و جت اسکی های فاقد پلاک ثبتی و امکانات و تجهیزات ایمنی بپرهیزند و درصورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به شماره  ۱۵۵۰ به مرکز جست و جو نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران منطقه ویژه اقتصادی نوشهر گزارش دهند.

طبق آمار رسمی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران ، نوروز گذشته حدود ۱۴۵ هزار نفر در این استان دریاگردی کرده بودند .

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز