البرز در سرانه های آموزشی از محرومترین استان های کشور است

۱۴۰۱/۰۸/۱۴ - ۱۲:۲۸:۵۸
کد خبر: ۱۳۹۵۰۶۰
البرز  در سرانه های آموزشی از محرومترین استان های کشور است
استان البرز با اشاره به اینکه استان البرز محرومترین استان کشور در سرانه های آموزشی است، گفت: آموزش و پرورش استان باید در جهت اجرای نهضت مدرسه سازی در استان، تلاش مضاعفی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه پیگیری ساخت 200 مدرسه در استان که روز شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: استان البرز محرومترین استان کشور در سرانه های آموزشی است، بر این اساس ساخت 100 مدرسه طی سفر رییس جمهور محترم به استان با مشارکت دولت و بخش خصوصی، مصوب شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به استقبالی که از سوی خیرین برای این منظور صورت گرفت، مقرر شد که طی برهه زمانی 3 ساله ساخت 200 مدرسه را دنبال کنیم تا گام بلندی در جهت جبران کمبود 5 هزار و 500 کلاس درس برداریم.

عبداللهی گفت: اکنون بسیاری از شهرداری های استان نسبت به اختصاص اراضی مناسب برای ایجاد مدرسه، اقدام کرده اند که جای قدردانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین کمبود سرانه های آموزشی در شهرهای کرج و فردیس است از این رو علیرغم کمبود زمین در این دو شهر باید از ظرفیت های اراضی ملی و نهادهای مستقر ملی در استان بهره برداری کنیم.

استاندار البرز در پایان گفت: خیرین و دولت پای کار هستند تا یک بار برای همیشه این ضعف بزرگ جبران شود ولی از اموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس استان انتظار می رود که با تلاش مضاعفی در این امر ورود کنند و با جدیت پیگیر امور باشند.

انتهای پیام

 

نظر شما
نظرات
مجید
|
-
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
0
0
اقای استاندار وقتی رئیس بهره برداری شرکت گاز رو از سبزوار میارتد با دیدی کوتاه که اضافه کار امداد رو تو این اغتشاشات خط میزنه وکرج سومین کلانشهر رو با سبزوار مقایسه میکنه نتیجه اینه که الام مدرس نداریم کم داریم