حمام مصباح به طور کامل تملک می‌شود

۱۴۰۱/۰۹/۲۵ - ۰۹:۵۷:۱۶
کد خبر: ۱۴۱۱۴۸۸
حمام مصباح به طور کامل تملک می‌شود
میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از تملک حمام مصباح به طور کامل در ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، شهباز محمودی اظهار کرد: در کنار حمام مصباح بنای دیگری هم وجود دارد که جزو الحاقات حمام بوده و در سال ۹۷ توانستیم ۵ دانگ از آن بنا را خریداری کنیم و یک دانگ باقی ماند.

وی ادامه داد: طی مذاکراتی که با مالک به عمل آمده در روزهای آتی یک دانگ باقی مانده هم خریداری می‌شود و بنای الحاقی کنار حمام مصباح نیز کاملا به نام میراث فرهنگی سند می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز تصریح کرد: به این ترتیب بعد از گذشت چهار سال، در سال جاری برای یک دانگ باقی مانده نیز تأمین اعتبار شد و این بنا به زودی پس از انجام کارشناسی‌ها تملک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از این اقدام با توجه به اینکه تمام بنا صد درصد برای میراث‌فرهنگی است، می‌توانیم آن را از طریق ماده ۲۷ به بخش خصوصی با کاربری‌های فرهنگی واگذار کنیم.

محمودی گفت: تقریباً ۹۰ درصد حمام مصباح بازسازی شده و کارهای جزئی باقی مانده که پس از واگذاری توسط بخش خصوصی تکمیل می‌شود و برای استفاده عموم با کاربری‌های فرهنگی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی متذکر شد: حمام مصباح متعلق به اوایل دوره قاجار است و در سال ۱۳۸۰ به شماره۳۷۹۰ به ثبت ملی رسیده است و به عنوان یکی از آثار فاخر و تاریخی شهرستان کرج در محله مصباح به شمار می‌رود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز