برگزاری مراسم ثبت جهانی یلدا در چالوس

۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۲:۲۷:۳۳
کد خبر: ۱۴۱۳۸۲۱
برگزاری مراسم ثبت جهانی یلدا در چالوس
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان چالوس از برگزاری آیین گرامیداشت ثبت جهانی یلدا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، حسین متاجی رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان چالوس گفت: جشن گرامیداشت ثبت جهانی شب یلدا (جله‌شو) در قالب یک همنشینی گرم با حضور مسئولین شهرستانی در خانه خلاق صنایع‌دستی با پذیرایی به سبک آیین یلدا به‌همراه حافظ و شاهنامه‌خوانی برگزار می‌شود.

او با اشاره به ثبت جهانی یلدا به‌عنوان یک میراث چند ملیتی، افزود:وقتی اثری، ثبت جهانی می‌شود خود به خود به لیست مقاصد گردشگری داخلی و بین المللی نیز افزوده شده و قطعا با ورود گردشگر فواید مالی زیادی را برای کشور به‌دنبال دارد.

متاجی از ثبت آثار و آیین‌ها، بهترین شیوه برای حفظ و احیای این میراث یاد کرد و گفت: ثبت یک اثر در فهرست میراث جهانی علاوه بر محافظت و نگهداری و معرفی ارزش‌های آن در سطح بین‌المللی، نوعی تبلیغات برای مقصد محسوب می‌شود که به‌واسطه آن فعالیت‌های گردشگری را رونق می‌دهد.

او با بیان اینکه ثبت یک اثر می‌تواند ابعاد بسیار گسترده‌ای داشته باشد، افزود: با پرداختن به آیین‌های بومی و محلی و جلب مشارکت جامعه محلی و توانمندسازی آن‌ها با آموزش، مراقبت و نگهداری از آثار نیز به‌خوبی اجرایی می‌شود.

جشن گرامیداشت ثبت جهانی یلدا امروز چهارشنبه ۳۰آذرماه در خانه خلاق صنایع دستی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز