زنگ انقلاب در مدارس البرز نواخته شد

۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۱۱:۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۴۳۰۹۰۹
زنگ انقلاب در مدارس البرز نواخته شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: همزمان با آغاز دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار جشن ملی و اسلامی ۱۴۰۱ زنگ انقلاب در مدارس البرز نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، علی حجرگشت پیش از ظهر چهارشنبه در نخستین روز از دهه مبارک فجر در مدرسه شهید مرادخانی شهرستان نظرآباد اظهار کرد: همزمان با آغاز دهه فجرو چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار "  جشن ملی و اسلامی ۱۴۰۱ " با حضور استاندار البرز، خانواده معظم شهدا ، خیرین مدرسه ساز ، اتمه نماز جمعه و سایر مسئولان در مدارس این استان نواخته شد.

این مراسم روز چهارشنبه به صورت متمرکز استانی، همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور و در نخستین روز از دهه مبارک فجر در مدرسه شهید مرادخانی شهرستان نظرآباد به صدا درآمد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز دراین مراسم دهه فجر را فرصتی برای تحقق جهاد تبیین ارزش های نظام و واقعیت‌های انقلاب اسلامی مد نظر رهبر معظم انقلاب دانست و اظهارکرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، ویژه برنامه‌های دهه فجر آموزش و پرورش با محوریت دانش‌آموزی با هدف تحقق جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب اجرا می شود.

حجر گشت گفت: به برکت انقلاب اسلامی کشوربه پشتوانه مردم و رهبری در عرصه های مختلف رشد کرد که باید با روحیه خودباوری و ولایت مداری ادامه دهنده این راه با الگو برداری از شهدای گرانقدر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگیان و دانش آموزان اگر دیروز با ایثارگری خود از ارزش‌های دینی و تمامیت ارضی دفاع کردند امروز باید با ترویج شهادت و تقویت فرهنگ ایثار در عرصه های علمی، فرهنگی و سیاسی منافع ملی را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۰ برنامه شاخص دهه فجر در مدارس البرز همزمان با سراسر کشور به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار " جشن ملی و اسلامی ۱۴۰۱ " در مدارس این استان آغاز شده است.

حجرگشت تصریح کرد: برنامه های متنوعی درقالب فرهنگی ، هنری، حماسی وتربیتی برای اجرا در ایام الله دهه مبارک فجرمدارس البرز با محوریت دانش آموزی، تبیین و امید آفرینی برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه کیفیت بخشی برنامه های دهه فجربا محورفعالیت های ستاد دهه فجرآموزش و پرورش استان برنامه ریزی شده است، بیان کرد: در این برنامه ها می کوشیم رشادت و ولایت مداری ملت ایران را به نسل نوانتقال دهیم.

وی از نواختن زنگ انقلاب در تمامی مدارس استان، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاه انقلاب و معرفتی، جشنواره قصه و نمایش، روایتگری، نمایشنامه، وبینار متناسب با مسائل روز، کارگاه های تخصصی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی، تولید نماهنگ و کلیپ، گلباران مزار شهدا، تقدیر از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار را از جمله ویژه برنامه های دهه فجر در مدارس البرز برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و تریبون های آزاد دانش آموزی، معرفی چند مکان مرتبط با اقامت امام خمینی (ره ) در کرج، اجرای برنامه ای مشترک با دانشگاه فرهنگیان با محوریت کرسی های آزاد اندیشی، برگزاری اجلاس نماز، جشن تکلیف، همایش علوی، افتتاح ساختمان جدید مرکز پزشکی فرهنگیان و راهیان نور فرهنگیان و نشست استانی معلمان گام دوم انقبلاب ، سرود و دیدار با خانواده معظم شهدا را از دیگر برنامه های مدارس البرز دراین ایام ذکر کرد.

وی یادآورشد: رونمایی از سرود ملی، سرود همگانی ۱۳۵۷ نفری، حضورائمه جمعه استان در برنامه ها، افتتاح جهل و یکمین جشنواره فرهنگی هنری امید فردا، جشنواره نقاشی همگانی با موضوع فجر امید ، پویشهای دانش آموزی، برگزاری اردوهای پیشرفت و بصیرتی، نمایش دستاوردهای انقلاب اسلامی در سه مدرسه منتخب، برپایی موکبهایی در مراسم ۲۲ بهمن و نمایش دستاوردهای انقلاب، معرفی مفاخر استان و آشنایی دانش آموزان با چهره های انقلاب، شب شعر و آذین بندی فضای مدارس و اداری دیگر برنامه های دهه فجر مدارس البرز را تشکیل می دهد.

حجرگشت ادامه داد: برنامه های دهه فجر به گونه ای سازماندهی شده که همراه با شورانقلابی باشد.

وی افزود: در دهه فجرمدارس، جشن‌های متناسب با انقلاب و بر محوریت سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب پیش‌بینی و برنامه ریزی شده است.

وی عنوان کرد: دهه فجر،عید انقلاب است که برنامه های این دهه مدرسه محور بوده و با مشارکت دانش آموزان در استان البرز اجرا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرزتاکید کرد: واگذاری اجرای برنامه‌ها به دانش آموزان باعث تقویت حس مسئولیت پذیری و آشنایی هر چه بیشتر آنان با اهداف ،آرمانها و دستاوردهای انقلاب اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز