شورای شهر کرج لایحه تسهیلات مالی خارجی قطار شهری را تصویب کرد

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۱:۰۵:۴۳
کد خبر: ۱۴۴۸۰۴۶
شورای شهر کرج لایحه تسهیلات مالی خارجی قطار شهری را تصویب کرد
سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: شورای شهر کرج لایحه تسهیلات مالی خارجی قطار شهری را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، عمار ایزدیار ظهر دوشنبه در جمع اصحاب رسانه، در خصوص مصوبات جلسه اظهار کرد: با اکثریت آراء حاضرین شورای شهر  مصوب شد پروژه خط 2 قطار شهری کرج از تسهیلات مالی خارجی موسوم به فاینانس با سهم 50 درصدی شهرداری کرج و سهم 50 درصدی دولت جمهوری اسلامی ایران با قید اینکه جزئیات پرداخت هزینه کرد  50%  سهم شهرداری به تصویب شورا  رسید.

وی ادامه داد: نخستین موضوعی که در صحن مطرح شد، حمایت از معیشت و تکریم پرسنل آتش نشان بود که با موافقت اعضا مقرر شد در سال 1402 با در نظر گرفتن آیتم صعوبت شغلی، مبلغی به صورت ماهیانه در قالب رفاهیات به کارکنان پرداخت شود. 

وی مطرح کرد: موضوع بعدی مربوط به لایحه شهرداری در تبصره ۱۱ بدون تقلیل به تصویب رسید که در قالب کمیسیون ماده صد به آن ها رسیدگی می شود. تعرفه های جدید شهرداری کرج با اندکی تقلیل به تصویب شورای شهر رسید و از تاریخ یکم فروردین 1402 ملاک عمل تعرفه شهرداری، مصوبه امروز شورا خواهد بود که بر مبنای وی مصوب سال گذشته با ضرایب جدید، بر اساس ظرفیتی که تا سطح تورم اعلامی از مرکز آمار ایران به ما داده شده، اخذ خواهد شد. 

نائب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به حرکت شهرداری به سمت شیوه های جدید تامین مالی برای پروزه های عمرانی بیان کرد: به شهرداری کرج اجازه استفاده از تسهیلات فاینانس خارجی برای پروژه خط دو قطار شهری کرج، داده شد که در این راستا سهم شهرداری 50 درصد و سهم دولت نیز 50 درصد است.

ایزدیار خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از خانواده های زندانیان و ستاد دیه، شهرداری کرج با صدور پروانه ساختمانی به مبلغ 382 میلیون و 861 هزار تومان از محل ماده 16 جهت ساخت ساختمان ستاد دیه استان البرز موافقت کرد.

وی عنوان کرد: همچنین به منظور تعیین تکلیف بدهی های شهرداری و افزایش سرمایه سهم شهرداری کرج در بانک شهر به میزان هفت درصد، امروز با افزایش سرمایه و اوراق مشارکت در بانک شهر در قبال اعطای پروانه ساختمانی بر روی املاک بانک شهر در شهر کرج تا سقف مبلغ 528 میلیارد تومان موافقت شد. موافقت با تعیین تکلیف اساسنامه های سازمان های شهرداری در قالب ماده ۸۴ و ۵۴ تا 31 شهریور سال 1402 نیز از دیگر مصوبات جلسه بود. 

نائب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: اصلاحیه اساسنامه شرکت توسعه و عمران تپه مراد آب به تصویب سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با قید این اصلاحیه رسیده بود که امروز شورای شهر موافقت کرد که در مجموعه ساماندهی تپه مراد آب یا منطقه اسلام اباد و تعیین تکلیف رینگ 30 متری، با تاسیس شرکت توسعه و عمران تپه مراد آب حضور جدی تر و پررنگ تری داشته باشد.

انتهای پیام 

نظر شما