پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد با حضور وزیر فرهنگ افتتاح شد

۱۴۰۱/۱۲/۲۵ - ۱۸:۳۱:۵۵
کد خبر: ۱۴۴۹۷۸۵
پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد با حضور وزیر فرهنگ افتتاح شد
پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد طی مراسمی روز پنجشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس حوزه هنری، رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و جمعی از سینماگران شناخته شده کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، رییس حوزه هنری به عنوان بهره بردار این پردیس سینمایی در مشهد روز پنجشنبه در این مراسم گفت: در یک سال گذشته طرح توسعه سینمایی در دستور کار حوزه هنری کشور قرار گرفته است و در پایان مرحله دوم این طرح قرار داریم.

محمد مهدی دادمان افزود: زیرساخت فرهنگی کشور در یک چرخه و نگاه الگویی، از استعدادیابی و پرورش و تولید می تواند به توزیع و عرضه درست آثار هنری مرتبط با انقلاب اسلامی برسد.

به گفته وی، ابتکار در حوزه سینمایی این مجموعه از مدیریت پیشین آن آغاز شد و تاکنون این سیاست در حوزه هنری پیش رفته است و در تلاش هستیم با درک فرصتها کار بهتری را ارایه دهیم تا اتفاق بزرگی برای فرهنگ و هنر این کشور رقم بخورد.

وی با اشاره به تنوع بوجود آمده در شکل ساختار سینماهای جدید در کشور گفت: فکر می کنیم الگوی درستی از توسعه زیرساختهای فرهنگی کشور در حال شکل گیری است تا محیطی مفرح برای خانواده ایرانی فراهم شود و بدون دغدغه اوقات فراغت و سرگرمی در سینماها سپری کنند و از خدمات فرهنگی در دسترس بهره گیرند.

مجموعه فرهنگی «مهر کوهسنگی» مشهد با بهره‌مندی از ۹ سالن سرپوشیده، ۳ سالن روباز، فروشگاه بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی، زمین بازی و سالن نمایش کودک، اتاق مادر و نوزاد، پلاتو، گالری، کافه رستوران، سالن VIP، امکانات فنی روز و...، طی سه سال توسط مؤسسه بهمن‌سبز در دل منطقه گردشگری کوهسنگی مشهد و متناسب با مخاطب بین الملل و گردشگر منطقه طراحی و ساخته شده است. این پردیس سینمایی دارای ۱۱۸۰صندلی است که مجموع ظرفیت ناوگان سینمایی حوزه هنری در شهر مشهد را به بیش از ۳ هزار صندلی افزایش می‌دهد.

پردیس سینمایی مهر در مجتمع تجاری مسکونی مهر کوهسنگی واقع شده است. این مجتمع دو قلوی ۹ و ۱۲ طبقه‌ای با داشتن چهار ممر که دوممر آن به سمت پارک کوهسنگی است و ورودی‌های اختصاصی و واحدهای تجاری به سمت بوستان و همچنین داشتن واحدهای مسکونی با امکانات ویژه و موقعیت خوب، مکان مناسبی را برای گردشگران به وجود آورده است.

پردیس سینمایی در طبقه ۶ این مجتمع قرار دارد، ساخت این پردیس در ۱۳ سالن پوشیده و سه سالن روباز توسط موسسه بهمن سبز وابسته به حوزه هنری خراسان در آذر ماه ۱۳۹۸ آغاز شد، فاز اول پروژه پردیس سینمایی که شامل تخلیه، برش‌کاری و حمل نخاله‌ها بود در تیر ماه ۱۳۹۹ تمام شد و این طرح وارد فاز دوم شد و اکنون به بهره برداری رسیده است، این پردیس دارای کتابخانه، سالن سینمای کودک و کافه و برخی بخشهای دیگر است. اعتبار احداث این مجموعه در طول بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما