بیش از ۱۸ میلیارد تومان برای اشتغال ۱۰۰ نفر در شرکت های دانش بنیان هزینه شد

۱۴۰۲/۰۱/۱۱ - ۱۲:۴۸:۲۴
کد خبر: ۱۴۵۴۵۸۴
بیش از ۱۸ میلیارد تومان برای اشتغال ۱۰۰ نفر در شرکت های دانش بنیان هزینه شد
اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران با بیان اینکه در حوزه فناوری اطلاعات از ۱۱۳شرکت دانش بنیان تعداد ۵۴شرکت در حوزه فناوری اطلاعات فعال هستند، گفت:سال گذشته ۱۸میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان اعتبار به این شرکت ها پرداخت شد که برای ۱۰۰نفر اشتغالزایی شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران- امروز(۹فروردین) در نشست با حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران که با همراهی مدیران کل پست، سرپرست مخابرات منطقه مازندران، ایرانسل منطقه شمال، امور شعب پست بانک و زیرساخت برگزار شد، با بیان اینکه ضریب نفوذ ثابت اینترنت استان  ۱۲۰درصد است، اظهار کرد:‌ روستاهای دارای پوشش اینترنت استان ۹۲.۵درصد است و درصد پوشش جاده های اصلی به اینترنت ۹۵درصد است که از میانگین کشوری بسیار جلوتر هستیم.

وی با بیان اینکه در بحث دکل های تلفن همراه ۱۹ روستا راه اندازی سایت و ۳۶روستا هم ارتقای تکنولوژی داشتیم، افزود: این روستا ها از محل اعتبارات USO به تکنولوژی مجهز شده اند.

اعزی با  بیان اینکه ۳۳روستا در دست اجرا داریم، گفت: ۱۱۳روستا هم منتظر دریافت ابلاغ برای توسعه ارتباطات هستیم.

وی با بیان اینکه ۲۰۳روستا در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد، ادامه داد: در سفرهای نوروزی ۱۱نقطه گردشگری استان که فاقد اینترت مکالمه صوت بودند ارتقای تکنولوژی را برای این نقاط داشتیم.

اعزی با بیان اینکه کمترین قطعی اینترنت در ایام نوروز را مازندران تجربه کرده است، گفت: سال گذشته ۲۵۰کیلومتر فیبر نوری در استان داشتیم.

وی با بیان اینکه ۱۵۷روستا تحت پوشش قرار گرفتند که بالغ برهشت هزار و ۶۲۹خانوار با اعتباری بالغ بر۱۲میلیارد و۵۰۰میلیون تومان پهنای باند را تجربه کردند، افزود: امسال نیزدر فاز دوم فیبر نوری ۸۵۰کیلومتر فیبر نوری تدارک دیده شد که ۲۴۷روستا با ۱۲هزار و ۲۳۶خانوار با اعتباری بالغ بر۲۱۲میلیارد تومان افزایش پهنای باند را تجربه خواهند کرد.

اعزی با بیان اینکه به منظور افزایش بهره وری و رضایت مردم باید ۲۰درصد خدمات دستگاه های اجرایی باید ۱۰۰درصد کاملا الکترونیک شود، گفت: برای تحقق این مهم باید زیرساخت ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه در حوزه فناوری اطلاعات از ۱۱۳شرکت دانش بنیان تعداد ۵۴شرکت در حوزه فناوری اطلاعات فعال هستند که ۱۸میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان اعتبار به این شرکت ها پرداخت شد که برای ۱۰۰نفر اشتغال زایی شده است، افزود: سامانه پنجره واحد زمین نیز با همکاری منابع طبیعی رونمایی شد.

اعزی از ایجاد پنجره واحد خدمات بومی استان با هدف تحقق استعلامات بین دستگاهی به صورت هوشمند خبر داد و گفت: خدمات صدور مجوز ها به صورت کاملا الکترونیک از طریق این سامانه ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۰۱سرباز وظیفه در بحث تعمیرات موبایل،‌فیبر نوری، امنیت شبکه تجارت الکترونیک و برنامه نویسی پایلوت آموزش مهارت دیده اند، ادامه داد: هزار و ۱۲۲دفتر پیشخوان در استان خدمات دولت الکترونیک را ارائه می کنند. همچنین ۴۳۰باجه پست بانک در روستاهای استان فعالیت دارند.

اعزی با بیان اینکه ۲۸۳خودپرداز پست بانک نیز در روستاها فعال هستند، افزود:۳۴هزار و ۵۹۷تسهیلات بااعتباری بالغ بر۲۹میلیارد تومان پرداخت شد.

وی درخصوص فعالیت شرکت پست مازندران نیز به جابجایی ۴۰هزار مرسوله طی ۲۴ساعت اشاره کرد و گفت: ۳۰هزار مرسوله از استان های مختلف و ۱۰تا۱۵هزار مرسوله از ۷۰۰پایگاه پستی استان ارسال شد.

اعزی با بیان اینکه افزایش ۳۰درصدی خرید های اینترنتی در استان را شاهد بودیم، افزود: در سال گذشته بیش از ۱۲میلیون مرسوله در استان پذیرش و جابجا شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز