امام جمعه کرج بر حفظ حجاب و عفت بانوان تاکید کرد

۱۴۰۲/۰۱/۱۱ - ۱۹:۲۷:۱۲
کد خبر: ۱۴۵۴۶۹۹
امام جمعه کرج بر حفظ حجاب و عفت بانوان تاکید کرد
امام جمعه کرج بابیان اینکه تاریخ صدر اسلام را که نگاه کنید پر از حضور بانوان در فعالیت‌های اجتماعی است، گفت: البته در همه زمان‌ها تأکید بر حجاب و عفت شده است. امروز هم یکی از تأکیدات جدی در همین روزها و همین ایام تأکید بر حفظ حجاب است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه یازدهم فروردین‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج با اشاره به نیمه ماه مبارک رمضان و ولادت پرنور و برکت سبط اکبر رسول خدا، کریم آل طاها، امام مجتبی علیه‌السلام، بیان داشت: نقش امام مجتبی حفظ و نگهداری سلسله امامت بود؛ لذا یکی از مبارزات سخت امام مجتبی برای حفظ مکتب تشیع در دوره‌ای که همه عافیت‌طلب شده بودند و حاضر به جنگیدن با دشمن آشکار نبودند، مبارزه با خط نفاقی بود که آشکارا و پنهانی عمل می‌کرد و تلاش و مبارزه امام زمینه قیام کربلا را فراهم کرد.

تلاش و مبارزه امام حسن علیه‌السلام زمینه قیام کربلا را فراهم کرد

وی در ادامه افزود: در کتاب معروف کنزالعمال روایتی را نقل می‌کند از رسول خدا که حضرت، امام حسن علیه‌السلام را روی زانویشان نشاندند و فرمودند: «هذا منی» این از من است؛ یعنی این نوه من مثل خود من جامع همه فضائل الهی است لذا امام مجتبی خیلی شخصیت بزرگی دارد و کمتر به ایشان پرداخته می‌شود و این مظلومیت این امام بزرگوار ماست.

امام‌جمعه کرج ادامه داد: روایتی را اهل سنت از قول رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم نقل کردند که حضرت فرمودند: «لَوْ کانَ الْفَضْلُ شَخْصاً لَکانَ الْحَسَنَ» اگر فضیلت به‌صورت یک انسانی می‌خواست مجسم بشود، تمام فضائل و خوبی‌هایی که در عالم وجود دارد؛ رسول خدا فرمودند: «به چهره حسن علیه‌السلام مجسم می‌شد» که این فضیلت و منقبت مهمی است که برای امام مجتبی بیان‌شده است.

عام الحزن

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به دهم ماه مبارک رمضان وفات حضرت خدیجه کبری سلام‌الله علیها، اظهار داشت: در آن سال ابوطالب علیه‌السلام هم وفات کردند که برای پیغمبر سال سختی بود که آن سال را به نام «عام الحزن» نام‌گذاری کردند.

حضرت خدیجه کبری سلام‌الله علیها قله معنویت و کمالات انسانی بود

وی در ادامه با تأکید بر اینکه این بانوی بزرگوار قله معنویت و کمالات انسانی بود و از ایمان و معنویت بهره وافری داشت، عنوان کرد: رسول خدا وقتی او را به جبرئیل معرفی می‌کرد تعبیر صدیقه امت من را به کار می‌برد که بعد امام صادق علیه‌السلام فرمودند: منظور رسول خدا این بود که او معصومه است؛ به‌طوری‌که در روایت دارد خدای تعالی برای او توسط جبرئیل سلام می‌فرستاد.

حضرت خدیجه کبری سلام‌الله علیها اولین مؤمنه تاریخ اسلام است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه حضرت خدیجه کبری سلام‌الله علیها اولین مؤمنه تاریخ اسلام است، تأکید کرد: با توجه به شخصیت این بانوی بزرگوار در بین مردم مکه، مسلمان شدنش برای اثبات حقانیت نبوت و دعوت رسول خدا بسیار پراهمیت بود؛ به‌علاوه حمایت‌های ایشان در تحمل تحریم اقتصادی و محاصره اقتصادی سنگینی که مسلمین در آن قرار داشتند بسیار مهم بود. حضرت خدیجه همه‌چیزش را داد؛ حتی آن روزی که از دنیا رفت کفن نداشت. از ملک شخصی دیگر هیچ‌چیزی نداشت؛ همه را برای پیغمبر خرج کرده بود.

حضرت خدیجه سلام‌الله علیها الگوی کاملی برای نقش مادری و توجه و اهتمام به خانواده و تربیت فرزندان است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه خاطرنشان ساخت: یکی از مهم‌ترین نقش‌های حضرت خدیجه که باید زیاد روی آن کار شود و به‌عنوان الگوی کاملی برای بانوان امروز جامعه ما مطرح شود، نقش مادری و توجه و اهتمام به خانواده و تربیت فرزندان است که بهترین شخصیت عالم خلقت یعنی صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام‌الله علیها را در دامن پرمهر و محبت خودش تربیت کرد.

حضرت خدیجه سلام‌الله علیها مادر امت است

وی با تأکید بر اینکه نقش مادری حضرت خدیجه باید به‌عنوان الگو مطرح شود چراکه او مادر امت است، گفت: حضرت خدیجه سلام‌الله علیها مادر ائمه معصومین است. حق مادری حق مقدسی در اسلام است که هرچه شرایط و اوضاع تغییر کند این حق هیچ تغییری در آن به وجود نمی‌آید. مادر همیشه مادر است؛ لذا روی این قصه زیاد باید کار کرد.

نیکوکاری و تقوا معیار کرامت است و ارزش شمرده می‌شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه با اشاره به روایتی از رسول خدا که فرمودند: «زن نیکوکار بهتر از هزار مرد ناشایست است»، گفت: حضرت خدیجه کبری سلام‌الله علیها یکی از مصادیق تام این بیان نبوی است. خود این حدیث را اگر دقت بفرمایید نکاتی دارد؛ یعنی در اسلام آن چیزی که معیار کرامت است و ارزش شمرده می‌شود؛ چه مرد باشد، چه زن؛ نیکوکاری و تقواست.

اسلام زن را کاملاً آزاد و مختار می‌داند

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه اسلام زن را کاملاً آزاد و مختار می‌داند، گفت: وقتی زن بااراده و اختیار خودش جواب مثبت به خواستگارش می‌دهد نهاد خانواده شکل می‌گیرد. او باید اراده داشته باشد. اگر اختیار و اراده نداشته باشد نهاد خانواده یعنی مهم‌ترین بستر رشد انسان‌ها شکل نمی‌گیرد که این مربوط به یک خانم است. این زن و دختر باید بله گفته باشد تا این نهاد شکل بگیرد.

زن در جامعه است و حضور دارد

وی در پاسخ به این شبهه که گاهی گفته می‌شود اسلام با فعالیت زنان مخالفت دارد و آن‌ها نباید در جامعه باشند و آیات حجاب را هم دلیل می‌گیرند که زن باید از جامعه جدا باشد، پاسخ داد: این حرف غلطی است که نسبت داده‌اند؛ اتفاقاً اگر به آیات حجاب توجه کنند برعکس ادعای آن‌ها را بیان کرده؛ چون آیه شریفه اول به مردان دستور می‌دهد که چشمان خودتان را فروببندید؛ یعنی اگر لازمه حجاب این بود که زن از جامعه جدا شود و در خانه بماند و بیرون نیاید، پس چرا آیه شریفه دستور داده به مردان که چشم‌هایتان را فروببندید؟! معلوم می‌شود که زن بیرون است، در جامعه است و حضور دارد.

در همه زمان‌ها تأکید بر حجاب و عفت شده است

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه تاریخ صدر اسلام را که نگاه کنید پر از حضور بانوان در فعالیت‌های اجتماعی است، گفت: البته در همه زمان‌ها تأکید بر حجاب و عفت شده است. امروز هم یکی از تأکیدات جدی در همین روزها و همین ایام تأکید بر حفظ حجاب است.

دوازدهم فروردین، روز استقرار نظام اسلامی و جمهوری اسلامی است

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به دوازدهم فروردین‌ماه؛ روز جمهوری اسلامی، بیان داشت: این روز یکی از روزهای عظیم القدر تاریخ معاصر ما است که متأسفانه شاید به خاطر تعطیلات اول سال کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد؛ بااینکه اگر درست درک شود بسیار پراهمیت است. روز استقرار نظام اسلامی و جمهوری اسلامی است.

مردم با همه سختی‌هایی که وجود داشته پای نظامشان ایستادند

وی در ادامه بابیان اینکه حضرت آقا ۱۲ فروردین را یک روز تاریخی برای بشریت می‌دانند، گفت: مردم پای صندوق‌ها رفتند و رأی قاطع خودشان را به جمهوری اسلامی دادند و تا امروز هم با همه سختی‌هایی که وجود داشته مردم پای نظامشان ایستادند و خیلی سختی در طول این ۴۴ سال دیدند.

امام با همه‌پرسی جمهوری اسلامی نقش مردم را در انقلاب پررنگ کرد

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه این روز مهم است چون تمام شعارهایی که داده می‌شد از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در این روز تصویب شد، گفت: امام به خاطر اعتماد به مردم، اعتماد واقعی و از عمق جانش به مردم بااینکه می‌توانست از همین اعتماد استفاده کند و بدون همه‌پرسی اعلام جمهوری اسلامی کند اما انقلاب را در یک مرحله دیگری جلو بود و نقش مردم را پررنگ کرد.

امام با همه‌پرسی جمهوری اسلامی آینده انقلاب را تضمین کرد

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه امام انقلاب را با مردم و حضوری که داشتند به پیروزی رساند، عنوان کرد: شاه توسط مردم ساقط شد لذا دستور داد در این مقطع باز از مردم استفاده شود. حکومت آینده کشور هم توسط مردم معین شود و با این کار آینده انقلاب را تضمین کرد. امام ریل‌گذاری انجام داد که هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام برای همیشه حفظ شود.

اعتماد به مردم برای همه یک درس است

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اعتماد به مردم یک درس است برای همه، گفت: اعتماد به مردم آن‌قدر بالابود که بعد از گذشت ۵۰ روز، امام نظام جمهوری اسلامی و اهداف بلندی که این نظام دنبال می‌کند را با همه‌پرسی که انجام شد تثبیتش کرد؛ آن‌هم با مردم که این خیلی مهم است.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه تصریح کرد: در عرض دو سال انتخابات متعددی برگزار شد؛ همه‌پرسی جمهوری اسلامی، همه‌پرسی خبرگان و قانون اساسی، انتخابات مجلس شورا و ریاست جمهوری بود. این‌ها همه در دو سال واقع شد و همه اعتماد به مردم بود.

نظام ما مردم پایه است و بر اساس مردم اداره می‌شود

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه نظام ما مردم پایه است و بر اساس مردم اداره می‌شود، اذعان داشت: دشمن هم به همین مردم طمع دارد. امروز هم رهبر معظم انقلاب همین اندیشه بلند را نسبت به نقش مردم در پیشبرد اهداف انقلاب و اسلام دارد؛ تأکید ایشان بر حضور مردم در عرصه‌های مختلف امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را همه شما دیدید و می‌دانید که نشان از باور به نقش مردم در منظومه فکری ایشان دارد.

باید از امیدها به آینده گفت

وی در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در این رابطه پرداخت و گفت: حضرت آقا در بیانیه گام دوم فرمودند: «بدانید که اگر بی‌توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌هایی از تاریخ چهل‌ساله نمی‌بود که متأسفانه بود و خسارت‌بار هم بود، بی‌شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمان‌های بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نداشت»؛ بعد فرمودند: «امروز برای مقابله سیاسی و امنیتی با جمهوری اسلامی خود را محتاج به یک ائتلاف بزرگ از ده‌ها دولت معاند یا مرعوب می‌بینند و البته بازهم در رویارویی شکست می‌خورند.» که قطعاً همین‌طور است؛ الآن هم می‌بینید جریانی که پیش می‌آید زود همه باهم جمع می‌شوند. باید از امیدها به آینده گفت که ایشان ‌هم تأکیدشان این بود.

شکست‌ها برای دشمنان نظام اسلامی ادامه خواهد داشت

امام‌جمعه کرج در ادامه خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران به حول و قوه الهی در سال‌های اخیر در عرصه‌های مختلف امنیتی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی به مصاف آمریکا رفته است و موفق هم بوده به مهار توطئه‌ها و اقدامات آن‌ها؛ خصوصاً در دو سال گذشته که شکست‌خورده میدان آمریکا بوده و این شکست‌ها برای دشمنان نظام اسلامی به حول و قوه الهی ادامه خواهد داشت.

اقدامات اساسی ایران، او را وارد جرگه ابرقدرتی کرده است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه اقدامات اساسی ایران، او را وارد جرگه ابرقدرتی کرده است، گفت: دقت کنید این حرفی که می‌زنم گزاف نیست. این حرف را از روی احساسات نمی‌گویم. با توجه به شاخص‌های موجود دارم عرض می‌کنم. بحث باید مفصل مطرح شود؛ من دارم عصاره ‌گیری می‌کنم و خلاصه‌ی یک نکته‌ای را عرض می‌کنم.

تعریف ابرقدرت از نگاه صاحب‌نظران

وی در ادامه توضیح داد: بهترین تعریفی که صاحب‌نظران برای ابرقدرتی گفته‌اند شاید این باشد که «ابرقدرت کشوری است که در روابط جهانی و ایجاد تغییرات محسوس در ارتباطات بین‌المللی تأثیرگذار باشد».

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه اگر یک کشوری این قابلیت را پیدا کرد که در روابط جهانی و تغییرات جهانی تأثیرگذار باشد او ابرقدرت است، یادآور شد: امروز بیشتر کشورهای قدرتمند اقتصادی دنیا که حرف برای گفتن دارند، تأثیرات جهانی و بین‌المللی آن‌ها به‌شدت کاهش پیداکرده. قدرت اقتصادی هستند، بعضی‌ها قدرت نظامی هستند اما دیگر تأثیرگذار نیستند و در روابط فرهنگی و سیاسی دیگر ابرقدرت به‌حساب نمی‌آیند.

سران آمریکا، ایران را رقیب خودشان می‌دانند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه عنوان کرد: امروز می‌بینید که سران آمریکا بااینکه ازنظر اقتصادی و نظامی برتری‌هایی دارند؛ اما خودشان به افول ابرقدرتی خودشان اعتراف می‌کنند و بعد ایران را رقیب خودشان می‌دانند. در بیاناتشان رسماً می‌گویند ایران امروز رقیب ما است. این خیلی مهم است. باید روی این نکته توجه داشته باشید. یک نوبت دیگر هم به این مورد اشاره کردم. شما این را در خاطر شریفتان داشته باشید که شاید دور نباشد آمریکا به کشورهای کوچکی در آینده تجزیه شود. این دور از ذهن نیست.

روی پای خودمان ایستادیم و در موضوعات مختلف جزو اولین‌های جهان محسوب می‌شویم

وی افزود: با این بیان، امروز ایران چنین قدرت تأثیرگذاری در روابط بین‌الملل و پیش بردن پروژه‌های هم‌زمان در هرجایی از جهان را به دست آورده که اگر بخواهم فهرستش را بگویم وقت می‌برد لذا توجه داشته باشید که ما ۴۴ سال است تنها و با انواع توطئه‌ها، کارشکنی‌ها، سنگ‌اندازی‌ها و تحریم‌ها و جنگ‌های سخت و نرم؛ بدون اتکا به ابرقدرت‌ها و با تکیه به خدای تعالی و با عقبه تمدنی که داریم و بهره‌برداری از آموزه‌های قرآن و عترت و تلاش بی‌وقفه دانشمندان فرهیخته و خون پاک هزاران شهید مظلوم، با رهبری‌های رهبر فرزانه انقلاب و همراهی‌های مردم و جوانان هوشمند روی پای خودمان ایستادیم و در موضوعات مختلف جزو اولین‌های جهان محسوب می‌شویم و در حال ابرقدرت شدن هستیم. این‌که آقا تأکید می‌کند «ایران قوی» عبارت اخرای همین ابرقدرت شدن است.

باید بنیه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خودمان را قوی‌تر کنیم

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه ما برای این ابرقدرت شدن جنگ و کشتار و جهانگشایی نکردیم، گفت: هیچ کشوری را استعمار و استثمار نکردیم؛ بلکه دست مظلومان جهان را در مقابله با سلطه گران گرفتیم و به آن‌ها کمک کردیم؛ برای ادامه مسیر تا رسیدن به مطلوب و اقتدار جهانی باید بنیه‌های اقتصادی خودمان، بنیه‌های فرهنگی و اجتماعی خودمان را قوی‌تر کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه سختی‌ها و مشکلات هست، گفت: این مشکلات را حضرت آقا به‌عنوان پیچ تاریخی نام بردند؛ این کلمه بسیار دقیق است و کارشناسان و سیاستمداران عمیق دنیا روی این مطلب حرف زدند و این درست است و گذشتن از این پیچ به نفع ما خواهد شد و نظام اسلامی و اسلام در مقطع دیگری قرار خواهد گرفت؛ ان‌شاءالله.

یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرتمندی افزایش جمعیت است

وی با تأکید بر اینکه باید قوی شد و این قوی شدن مؤلفه‌هایی می‌خواهد، گفت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرتمندی افزایش جمعیت است؛ امروز همه‌کسانی که توان دارند باید این مسئله را به‌عنوان یک راهبرد اصیل و اصلی موردتوجه جدی قرار بدهند. هم مردم، هم مسئولان در این مهم نباید کوتاهی کنند. هر جور هست باید مسیر را فراهم کنند. مسئله ازدواج آسان را همه باید کمک کنند تا رونق پیدا کند. توحیدی فکر کنید. خدای تعالی در قرآن کریم بشارت‌ها و وعده‌هایی داده و بعضی وقت‌ها بعضی‌ها حرف‌هایی می‌زند که با توحید منافات دارد.

ایران قوی‌تر از گذشته به حرکت مستقیم خود ادامه خواهد داد

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه تأکید کرد: دشمن به گمان باطل خودش با امیدواری انتظار نابودی کشور و انقلاب را می‌کشد؛ اما به فضل الهی ایران قوی‌تر از گذشته به حرکت مستقیم خود تا رسیدن به دولت پرفروغ ولایت عظما ادامه خواهد داد.

دشمنان تلاش دارند مردم را از شعارها و اهدافی که برای آن انقلاب کردند خسته و پشیمان کنند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه یکی از مسائل مهم امروز که باید موردتوجه همه مسئولان و مردم باشد حفظ شعارها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: دشمنان ما تلاش دارند در دهه پنجم انقلاب مردم را از شعارها و اهدافی که برای آن انقلاب کردند خسته و پشیمان کنند. مسئولان را هم نسبت به انجام مسئولیت‌هایی که دارند سست و بی‌اراده کنند لذا لازم است باهمت بیشتری در مقابل این تفکر ایستاد؛ بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم در همین رابطه را مطالعه کنید.

ما الآن بین راه هستیم و به مقصد نرسیدیم

وی در ادامه عنوان کرد: حضرت امام هم که رضوان خدا بر او باد درباره حفظ ارزش‌های جمهوری اسلامی مطالبی را فرمودند که بعضی‌های آن را برای شما می‌خوانم: «جمهوری اسلامی پیدا کردیم؛ برای ما کافی است؟ در تمام شئون مملکتمان می‌خواهیم که احکام اسلام باشد و قرآن بر ما حکومت کند. قانون اسلام بر ما حکومت کند. ما الآن بین راه هستیم و به مقصد نرسیدیم.»

وقتی مملکت، مملکت اسلامی است که تعالیم اسلام در آن باشد

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه افزود: حضرت امام (ره) در بیان دیگری فرمودند: «وقتی مملکت، مملکت اسلامی است که تعالیم اسلام در آن باشد. اگر تعالیم اسلامی در آن نباشد اسلامی نیست. هر چه ما بگوییم جمهوری اسلامی؛ جمهوری اسلامی نیست. با رأی ما جمهوری اسلامی تحقق پیدا نمی‌کند؛ بلکه رژیم رسمی جمهوریت می‌شود؛ لکن اسلامی نمی‌شود. مگر آنکه احکام اسلام در آن جاری شود. با جریان قانون اساسی هم اسلامی نمی‌شود. با مجلس شورا هم اسلامی نمی‌شود. این‌ها همه مقدمه است»؛ مقدمه اجرای احکام است؛ وقتی می‌توانیم ادعا کنیم جمهوری اسلامی داریم که تمام این بحث‌ها که گفته می‌شود در اسلام هست تحقق پیدا کند.

همه مکلفیم که احکام اسلام را مراعات کنیم / امروز احکام اسلام و حجاب را مورد هجوم قراردادند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: امام رضوان‌الله علیه در یک بیان دیگری فرمودند: «همه مکلفیم که احکام اسلام را مراعات کنیم. باید به مملکتی که رنگ الله دارد تبدیل شود. باید به مملکت الهی تبدیل شود»؛ حالا شما ببینید که دشمنان ما چگونه مدیریت‌شده با کمک عناصر پلید و واداده داخلی افتاده‌اند به جان‌ همین اهداف و ارزش‌های انقلاب؛ یک‌وقت شعار «نه غزه، نه لبنان» می‌دهند؛ یک‌وقت به اصل ولایت‌فقیه تعرض می‌کنند؛ یک‌وقت به مقدسات و ارزش‌های دینی به مسجد و قرآن و شهدا و روحانیت بی‌احترامی می‌کنند و امروز هم احکام اسلام و حجاب را مورد هجوم قراردادند. البته در این سال‌های متمادی حجاب مورد هجمه بوده است.

از همه‌چیز می‌ترسند الا خدا

وی در ادامه بابیان اینکه متأسفانه بعضی از مسئولین که فهم درستی از دین و ارزش‌های دینی ندارند و در مسیر بازی‌های سیاسی مناسبی را اشغال کردند، امروز کارهایی را به دست گرفتند که باید فعال‌تر عمل کنند اما منفعل هستند، گفت: از همه‌چیز می‌ترسند الا خدا؛ می‌ترسد حرف بزند پستش را بگیرند. می‌ترسد حرف بزند برایش در فضای مجازی حرف درست کنند. می‌ترسد جایگاهش را از دست بدهد. بعضی‌ها هم که در مسیر دیگری اقدام می‌کنند.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه افزود: مسئولی که امروز این حجم عظیم از خصومت نسبت به‌حکم الهی حجاب را ببیند و قدرت اقدام داشته باشد بااین‌همه تأکیداتی که رهبر معظم انقلاب و دلسوزان نظام راجع به این موضوع داشتند و دارند؛ و اقدامی نکند، من نمی‌خواهم اینجا عنوانی روی او بگذارم، عنوان روی او هست.

فرصت سوزی جایز نیست/ باید اقدام عاجل و سنجیده داشت

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: ببینید که چگونه عده‌ای اندک؛ زیاد هم نیستند، خودتان هم میگویید زیاد نیستند، در آمارها هم هست که زیاد نیستند؛ اما قرق الهی را می‌شکنند. با دستوری که از بیگانه گرفتند می‌خواهند با بدترین اعمالی که از خودشان بروز می‌دهند نیروهای متدین و ارزشی و بعد مسئولین ما را عصبانی کنند تا اقدام نسنجیده‌ای صورت بگیرد و آن‌ها سودش را ببرند. چرا فرصت سوزی؟ فرصت سوزی جایز نیست. باید اقدام عاجل و سنجیده داشت.

نباید فرصت فراهم کرد که افراد بتوانند علنی گناه کنند

وی در ادامه بابیان اینکه کمترین اقدام اجرای با دقت قوانین است و اینکه ملاحظه هیچ‌کس هم در این رابطه نکنید و از خدا بترسید، گفت: نباید فرصت فراهم کرد که افراد بتوانند علنی گناه کنند. در همین استان و شهر خودمان اگر نمی‌توانید وسط شهر بوستان‌هایی که وجود دارد را حفظ و کنترل کنید که با روزه‌خواری رسمی در شهر و فضاها حرمت ماه را عده‌ای از بین می‌برند؛ درب آن‌ها را ببندید. البته چرا ببندید؟! باید باز باشد. برای معذورین، مسافرین و کسانی که نمی‌توانند جایگاه‌های خاص درست کنید. راهنمایی کنید، بگویید بروند آنجا؛ فضا برای دیگران که می‌خواهند استفاده کنند باز باشد.

در مورد هنجارشکنی‌ها باید مطالبه گری کنیم / دشمن کیان خانواده را در رصد قرار داده و می‌خواهد آن را از بین ببرد

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه مکرر عرض کردیم در مورد این هنجارشکنی‌ها باید مطالبه گری کنیم، گفت: بعضی راهکارها هم به دوستان عرض کردیم و تذکر دادیم و اینجا هم بعضی نکات عرض شد. الحمدالله این مطالبه گری‌ها تأثیرگذار بوده و دیدید که وزارت کشور بیانیه داد. این بیانیه مهم است. دشمن کیان خانواده را در رصد قرار داده و با مقدماتی می‌خواهد آن را از بین ببرد. بیانیه‌ای وزارت کشور داد و در استان ‌هم استاندار محترم دستوراتی را دادند. البته باید زودتر این کار می‌شد اما همین مقدار هم جای تشکر دارد و قدردانی می‌کنیم.

مسئله حجاب فقط با بیانیه دادن درست نمی‌شود / از استاندار محترم می‌خواهم که نظارت بر اجرا را به جد دنبال کند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه یک تذکر هم می‌دهیم و اینکه این مهم فقط با بیانیه دادن درست نمی‌شود، گفت: حتماً اقدام اجرایی و نظارت و استمرار می‌خواهد. نمی‌شود بیانیه بدهیم که ما باحجاب موافقیم و هرکس این کار را کند مخالفیم و ما درصددیم که …؛ این‌ها همه درست است؛ باید باشد، کار خوبی هم هست، تقدیر و تشکر هم می‌کنیم اما باید اجرا کرد و نظارت داشت و استمرار داشته باشد. از استاندار محترم می‌خواهم که نظارت بر اجرا را به جد دنبال کند. چند شب پیش هم با ایشان مفصل راجع به موضوع به‌طور خاص صحبت کردم. خودم هم رصد می‌کنم این قصه را تا چه مقداری دنبال شود.

بحث حجاب را خود خانم‌ها باید مدیریت کنند

وی با تأکید بر اینکه بحث حجاب را خود خانم‌ها باید مدیریت کنند چراکه عمده کار دست خود شماست، بیان داشت: امروز باید بدون خستگی و با کمک هم در همه‌جا حضور گسترده داشته باشید. من این را تأکید می‌کنم. ۹ سال است لااقل اینجا به مناسبت‌های مختلف بحث حضور را مطرح کردم. طرف مقابل شما تعدادی نیستند و شما زیاد هستید. عمده کشور هستید؛ اما به خاطر اینکه او تبرج و حضور دارد، بی‌پروایی و پررویی می‌کند، زیاد جلوه می‌کند. زیاد نیستند. شما حضورداشته باشید. تأکید من بر حضور هوشمندانه شماست در همه‌جایی که لازم است.

بانوان محجبه از جشنواره لاله‌ها دیدن کنند / با حضور خودتان به مسئولین در بهتر برگزار شدن این رخداد کمک کنید

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه در امربه‌معروف باید امت باشید، گفت: باید همه باهم باشند. مثلاً همین روزها در باغ لاله -که چون من تذکرات لازم را و گلگی‌ها را مفصل با آقایان داشتم ذائقه شمارا اینجا تلخ نمی‌کنم- این باغ را همه شما بروید حضورداشته باشید؛ بانوان محترم و محجبه همه بروید و آنجا را پرکنید. با حضور خودتان به مسئولین در بهتر برگزار شدن این رخداد کمک کنید.

مسئولین از خانم‌هایی که حجاب کامل دارند هزینه بلیط را دریافت نکنند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه عنوان کرد: مسئولین محترم هم برای تشویق عزیزان از خانم‌هایی که حجاب کامل دارند هزینه بلیط را لااقل نگیرند. آن‌ها بیایند حضورداشته باشند. این عرصه را خوب مدیریت کنید. با زبان لین با پیوست فرهنگی مناسب. چون این‌ها را به آقایان گفتم اینجا نمی‌گویم. پیوست فرهنگی می‌خواهد این‌طور کارها. نمی‌شود که شما ۶ ماه قبل پیاز لاله را بخرید و در کنارش پیوستش را نگذارید. بعد هم هر شب تبلیغ کنید از تمام کانال‌ها که حتماً بیاید اینجا را ببینید؛ و تمهیدات لازم را برای پیوست‌های فرهنگی ندیده باشید. کار بی‌ثمری خواهد شد. حالا دوستان اقداماتی را دارند انجام می‌دهند. شما هم کمک کنید؛ با زبان لین با پیوست فرهنگی مناسب. موسیقی آنجا مناسب باشد. با افطاری ساده همه کمک کنند.

اجازه روزه‌خواری را به‌هیچ‌وجه به هیچ‌کس ندهید

وی در ادامه بابیان اینکه اجازه روزه‌خواری را به‌هیچ‌وجه به هیچ‌کس ندهید مگر در همان مکان خاص، گفت: این شعار خیلی قشنگی است که شهر ما، خانه ما. همه ما اعضای یک خانواده هستیم. همه‌چیز باید در جای خودش باشد تا زندگی شیرین و برای همه ممکن باشد و برای همه آرامش‌بخش باشد. هیچ جای دنیا اجازه نمی‌دهد که کسی که دارد آرامش جامعه را به هم می‌زند آزاد باشد. اگر این‌طور رفتار کنیم آن‌وقت کسی که عناد دارد چون همه که عناد ندارند؛ اما آن‌کسی که عناد دارد زود چهره‌اش معلوم می‌شود. آن موقع برخورد با او آسان‌تر خواهد بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در خاتمه تصریح کرد: این مطلبی را که راجع به بحث حجاب گفتم به خانم‌ها، استدعای من این است که دوستانی که به دنبال این هستند که فعالیتی داشته باشند، رزمایش شما در این چند هفته که این مراسم برگزار است و حتی درجاهای دیگر که حضور شما لازم است حضور منسجم و مدیریت‌شده و هماهنگ شده است؛ بدون تنش و از روی رأفت و مهربانی. با زبان لین درصورتی‌که لازم باشد تذکری داده شود این کار را انجام بدهید.

انتهای پیام/

نظر شما