# حماسه _ایران ؛

دادستان کرمان :رسانه ها از انتشار اخبار فاقد منابع رسمی بپرهیزند

۱۳۹۶/۰۲/۳۱ - ۱۲:۵۱:۳۲
کد خبر: ۵۶۱۳۳۷
دادستان کرمان :رسانه ها از انتشار اخبار فاقد منابع رسمی بپرهیزند
دادستان کرمان ضمن قدردانی از همراهی رسانه های این استان با حوزه قضایی که نتایج خوبی را در امر پیشگیری رقم زده است ، گفت :رسانه ها در ساعات پایانی انتخابات از انتشار هر گونه خبر فاقد منبع رسمی و گمانه زنی های غیر رسمی بپرهیزند .

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دادخدا سالاری  در نشست با مدیران رسانه های استان افزود: در این ساعات پایانی انتخابات که حماسه ملی حضور مردم در حال شکل گیری است معاندان و رسانه های بیگانه نلاش می کنند تا با راه اندازی شایعات در فضای مجازی به این تبلور حضور مردمی خدشه وارد کنند و لذا انتشار هر گونه خبر فاقد منبع رسمی از سوی رسانه های داخلی می تواند برای بدخواهان خوراک لازم را تامین کند.

وی گفت : بنابراین ضرورت دارد رسانه های نظام بجای تیترهای گاها جنجالی به تیترهای آرامش بخش که نیاز جامعه است روی آورند تا شیرینی حضور حماسی مردم در انتخابات نیز حفظ و استمرار یابد.

 

**صحت انتخابات صرفا از مجاری هیات نظارت شورای نگهبان اعلام می شود

محمدعلی سلیمانی معاون نظارت بر فضای مجازی دادگستری کل استان کرمان هم در این نشست ضمن یادآوری بایدها و نبایدهای انتخابات و با بیان اینکه صحت اخبار انتخباتی تنها از منابع رسمی هیات نظارت شورای نگهبان صورت می گیرد از نمایندگان رسانه ها خواست که به اخبار دیگر منابع که در حد نظریه پردازی است توجه نداشته باشند.

وی گفت : نقل و قول هایی که بعضا از روسای ستادهای انتخاباتی انجام می گیرد منبع موثقی نیستند و رسمیت قانونی ندارد و انتشار اینگونه اخبار می تواند فضا را به فضای مسموم خبری تبدیل کند .

به گفته سلیمانی معاندین نظام هدفشان این هست که برخی تجربه های تلخی که در گذشته وجود داشته را نیز دامن بزنند که رسانه های اگاه نظام قطعا با پرهیز حداکثری دشمن را ناکام خواهد گذاشت .

وی همپوشانی رسانه ها با مراجع رسمی اعلام اخبار انتخابات را خواستار شد و اظهار داشت : بدون تردید این همپوشانی کمک خواهد کرد تا اطلاعات لازم جهت روشنگری مردم به سرعت انتقال یابد و دشمنان نتوانند از رسانه ها بعنوان خاکریز اول و پیشانی اطلاع رسانی سوء استفاده کنند .

 

نظر شما