گزارش "برنا" از بازدید پروژه کتابخانه شماره ۲ پلدختر:

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه / جمعیت پلدختر نیازمند ۳باب کتابخانه عمومی است

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۲۰:۳۸:۰۳
کد خبر: ۶۶۶۸۸۴
پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه / جمعیت پلدختر نیازمند ۳باب کتابخانه عمومی است
رییس کتابخانه های عمومی ،رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ورییس شورای شهر پلدختر به همراهی سرپرستی خبرگزاری برنادراستان لرستان از پروژه کتابخانه عمومی شماره 2 پلدختر بازدید ودر جریان روند تکمیل این طرح قرار گرفتند.

خبرگزاری برنا /گزارش اختصاصی:نقش کتابخانه های عمومی وبه تبع آن افزایش سرانه مطالعه  رابایدیکی از مهمترین زیر ساخت های  توسعه دانست  وبدون شک هر جامعه ایی که خواهان توسعه ایی پایداراست  باید افزایش فضای کتابخانه های عمومی را در دستور کار خود قرار دهد.

مسئولین شهرستان پلدختر به عنوان یک منطقه  متمایل به  توسعه در استان لرستان نیزاگر درصدد قراردادن این شهرستان جنوبی لرستان  در مسیردرست توسعه هستند می بایست  هرچه سریعتردر راستای افزایش این سرانه والبته تکمیل پروژه کتابخانه شماره 2 تلاشی مضاعف به خرج دهند هر چند به گفته رییس کتابخانه های عمومی پلدختر  براساس تعریفی که نهاد کتابخانه های عمومی کشور از شاخص های احداث کتابخانه های عمومی در شهرها ارائه داده  است این شهرستان باتوجه به  میزان جمعیتش نیازمند 3 باب کتابخانه عمومی است.

 

 

*جمعیت پلدختر نیازمند 3باب کتابخانه عمومی است

علی محمد قهرمانی رییس کتابخانه های عمومی شهرستان پلدختر در حاشیه بازدید از روند احداث کتابخانه شماره 2 پلدختر که به همراه رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ورییس شورای شهر پلدختروسرپرستی خبرگزاری برنا منطقه لرستان  انجام گرفت ،در این خصوص به برنا می گوید : طبق شاخص های نهاد کتابخانه های عمومی  به ازای هر 25 هزار نفر باید یک کتابخانه  دایر شود تا خدمات دهی لازم برای شهروندان انجام گیرد به همین سبب  درحال حاضربا توجه به جمعیت 75 هزار نفری شهرستان پلدختر ما نیازمند سه  باب کتابخانه  هستیم.

قهرمانی می افزاید : قبلا در سطح شهرستان پلدخترودر سال 73 فقط 2 باب کتابخانه عمومی ،  یکی کتابخانه علامه جزایری در پلدخترمرکزی ودیگری  کتابخانه امام علی (ع) در شهرمعمولان  دایر شده اند ولی متاسفانه این دو کتابخانه در همان سطح مانده اند وشهرستان نیز از لحاظ فضای کتابخانه ایی  هیچگونه  توسعه ایی نداشته است ولی ما امیدواریم با تکمیل پروژه   کتابخانه شماره 2 شاهد افزایش این سرانه در سطح شهرستان باشیم .

 

*پیشرفت 80درصدی کتابخانه عمومی شماره 2 پلدختر

ظاهرا این پروژه با پیشرفت فیزیکی که تا الان داشته است  در روند تکمیل قرار دارد  آنچنانکه در صورت تخصیص کامل اعتبار مردم این شهرستان تا سال آینده شاهد افتتاح آن خواهند بود.

غلامرضا محمودی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی پلدختر درحاشیه بازدید از این پروژه به خبرگزاری برنا می گوید : کتابخانه شماره 2 شهرستان پلدختر با مساحت 1500 متر درسال 1387 کلنگ زنی شد وتاکنون نزدیک به 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

وی با بیان اینکه این پروژه مهم در حال حاضر توسط پیمانکاردر روند اجرایی شدن قراردارد ،می افزاید:  متاسفانه در سنوات گذشته به دلیل مشکلات مالی دولت اعتباری به این پروژه تخصیص داده نشد ولی در اواخر سال گذشته حدود 198 میلیون تومان اعتبارتخصیص داده شدکه با توجه به این مبلغ پروژه در حال عملیاتی شدن است.

به گفته محمودی  امسال درجلسه  کمیته برنامه ریزی شهرستان  اعتباری  بالغ بر 733میلیون تومان به این پروژه اختصاص یافت ودرچند هفته گذشته نیز با تخصیص حدود 26 درصد از این اعتبار طرح کتابخانه شماره 2 را در روند تکمیل قرار دادیم  والان هم  توسط پیمانکار مربوطه در حال انجام است .

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی پلدختر بیان می کند: درصورت  تخصیص این مبلغ قطعا  تا سال آینده شاهد بهره برداری  از این پروژه خواهیم بود.

*پروژه کتابخانه شماره 2 پلدختر یک مطالبه فرهنگی

بی گمان توسعه فضاهای فرهنگی بررشد مدنی وارتقای سطح فرهنگ شهر می افزایدوتوسعه بهینه شهری را در پی خواهد داشت زین سبب  پروژه کتابخانه عمومی شماره 2  یک مطالبه مهم فرهنگی مردم پلدختربوده و تکمیل وبهره برداری ازآن نیازمند عزم جدی همه مسئولین است..

مجتبی چراغی رییس شورای شهر پلدختر نیز در جریان این بازدید به خبرگزاری برنا اظهار می کند: توجه به مسائل فرهنگی وداشتن رویکرد فرهنگی یکی از اولویت های مهم پیش روی خدمتگذاران مردم در شورای پنجم وهمچنین شهرداری می باشد .

چراغی با بیان اینکه  بحث افتتاح کتابخانه درجه 2 یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان است ،اضافه می کند: اعضای شورای شهر به عنوان خدمتگذاران مردم به سهم خودم پیگیر این مسئله خواهیم بود و آمادگی کامل داریم که برای  بهره برداری از این پروژه فرهنگی تمام هم وغم خودرا روی تکمیل آن قرار دهیم .

 

*مافقط نهاد بهره بردارهستیم

 

این کتابخانه از لحاظ استاندارد های کشوری  از طرحهای خوب واستاندارد و از نوع درجه دوم محسوب می شود که بهره برداری ازآن شاخص فرهنگی را توسعه خواهددادوبرجایگاه ارزش فضاهای فرهنگی واهمیت کتاب نزد مردم خواهدافزود.

به گفته  محمودی  این کتابخانه یکی از کتابخانه های خوب واستاندارد واز نوع درجه دو است که قطعا افتتاح آن بر سرانه فضای مطالعه در شهرستان تاثیرمثبتی خواهدگذاشت .

 

قهرمانی  نیزبراین باور است : به ازای هر 100نفر  به 8متر مربع  فضای کتابخانه  نیازمندیم  ولی  فضای موجودی  که الان در سطح شهرستان  مورد استفاده قرار می گیرد 1متر و25cmمربع است که با استاندارد کشوری اختلاف فاحشی دارد.

رییس کتابخانه های عمومی شهرستان پلدختر اضافه می کند: یکی از زیرساخت های توسعه  ونیازهای مبرم هرجامعه کتابخوانی است به همین خاطر امیدواریم  کتبخانه  شماره 2  پلدخترهرچه سریعتر به بهره برداری برسد وشاهد تاثیر آن برافزایش سرانه فضای کتابخانه ایی وهمچنین ارتقا سطح مطالعه مردم منطقه باشیم.

قهرمانی با بیان اینکه احداث وتکمیل این پروژه برعهده اداره فرهنگ وارشاد اسلامی است  و ما فقط نهاد بهره بردار هستیم ،تاکید می کند: کتابخانه شماره 2  پس از ساخت وتکمیل  تحویل ما داده می شود وما کار تجهیز وکتاب ومنابع  آن را انجام خواهیم داد.

 

ارتقا سرانه فضا های فرهنگی مطالبه جدی مردم پلدختر است واین بازدید نشان می دهد روند تکمیل کتابخانه عمومی شماره 2 این شهرستان به عنوان یک مطالبه فرهنگی امیدوارکننده است؛ البته اگر با همت مسئولین ارشد اعتبارلازم تخصیص داده شود که در صورت این تخصیص شهروندان پلدختری در سریعترین زمان ممکن شاهد افتتاح آن خواهند بود.

 

گزارش : رضا جودکی نژاد- سرپرستی خبرگزاری برنالرستان

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز