۱۱۷ دستگاه تجهیزات به بخش کشاورزی استان مرکزی پیوست

۱۳۹۷/۰۴/۲۳ - ۱۳:۰۹:۲۳
کد خبر: ۷۲۸۹۰۷
۱۱۷ دستگاه تجهیزات به بخش کشاورزی استان مرکزی پیوست
رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 117 دستگاه انواع ماشین آلات و تجهیزات تخصصی در سال جاری به ناوگان کشاورزی این استان پیوست.

به گزارش برنا از اراک، علیرضا کیشانی افزود: 78 دستگاه تراکتور، 2 دستگاه کمباین و 80 دستگاه دنباله بند و سایر تجهیزات بخش کشاورزی با سرمایه گذاری 512 میلیارد و 340 میلیون ریال از محل اعتبارات ماده پنج افزایش ضریب مکانیزاسیون به بخش کشاورزی استان مرکزی افزوده شد.

وی ادامه داد: همچنین 11 دستگاه کمباین نیز با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد و 920 میلیون ریال از محل اعتبارات اشتغال پایدار خریداری و به بخش کشاورزی استان مرکزی تزریق شد.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: بیش از 98 درصد تراکتورها و 100 درصد کمباین های خریداری شده برای بخش کشاورزی استان مرکزی در راستای منویات مقام معظم رهبری و حمایت از تولیدات داخلی از ماشین آلات و تجهیزات ساخت داخل تامین شده است.

کیشانی گفت: افزایش بهره وری سوخت، مصرف بذر، کود، سم، کاهش ضایعات و افزایش تولید محصولات کشاورزی مهمترین اهداف خرید این تجهیزات برای بخش کشاورزی استان مرکزی است.

وی، ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان مرکزی را در ابتدای امسال یک و 63 صدم درصد عنوان کرد و افزود: افزایش 15 صدم درصدی ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان تا پایان سال هدفگذاری شده است.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 350 دستگاه کمباین و 12 هزار تراکتور اکنون در بخش کشاورزی استان مرکزی فعال است که با توجه به فرسودگی 50 درصد این تجهیزات و برای جلوگیری از هدر رفت محصولات کشاورزی نیاز است آهنگ نوسازی ناوگان کشاورزی استان تندتر شود.

کیشانی یادآور شد: 30 هزار هکتار جو، 20 هزار هکتار گندم و یک هزار و 100 هکتار کلزا در سال زراعی جاری در استان مرکزی برداشت شده که برداشت 95 درصد محصول گندم و جو و 100 درصد محصول کلزا استان با کمباین بوده است.

وی ادامه داد: جایگزینی و نوسازی ماشین آلات بخش کشاورزی علاوه بر کاهش حدود 15 درصدی مصرف سوخت در بخش مکانیزاسیون کشاورزی افزایش تولید، بهبود کیفیت محصولات و کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی را به همراه دارد.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، ملاک تحویل سوخت به ماشین آلات بخش کشاورزی را دریافت کارت معاینه فنی از سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد و گفت: نظارت این سازمان بر صدور کارت معاینه فنی برای رفع نواقص این ماشین آلات و جلوگیری از هدر رفت محصولات کشاورزی انجام می شود.

کیشانی افزود: سوخت رسانی به 491 دستگاه ماشین آلات بخش کشاورزی در خرداد ماه و 505 دستگاه در تیر ماه امسال با نظارت سازمان جهاد کشاورزی انجام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز