جاهای دیدنی اردبیل

۱۴۰۲/۰۱/۰۲ - ۱۱:۰۳:۴۰
کد خبر: ۸۲۳۲۲۵
جاهای دیدنی اردبیل
اردبیل یکی از استان های است که گردشگران در فصل تابستان بسیار علاقه دارند به آنجا سفر کنند. سفر به اردبیل چندین دلیل می تواند داشته باشد یک آب و هوای فوق العاده دو جاذبه های گردشگری و …. خیلی چیز های دیگر از جمله غذا های فوق العاده خوشمزه این استان باشد. ما در این مطلب سعی کردیم بهترین مکان دیدنی اردبیل را به شما معرفی کنیم تا شما در سفرتان به این استان زیبا نهایت لذت را ببرید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  تعدادی از امکان های دیدنی اردبیل عبارتند از:

 

1 – قره تپه سبلان

مکان های دیدنی اردبیل

در اولین شماره برای شما از مکان های دیدنی اردبیل شما را با روستایی قره تپه سبلان آشنا می کنیم. این روستا شهرستان اردبیل ، بخش مرکزی ، دهستان سردابه قرار دارد. و اگر دنبال جایی با منظره های فوق العاده زیبا هستید می تواند جزوه انتخاب های اول شما قره تپه باشد که آب و هوای فوق العاده ای هم دارد. به شما توصیه می کنم حتمان در لباس های گرم هم با خود ببرید شما شب های اردبیل بسیار سرد است.

2- بازار بزرگ اردبیل

مکان های دیدنی اردبیل

یکی از بازار های قدیمی و زیبای استان اردبیل بازار این استان است که در دوره صفوی ساخته شده است. و تا به امروز یکی از بهترین بازار های اردبیل است که می تواند محل مناسبی برای خرید سوغاتی های اردبیل نیز باشد. بازار اردبیل در خیابان امام خمینی این شهر نیز قرار دارد.

3- دریاچه نئور اردبیل

مکان های دیدنی اردبیل

بی شک یکی از زیباترین دریاچه های طبیعی ایران دریاچه نئور اردبیل است. دریاچه نئور در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به ‌طرف خلخال در یکی از دره‌ های کوهستان باغرو و در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا با مساحتی بالغ بر ۲۱۰ هکتار واقع می باشد برای رسیدن به آن پس از طی حدود ۳۵ کیلومتر از شهر اردبیل به سمت شهر خلخال به ده بودالالو می‌ رسیم سپس می‌ بایست جاده‌ای به طول ۱۳ کیلومتر را به سمت بالای کوه طی کرده و پس از گذر از کنار روستای عباس آباد به دریاچه می رسیم. جاده کوهستانی برای رسیدن به این دریاچه آسفالت بوده، ولی جاده دور دریاچه خاکی می‌ باشد. توجه داشته باشید شکار حیوانات ، گرفتن ماهی این از کار های ممنوع در این منطقه می باشد توجه داشته باشید و فقط از زیبایی های این دریاچه لذت ببرید.

 

4-  آب درمانی سردابه

مجتمع آب درمانی سردابه که یکی از شلوغ ترین مکان های دیدنی اردبیل هم نیز است در دامنه زیبای کوهستان سبلان در ۲۰ کیلومتری شهر اردبیل قرار دارد. در این مکان آب درمانی قبلا به صورت سنتی استفاده می شده ولی امروز به صورت مجتمع آب درمانی مورد بهره برداری قرار گرفته و به لطف طبیعت سرسبز منطقه و کوهستانی بودن محل بسیار گردشگر پذیر است. اگر چند روزی در اردبیل هستی از این مکان حتمان دیدن فرمایید.

5- سوها گلی اردبیل

مکان های دیدنی اردبیل

یکی دیگر از زیبا ترین اماکن دیدنی بی شک سوها گلی اردبیل یا سد سوها یک پدیده طبیعی ـ مصنوعی است که در ارتفاع ۱۴۰۰متری از سطح دریا و در بالای کوه قرار گرفته است. این منطقه با آب و هوای معتدل نشات گرفته از هوای استان گیلان دارای منظره بسیار زیبا و رویایی است که از سه طرف به قله کوه با مراتع و جنگلی زیبا و از طرفی دیگر به دره‌ای زیبا منتهی می‌شود. اگر از این مکان دیدنی اردبیل دیدن نکنید. پشیمان خواهید شد.

6- پل معلق مشگین شهر اردبیل

مکان های دیدنی اردبیل

بزرگترین پل معلق خاورمیانه در ارتفاع 80 متری رودخانه خیاو چای احداث شده است دارای دو متر است و 365 متر طول به عدد روزهای سال دارد. و یکی از مهم جاذبه های گردشگری شهر اردبیل است که توانسته گردشگران خارجی زیادی را هم جذب کند و اگر به اردبیل رفتی حتمان از این مکان دیدنی مشگین شهر دیدن فرمایید.

7- جنگل فندقلو

مکان های دیدنی اردبیل

از دیگر جاذبه های گردشگری اردبیل می توان به جنگل فندقلو اشاره کرد. این جنگل در ۳۰ کیلومتری از این کلان‌ شهر قرار دارد. این منطقه‌ با چشم‌انداز خارق‌العاده‌ی جنگلی-مرتعی، گردنه‌ی زیبا و شگفت‌انگیز حیران در کنار پوشش گیاهی متعدد بومی یکی از پربازدیدترین مکان‌های گردشگری در اردبیل است که میزبان مسافران زیادی است که برای تماشای طبیعت منحصربه‌فرد آن در این منطقه حضور می‌یابند. از ویژگی‌های این جنگل می‌توان به قابلیت پرورش گیاهان نادر اشاره کرد. جالب است بدانید که در جنگل فندقلو استخر آبگرم با خاصیت درمانی وجود دارد که از آن به مشه سویی یاد می‌شود.

 

8- آبشار سردابه اردبیل

مکان های دیدنی اردبیل

از دیگر مکان های دیدنی اردبیل که به شما می توانیم معرفی کنیم. آبشار سردابه در حدود 24 کیلومتری غرب اردبیل در دامنه شرقی کوه سبلان است. این آبشار که در نزدیکی آبگرم معدنی سردابه قرار دارد، 15 متر ارتفاع دارد و حجم جریان آن نسبتاً کم و محدود به خروجی چند چشمه بالادست است. و سالیانه گردشگران زیادی به آنجا سفر می کنند.

9- روستای خان کندی اردبیل

مکان های دیدنی اردبیل

یکی از زیباترین مکان های دیدنی اردبیل روستای خان کندی است روستای که می توان گفت کلکسیون از جاذبه های گردشگری اردبیل را در خود دارد. روستای خان کندی در بخش مرکزی شهرستان گرمی استان اردبیل در مجاورت روستا های لسگه درق و عزیزلو و روستای تولون و در دامنه کوه قبله‌داشی از قله‌های رشته کوه صلوات داغی قرار دارد. و شما به تنهایی می توانیدفقط از این روستا دیدن فرمایید چون انقدر جاذبه های زیادی دارد که ممکن است وقت برای دیدنشان کم بیاورید.

10- دریاچه شورابیل

مکان های دیدنی اردبیل

یکی دیگر از زیباترین مکان های دیدنی شهر اردبیل دریاچه‌ی شورابیل این شهرستان است که در فاصله‌ی ۲ کیلومتری از جنوب شرقی آن قرار گرفته است. وجه تسمیه این دریاچه به شورابیل، به دلیل شوری بیش از حد آن در گذشته است. جالب است بدانید که عمر دریاچه‌ی شورابیل از دریاچه‌ی ارومیه بیشتر است و پلیکان‌های خاکستری، غاز خاکستری، غاز زنگوله بار، لک لک سیاه، اردک چشم طلایی، اردک تاجدار، حواسیل، چنگر، قرقاول، مرغابی، خوتکا و … پرندگان بومی هستند که در این دریاچه زندگی می‌کنند یا در پیرامون آن دیده می‌شوند. این جاذبه‌ی طبیعی از چشم‌اندازی بسیار زیبا بویژه در هنگام غروب خورشید برخوردار است که باعث حیرت و تحسین بازدیدکنندگان می‌شود. اگر وقت کردید این مکان را فراموش نکنید.

 

11- روستای پلکانی اردبیل

مکان های دیدنی اردبیل

یکی دیگر از مکان های دیدنی اردبیل که هنوز گردشگران زیاد از وجودش خبر ندارن روستای کزج در ۱۵ کیلومتری شمال غربی هشجین و یکی از جاذبه های گردشگری ااستان اردبیل است. بافت سنتی معماری خاص اماکن مسکونی، قرار گرفتن در کوهپایه، بهره مندی از طبیعت بکر و زیبا، جاری شدن رودخانه قزل اوزن درست از بین باغات روستاست که اینجا رو به جاذبه توریستی بدل کرده است اهالی این روستا که در گذشته کوچرو بودن برای ییلاق به روستای ماسوله میرفتن و بخشی از جمعیت کزج در آنجا ساکن شدن که این دلیل شباهت بافت روستای ماسوله به این روستاست. همه این باعث شده تا یک مکان فوق العاده برای گردش باشد می توانید به آنجا بروید و مناظر آن نهایت لذت ببرید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز