بارش برف و باران در ۷ استان و پیشنهاد اعمال محدودیت ترافیکی ۲ روزه در تهران به علت بازگشت آلودگی هوا !

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۴:۰۰:۲۴
کد خبر: ۹۵۵۶۹۶
بارش برف و باران در ۷ استان و پیشنهاد اعمال محدودیت ترافیکی ۲ روزه در تهران به علت بازگشت آلودگی هوا !
سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران طی امروز در ۷ استان خبر داد و با اشاره به افزایش آلاینده‌های جوی پیشنهاد اعمال محدودیت ترافیکی ۲ روزه در تهران را داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سامانه بارشی در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور فعال است.

بر این اساس امروز در بخش‌هایی از استان‌های بوشهر،‌ هرمزگان، جزایر خلیج‌فارس و تنگه هرمز و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در بخش‌هایی از استان فارس، کرمان، جنوب یزد، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی شده است.

اواخر وقت امروز یکشنبه سامانه بارشی از شرق کشور خارج شده به دنبال آن وزش باد و کاهش 3 تا 5 درجه‌ای دما برای نوار شرقی روی می‌دهد. روزهای دوشنبه و سه شنبه برای اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می‌شود. از این رو طی روزهای آینده افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت پدیده غالب است.

روز چهارشنبه با گذر موج تراز میانی جو، بارش پراکنده در دامنه‌های زاگرس در شمال غرب و غرب کشور پیش بینی می‌شود. همچنین با جنوبی شدن جریانات روز غرب دریای خزر افزایش نسبی دما در این مناطق و شمالغرب کشور پیش بینی می‌شود.

از اواخر روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور به تدریج بارش از این مناطق آغاز خواهد شد.

سازمان هواشناسی همچنین در اطلاعیه‌ای از افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس طی روزهای دوشنبه و سه شنبه برای تهران،‌کرج، اصفهان و اراک خبر داد و توصیه کرد: از تردد غیرضروری در سطح شهر به ویژه برای کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی خودداری شده و تمهیدات لازم برای کاهش تردد شهری اتخاذ شود.

 

نظر شما
پرونده ویژه