با هدف پیشگیری از ویروس کرونا؛

ورود و خروج در پایانه‌های مرزی تنها با تائید تیم قرنطینه ممکن است

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۱۷:۰۰:۲۵
کد خبر: ۹۶۰۴۸۰
ورود و خروج در پایانه‌های مرزی تنها با تائید تیم قرنطینه ممکن است
مدیرعامل بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ورود و خروج از همه پایانه‌های مرزی دریایی و هوایی عسلویه تنها با تائید تیم قرنطینه دانشگاه علوم پزشکی امکان‌پذیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ وحید مالکی در نشست کمیته ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه پارس گفت: وجود بحران در صنعت همواره جدی‌تر از سایر بخش‌های جامعه است، بنابراین ارتقاء سطح مراقبت‌های بهداشتی در مبادی ورودی منطقه ویژه پارس نیز یکی از ضرورت‌های حال حاضر برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

وی با اشاره به هماهنگی مطلوب بین دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان صنعت نفت در استان بوشهر افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تیم‌های قرنطینه مرزی وزارت بهداشت همچون گذشته و با شدت و حساسیت بیشتر ورود و خروج از پایانه‌های مرزی را مورد پایش قرار می‌دهند.

این مسئول ادامه داد: پایش های صورت گرفته نه‌تنها برای کارشناسان چینی شاغل در منطقه بلکه تمامی افراد خارجی و ایرانی که از خارج کشور وارد عسلویه می‌شوند صورت می‌گیرد.

مدیرعامل بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ عنوان کرد: تاکنون پرواز خارجی وارد فرودگاه عسلویه نشده است اما تمهیدات لازم برای استقرار تیم قرنطینه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در صورت برقراری پروازهای خارجی صورت گرفته است.

مالکی ادامه داد: آموزش نقش اساسی در پیشگیری از ابتلا به بیماری دارد و با توجه به وجود شرکت‌های مختلف در واحدهای منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی، آموزش‌های لازم در کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، مراکز تجمع، کمپ‌ها و رستوران‌های منطقه با حضور کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و HSE منطقه ویژه ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: تجهیزات و وسایل لازم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری توسط بهداشت و درمان صنعت نفت بر اساس آمار در اختیار افراد قرار خواهد گرفت و آموزش‌های عمومی لازم نیز به نمایندگان واحدهای مختلف منطقه ارائه می‌شود.

مدیرعامل بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ تاکید کرد: دستگاه‌های متولی حاضر در منطقه ملزم به اعلام تاریخ ورود افراد خارجی به منطقه و اعلام آن به دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر حداقل ۱۰ روز پیش از ورود آنان هستند.

وحید مالکی عنوان کرد: کارکنان خارجی شرکت‌های حاضر در منطقه ویژه‌ بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت مورد پایش قرار می‌گیرند.

 

نظر شما